• Anonym (Ledsen)

    Oplanerat gravid...

    Hej.

    Mensen var några dagar sen så jag tog ett test och där stod det, klart och tydligt, gravid. Trots skydd.

    Har de barnen vi ska ha och som situationen ser ut har vi inte möjlighet till en bebis nu! Ringde för att boka tid för abort men får vänta två veckor?! Man måste tydligen vara i vecka 6+0 för att få göra det? För de måste kunna se något på ultraljudet först...

    Hur ska jag fixa det? Tanken på att ha ett litet liv i mig där hjärtat hunnit börja ticka? Fy jag vill inte :'(

  • Svar på tråden Oplanerat gravid...
  • Anonym (Jag med)

    Är också ofrivilligt gravid. Väntar på första läkartidningen om en vecka. För att få göra undersökning och vul. Jag är då 6+0 enl senaste mens men jag är 5+0 idag om jag räknar från äl (den enda gång det kan ha skett. Mår skit eftersom jag har ingen att prata med Ang detta. Men hur många barn har ni?

  • Anonym (Ledsen)

    Ja.. Jag är också väldigt ledsen :(

    Vi har två barn och det räcker för oss.. Men man tänker ju ändå på att det är ett liv där inne..

    Har läkartid den 21e, då är jag enl beräkning i 6+0. Vill inte vänta så länge....

    Har du barn?

  • Anonym (Jag med)

    Jo har barn. Och dessutom är det slut med pappan så för min del är abort ett måste.. förstår dina tankar. Har dem även fast jag vet att grav är en omöjlighet

Svar på tråden Oplanerat gravid...