• bilförälder

    Hjälp med att välja rätt bil för nybliven barnfamilj

    Hej!


    Behöver du, precis som många andra nyblivna barnfamiljer, hjälp med att välja vilken bil du ska köpa? I så fall vore det intressant att få din input kring vad som är de största utmaningarna vid valet av bil. Jag skulle verkligen uppskatta om du ville fylla i denna enkät om du är intresserad av att delta i en kortare intervju angående dina erfarenheter av utmaningarna kring det. Ersättning utlovas för dem som är med i intervjun. Fokus ligger framförallt på personer som ska göra eller precis har gjort sitt första bilköp och är relativt nyblivna föräldrar. 


    Enkäten jag länkar till nedan innehåller fem snabba frågor (tar max två minuter) samt en möjlighet för dig att ange din email om du vill ha mer information om studien och/eller är intresserad av att vara med i en intervju. 


    Länk till enkäten: http://goo.gl/forms/zsQyJRgspTMdC37L2



    Tack på förhand, hoppas vi hörs snart igen! :)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-04 09:47
    Nu funkar länken till enkäten! :)
  • Svar på tråden Hjälp med att välja rätt bil för nybliven barnfamilj
  • Grande Rock

    DOH!



    Inte för att jag är varken förälder eller nybörjare på att köpa bil, jag var bara nyfiken på vilka frågor du hade med...


    Born to lose, live to win!
  • Demmpa

    Trafiksäker bil.

    Rymlig, både för personer, barnet/barnen ska kunna sitta bakåtvänd i bilbarnstolen till dom är fyra/fem år, föraren ska kunna sitta bekvämt även med bakåtvänd bilbarnstol bakomsig och för packning, det ska gå få in barnvagn, spjälresesäng å annan packning.

    Låg tröskel & stor öppning till lastutrymmet, så det blir lätt att lyfta i/ur barnvagnen mm.

    Relativt låg ljudnivå i kupén från motor/trafik.

    Automatlåda, adaptiv farthållare (är skönt att ha).

    Vår första bil blev en Volvo V70 -03:a, tre år gammal, när vi fick tvillingar.
    Vår andra bil blev en Volvo V70 -15, halvår gammal, med mycket lullull, bla adaptiv farthållare.

  • Demmpa

    Jag lämnar aldrig min e-postadress till okända personer.
    Tack vare det så har jag nästan aldrig några spammejl.

  • Wayke Buddy sponsrat

    Hej, 


    Som du nämner är Toyotra Avensis Verso ett bra alternativ.
    Annars kan man gå mer mot minibusshållet och då får bland annat skjutdörrar bak som är smidigt vid in- och utlastning. 

    Seat Alhambra
    www.wayke.se/sok/seat/alhambra

    Volkswagen Sharan:
    www.wayke.se/sok/volkswagen/sharan

    Annars är några rymliga och driftsäkra suvar:

    Skoda Kodiaq: 
    www.wayke.se/sok/skoda/kodiaq

    Kia Sorento: 
    www.wayke.se/sok/kia/sorento


    Hyundai Santa Fe:
    www.wayke.se/sok/hyundai/santa-fe


    För mer djupgående rådgivning är du varmt välkommen att kontakta Wayke Buddy för rådgivning på www.wayke.se/buddy

    Mvh
    Wayke Buddy


     
Svar på tråden Hjälp med att välja rätt bil för nybliven barnfamilj