• Äldre 4 Jul 13:47
    1298 visningar
    3 svar
    3
    1298

    Kommentarer om viktuppgång

    Igår var jag och en kompis ute och gick. Vi stöter på en annan kompis (en sån som man mest hälsar på när man möts). Vi har mötts då och då under flera års tid. Jag vänder mig om lite och tittar bortåt och då blir det att jag vänder ryggen mot honom. Han säger då och håller armarna brett i sär och säger "Vad har hänt?" så tittar han på min rumpa. Så säger han "kraftig".
    Jag är 157 cm lång och har alltid vägt 47-49 kg, de senaste 15 åren. Nu senaste året har jag ätit osunt och väger nu 54-55 kg. Jag har gått upp 6-8 kg (pendlar lite) och det känner jag ju verkligen av, dvs att jag gått upp i vikt, men nu mår jag så galet dåligt över att han kommenterade att jag var kraftig/tjock. Usch känner mig verkligen fet efter den kommentaren och vill bara tröstäta ännu mer godis.

    Men måste verkligen ta tag i det här och gå ner mina extra kilon.

    Men hur kan en annan person ens kommentera någon annans vikt? Det är ju inte så att vi är bästa kompisar utan det där är en flyktig vän. Han är typ 10 år äldre än mig och har fru och barn och allt.
    Jag själv har också barn och man men vad tycker ni, är jag överviktig?
    Det känns verkligen så när han kommenterade att jag har stor rumpa. Kanske har alla extra kilon satt sig där.

    Hjälp! En ledsen Sofie

  • Svar på tråden Kommentarer om viktuppgång
  • Anonym (magen­)
    Äldre 4 Jul 14:00
    #1

    På dina mått låter det som att du fortfarande är normalviktig. Själv fetmar jag på magen, så jag är avundsjuk på dig som får stor rumpa, många tycker ju att det är snyggt och formerna blir liksom ännu kvinnligare så, jämfört med om man (som jag) får en stor ölmage.

    Fast det är ju väldigt gränslöst att kommentera någon annans kropp på det viset som han gjorde. Jag förstår om du är ledsen, men jag hoppas också att du förstår att det var han som verkligen gjorde bort sig. Ät godis om du vill, men då blir ju rumpan ännu större. Banta om du vill, men det är ju inget som du måste om du själv fortfarande trivs med din kropp.

  • Äldre 5 Jul 18:54
    #2

    TS, du borde säga åt honom: Spring iväg och leta efter skruvar, jag tror du tappade några, för det verkar sitta lite löst.

    Vad du än bestämmer dig för att göra TS, så gör det helt och hållet för din egen skull och aldrig för någon annan.   

  • Äldre 6 Jul 14:09
    #3

    Tack för erat pepp!
    Kan fortfarande inte riktigt fatta att han ens kommenterade hur jag ser ut och att jag gått upp i vikt. Själv har han faktiskt en stor "öl-mage" som jag borde ha kommenterat, men jag blev ju alldeles för paff.
    Han har nog några skruvar lösa.
    Oavsett så vill man ju verkligen inte att någon kommenterar sina brister på det sätt som han gjorde.
    Jag känner nu att jag ändå ska försöka träna och äta lite bättre framöver så att jag kan känna mig mer bekväm med min egen kropp och slippa liknande kommentarer.

Svar på tråden Kommentarer om viktuppgång