• SweetJune

    Det ska väl gå med vuxensäng till 2,5 åring?

    Hej!

    Tänkte köpa en vanlig säng till sonen som kommer vara runt 2,5 år. Det ska väl gå bra med en vuxensäng med ben, måste väl inte vara en växasäng? Tycker ni 105 cm bredd är bra. Rummet är litet men tänker så en vuxen också får plats?

  • Svar på tråden Det ska väl gå med vuxensäng till 2,5 åring?
  • Piff

    Klart det går bra med en vuxensäng!

    Båda mina ungar fick en vanlig 90-madrass på golvet när de var "klara" m spjälsängen. När de låg stilla och inte rullade ut på golvet kompletterade vi med själva sängen. Jag tyckte det var onödigt med en växasäng emellan spjäl- o vanöiga sängen, och väldigt opraktiskt då ingen vuxen hade kunnat ligga brevid vid läsning osv :)

    Kör på du!

  • hondendärtjejen

    Vi körde vuxensäng när det var dags att sova själv, samsov första åren. Vi hade en hembyggd vadderad stödbräda så han inte kunde trilla ut. Det gick jättebra!

  • Carambolan

    Varför skulle det inte gå? Jag skulle aldrig köpa nåt annat än vuxensäng till barnen. Det är toppen att även vuxna får plats bekvämt om man har hela-havet-stormar på nätterna eller behöver använda dem som gästsäng nån gång.

  • Alexi

    Växasäng är väl bara en poäng om man inte får plats med en vanlig, annars är det ju bara ett extraköp. Dock, skippa gärna benen första året, så slipper ni fallhöjd osv.

  • Vimi

    Vi har tagit bort benen på dotterns säng så det är bara en ca 30 cm tjock botten och så en bäddmadrass på det. Fungerar perfekt

Svar på tråden Det ska väl gå med vuxensäng till 2,5 åring?