• Anonym (sorgsen mamma)

    Jag vill inte behöva göra abort

    Jag känner att jag behöver folk att bolla med eller bara prata av mig med nu..
    helst med de som har barn tätt eller som suttit i min sits.

    Jag lever ett samboliv med sambo + 2 barn (varav det ena är ett bonusbarn)
    Jag födde mitt första för ca 8 mån sedan. 
    Nu kanske vi har råkat bli oplanerat gravida...

    Min sambo har sagt han inte är redo och han säger det inte rakt ut men jag vet att han vill och försöker säga att jag egentligen borde göra abort om jag blivit gravid.
    Vi har haft svårigheter emellanåt sedan sonen föddes.. plus att starten med sonen var särskilt tuff för mig av olika anledningar.
    Nu är det bättre mellan oss men inte 100% bra.

    Han vill alltså egentligen helst inte ha fler barn men det låter som om han kanske kan tänka sig det längre fram..
    medan jag står här och allt jag önskar är "snälla bara ett barn till".. även om det är nu!! även om det inte är planerat eller vid "rätt tidpunkt"
    Barnet är välkommet och den här gången bär jag inte på samma rädsla jag hade under förra graviditeten och den här gången skulle jag vänta barnet och glädjas och LÄNGTA efter den lilla bebisen!
    Njuta av barnet i magen därför jag nu vet vad det innebär att bli mamma och kärleken därtill. (även ansvar, sömnlöshet, oro, amning, förlossning osv.)
    ja.. rent av nästan längta till förlossningen.

    Jag är villig att möta alla motgångar .
    Jag vill ha det här barnet. även att det kanske blir fruktansvärt tufft.
    men vad går först.. förhållandet eller barnet ?
    Jag vet inte om förhållandet klarar ett barn till.. är jag helt dum i huvudet som ens funderar på att behålla ett barn när det KANSKE är dömt för föräldrarna att skiljas åt pga det?

    Vad gör jag om jag får ett plus nu ....

  • Svar på tråden Jag vill inte behöva göra abort
  • Anonym (sorgsen mamma)

    Ja jag är rädd för det.. att det liksom ändå blir en svart fläck i vårt förhållande som inte kommer att kunna suddas ut.

    Jag både vill ha ett plus men samtidigt vill jag det verkligen inte

  • Anonym (-)

    Hoppas på minus och vårda relationen istället. Sedan kan ni tänka på ny graviditet. Skynda långsamt liksom.

  • Anonym (svårt beslut)

    Gör du abort fast du inte vill så tar det troligen slut ändå som någon skrev.

    Att han inte vill ha barn, är det för att han inte vill bli mer åsidosatt (myyyycket svårt för många män att inte komma först i alla lägen) eller för att han är rädd för att det ska bli samma problem som sist? Eller att han måste ta mer ansvar hemma?

    Oavsett vilket är det DU som måste ta beslutet, för du är den som måste leva med det sen.
    Väljer du abort ska det vara för att DU inte vill ha barn nu. Inte för att han inte vill det.
    DU måste kunna rättfärdiga aborten för dig själv, känna att det var rätt beslut.

    Jag har gjort abort och inte ångrat mig en dag. Jag var tillsammans med en man och vi såg inte riktigt en framtid ihop och jag ville verkligen inte ha barn med honom.  Visst tänker jag på hur gammalt barnet skulle ha varit, men aldrig med sorg för beslutet var mitt och bara mitt. (Han ville förvisso inte heller även om han aldrig sa ett ljud om det).

    Om jag blir gravid nu, men min man som jag älskar vansinnigt mycket och som jag vill leva resten av mitt liv med så kanske det blir svårare. Jag skulle vilja dela den fantastiska upplevelsen som det är att få ett gemensamt barn med honom, men jag vet att för honom vore det inte en fantastisk upplevelse, han vill inte ha barn.
    Samtidigt är jag nöjd med mina två, som är nästan vuxna och jag har absolut ingen lust att börja om.

Svar på tråden Jag vill inte behöva göra abort