• kanskeduu

    Vilka är det som donerar?

    Jag har aldrig hört någon säga 'jag donerar spermier' därför har jag ingen aning om vad för sorters människor som donerar. Är det någon som känner eller vet vilka som donerar?

    Jag planerar att starta utredning för inseminering i höst, och har läst att de matchar utseendet med donatorn så barnet ska vara likt mamman. Alltså jag är kort blond och blåögd då tas sperma från en kort blond och blåögd pappa. Men jag tror intresse och övriga gener är minst lika viktiga, men dessa får man inte veta. Därför vill jag få ett humm om vilka som donerar så det inte bara är konstigt folk som jag aldrig skulle umgås med i vanligt fall, skulle inte vara bekvämt för barnet om den föds in i min släkt och känner sig annorlunda

  • Svar på tråden Vilka är det som donerar?
  • Herr Da

    En vän till min har berättat att han donerat/donerar. Han är en jättefin och tänkande man, och eftersom han närmar sig tretiofem, så ville han donera innan det blir försent - så att han så att säga lämnar ett avtryck på jorden, då han inte har egna barn.

    En intelligent, välutbildad och humoristisk kille, sällan långt till ett skratt och allmänt bra.

  • kanskeduu

    Tack så mycket för svar:)


    Herr Da skrev 2016-07-11 20:27:18 följande:

    En vän till min har berättat att han donerat/donerar. Han är en jättefin och tänkande man, och eftersom han närmar sig tretiofem, så ville han donera innan det blir försent - så att han så att säga lämnar ett avtryck på jorden, då han inte har egna barn.

    En intelligent, välutbildad och humoristisk kille, sällan långt till ett skratt och allmänt bra.


  • Melissenta
    Herr Da skrev 2016-07-11 20:27:18 följande:

    En vän till min har berättat att han donerat/donerar. Han är en jättefin och tänkande man, och eftersom han närmar sig tretiofem, så ville han donera innan det blir försent - så att han så att säga lämnar ett avtryck på jorden, då han inte har egna barn.

    En intelligent, välutbildad och humoristisk kille, sällan långt till ett skratt och allmänt bra.


    är han snygg också?
    jag kan föda honom ett barn utan att han ska donera något :))
  • Biet

    Jag har fungerat som donator tidigare & kan göra det igen.

    Jag är en helt vanlig svensk kille som jobbar på kontor, gillar djur o natur. Inga konstigheter. Är lätt att göra med och har vänner precis som alla andra som jag umgås med.

    Att jag är donator är väl dock inget man skriver ut på meritlistan. Tror inte de som är äggdonatorer bland kvinnor gör det heller.

    De flesta som är donatorer är som vem som helst som du möter på gatan eller i mataffären.

    Vill du veta mer så hör gärna av dig i ett privat meddelande eller om du faktist söker en donator.

  • Luckypappa

    Utbildat läkare, separerad, har tre snygga friska pojkar, har aldrig rökt (inte heller snus el. droger), nykterist, joggar 5-10 km om dygn, brukar vara uppskattat av kvinnor, bor i Uppsala. Har aldrig donerat sperman, skriv gärna i PM.


    sperma donor
  • Livgivaren

    Den enda spermadonatorn jag känner är jag själv. Har donerat både på klinik och privat med goda resultat. Som person är jag nog ganska normal och okomplicerad, bortsett från några SM-titlar på ett par kreativa områden.

    Har alltid haft en ambition att skapa värde. Både för mig själv och andra. Eftersom jag av allt att döma har goda ärftliga egenskaper, och diverse personliga talanger kändes det rätt att engagera sig som spermadonator. När jag donerade på klinik hörde jag antydningar om att jag hade ovanligt bra värden.

    Efter att några år senare fått ett par egna underbara barn insåg jag hur mycket det betyder. Jag engagerade mig som privat donator och upptäckte att mina donationer ofta gav resultat redan i första försöket. Det överträffar allt jag läst om tidigare. Jag har på så sätt hjälpt ett 20-tal mammor i olika delar av landet att förverkliga sina drömmar. Därefter har jag mest hjälpt till med att skapa syskon till de som önskat.

    Jag har lyckats med mycket i livet, men känslan jag fått av att ha kunnat bidra till lyckliga mammor, familjer och deras efterlängtade barn är större än allt annat jag upplevt

    livgivaren@gmail.com

  • Jomape

    Är donator just nu bara på klinik och inte något privat ännu.

    Är inte så öppen med att jag är det förutom de närmaste vet om det.

    Varför jag gör det är att jag själv inte har barn men hade gärna velat ha. Och vet hur ledsen jag skulle bli om jag inte kunde få barn, därför vill jag hjälpa andra.

    Vill man kontakta för en privat donation och vill veta mer om mig så skriv ett meddelande så kan jag beskriva mer om mig. Berättar gärna om vem jag är på ett pm

Svar på tråden Vilka är det som donerar?