• Rospinglan

    Fler som använder Nutrilett?

    Hej!

    Finns det fler som använder sig av Nutrilett? Vore kul att utbyta erfarenheter!

    Imorgon har jag kört en vecka! De första dagarna bytte jag ut lunchen mot en bar, sen har jag bytt ut frukost och lunch mot påsar (shakes) men äter vanlig lagad middag.

    Hur gör ni andra?

  • Svar på tråden Fler som använder Nutrilett?
  • ccaassandra

    Jag har använt mig av nutrilett och gör det då och då. Dricker alltid en shake till frukost. Ibland även lunchen. Men äter en bra middag med grönsaker, kött osv :) det passar mig jätte bra. Har dock behövt ta lite vitaminer oså för känns som att jag har brist på det och jag antar att det kan ha med nutriletten att göra.

  • Rospinglan

    Ok! Hur mycket har du gått ner?

    Du skriver att du använt det i perioder - upplever du att du går upp igen efter avslutad kur?

  • ccaassandra
    Rospinglan skrev 2016-07-12 10:55:12 följande:

    Ok! Hur mycket har du gått ner?

    Du skriver att du använt det i perioder - upplever du att du går upp igen efter avslutad kur?


    Jag födde min bebis i september 15 (alltså förra året) och då stod min våg på 72,5kg. Nu väger jag 52 och har då alltså gått ner ca 20kg.

    Upplever inte att jag går upp, det är mer bara att jag hellre dricker en shake på morgonen än att äta vanlig frukost. Ibland orkar jag inte göra lunch och då tar jag en shake istället. Middagen är jag dock noga med att äta vanlig mat :)
  • Rospinglan
    ccaassandra skrev 2016-07-12 11:03:27 följande:
    Jag födde min bebis i september 15 (alltså förra året) och då stod min våg på 72,5kg. Nu väger jag 52 och har då alltså gått ner ca 20kg.

    Upplever inte att jag går upp, det är mer bara att jag hellre dricker en shake på morgonen än att äta vanlig frukost. Ibland orkar jag inte göra lunch och då tar jag en shake istället. Middagen är jag dock noga med att äta vanlig mat :)
    Det var bra jobbat!
    Första veckans resultat blev -3,7 kg. Det känns otroligt bra! Vet ju att det är mycket vätska i början, men ska bli intressant hur det blir nästa vecka.
  • Error

    Jag kör Naturdiet drinkmixen 4 ggr per dag och brukar byta ut kvällsmålet mot en bar eller minikeso och ett par ägg. Ibland blir det några morötter också, men försöker ändå hamna på under 1000 kcal per dag. På helgerna brukar jag unna mej nåt gött istället för Naturdiet utan att det går till överdrift. Tränar 6-7 ggr i veckan så jag vill inte gå på ren kur. Dessutom verkar det hjälpa att få i sej nåt extra om man har tendens att bli förstoppad av drinkmixen :P 
    Har kört första veckan nu och det har gått förvånansvärt bra, med tanke på att jag är typ gravt sockerberoende. Har försökt gå ner genom kalorisnål kost också, men har nog upplevt det betydligt svårare att undvika "återfall" de gånger. Är 168 cm och vägde 67,4 i måndags och ligger nu på 66.2 och jag vägrar erkänna att det är vattenvikt, för jag dricker runt 3 liter om dagen (vilket jag vanligtvis dricker på en månad ungefär) Målet är 59 kg till slutet av augusti.
    Stort lycka till alla och fortsätt gärna uppdatera med hur det går för er! Alla behöver vi motivation.

Svar på tråden Fler som använder Nutrilett?