• Äldre 7 Jul 09:08
    1780 visningar
    6 svar
    6
    1780

    Min 3 åring

    Inte ofta jag skriver här men jag behöver alla tips råd som behövs.

    Om 1,5 månad blir min lilla kille 3 år. Hans trots har vi märkt av i ca.1 år. Av och till såklart periodvis. Men Senaste veckorna har har eskalerat totalt. Helt förändrad. Utbrott, arg, skriker, hittar på dumheter och är inte som förr. Samt han vägrar äta helt. Pytte lite får vi i honom men räknas knappt. Jag blir så hjälplös.

    Han har alltid varit en aktiv och glad kille. Extremt mycket spring i benen kan aldrig sitta still. Nyfiken på allt. Social och pratar som bara den. Framåt och följer alla utvecklingar. Han fick byta avdelning på dagis redan vid 2 års ålder då dom märkte han trivdes med de stora barnen samt lekte rollspelen.

    Ja nog om det. Men denna förändring som blivit nu går oss på nerverna. Han är som förbytt helt och hållet. Blir alltid så i sina trots perioder men denna är helt uppåt väggarna.känns som om det är bråk dygnet runt och mestadels med mig som mamma. Samt denna matvägran. Kan säga att han alltid ätit bra innan äter allt.

    Är det en period bara??

  • Svar på tråden Min 3 åring
  • Äldre 7 Jul 09:47
    #2

    Sommarlovet har endast pågått i några dagar då jag gick på min semester denna vecka. Vi försöker hålla samma rutiner som på "vardagen dvs mat i ungefär samma tider beroende på uppvak såklart. Samt att han somnar alltid runt samma tid varje kväll oavsett tid. Runt 19:15. Om man inte är iväg på något.

    Tack för ditt svar ????????

Svar på tråden Min 3 åring