• Anonym (Förvirrad)

    Infektion efter abort?

    Gjorde en kirurgisk abort den 29 juni, men 2 dagar senare använde jag tampong som man inte fick. Hade inte ont på abort dagen eller dagen efter det men när jag hade använt tampong så började jag få värk i nedre delen av magen och en Temp pendlande från 37.4-37.8 så ville jag kolla med någon så att de va normalt. Ringde då till min kvinnoklinik och de sa att eftersom jag inte har feber (38 grader) och inga andra symptom så skulle det nog inte vara något. Idag har jag inte känt nån värk i magen och blödningen har nästan slutat och nu är det bara en blodblandad flytning. Men min temperatur ligger fortfarande över var jag normalt brukar ha och för tillfället så ligger jag på en Temp på 37.4 , men det som oroa mig är att min flytning luktar starkt och illa, jag har haft problem med detta innan under mensen. Jag är orolig om det är en infektion eller att det ät samma sak som har hänt under mina tidigare menstruationer, kanske att bindan stänger ut för mycket luft eller något sånt.

    Vad tror ni? Har ju ingen värk idag och ingen jätte hög Temp men den där lukten har jag ju haft tidigare så det kanske inte beror på infektion?

    Kan självklart ringa vårdupplysningen men ville kolla här först.

Svar på tråden Infektion efter abort?