• D Simpkins

    Risker med överdosering av zink?

    Vad kan det finnas för risker om man skulle överdosera zinktabletter (såna man köper på hälsokostaffärer)? Jag käkar dem för att jag vill spruta väldigt mycket. 

  • Svar på tråden Risker med överdosering av zink?
  • flygrl
    D Simpkins skrev 2016-07-13 18:16:01 följande:

    Vad kan det finnas för risker om man skulle överdosera zinktabletter (såna man köper på hälsokostaffärer)? Jag käkar dem för att jag vill spruta väldigt mycket. 


    Verkar inte va så drastiska effekter vid överintag enligt Netdoktor m.netdoktor.se/naturmedicin/artiklar/zink/
    Buksmärtor, diarré & kräkningar e vad dom räknar upp. Men jag har faktiskt för mig jag nån gång hört zink kan hämma längd tillväxten hos barn. Men jag hittar inget om just det.
    Jag e inte medicinskt utbildad ska tilläggas. ;)
  • D Simpkins
    flygrl skrev 2016-07-14 15:35:34 följande:
    Verkar inte va så drastiska effekter vid överintag enligt Netdoktor m.netdoktor.se/naturmedicin/artiklar/zink/
    Buksmärtor, diarré & kräkningar e vad dom räknar upp. Men jag har faktiskt för mig jag nån gång hört zink kan hämma längd tillväxten hos barn. Men jag hittar inget om just det.
    Jag e inte medicinskt utbildad ska tilläggas. ;)
    Ingen medicinsk utbildning? Vafan ;) Nej men erfarenhet räknas också ju. "Vill man vara fin får man lida pin", är ju ett uttryck. "Vill man vara porrig får man...?"
Svar på tråden Risker med överdosering av zink?