• Skorpion76

    Nostalgi

    Nu är det dags att gnugga de små grå hjärncellerna riktigt ordentligt så att ni kan ta itu med mitt nostalgiska quiz som jag har satt ihop. Det ska bli spännande att se hur många frågor ni klarar av.


    Diamond Pethead
    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Nostalgi
  • Skorpion76
    Minimalen skrev 2016-07-13 19:16:13 följande:

    Fick 7 rätt. Men sista frågan handlar ju om ett år sisådär 1000 år framåt.


    Alltså, det blev fel! Det ska vara 1989 och nu kan jag inte gå tillbaks och ändra det! *morr*
    Diamond Pethead
  • Alvina

    Jag fick nio rätt. Hade fel på tredje frågan där rätta svaret var Gammalt och nytt. Bra frågor.

  • Skorpion76
    Alvina skrev 2016-07-13 22:31:13 följande:

    Jag fick nio rätt. Hade fel på tredje frågan där rätta svaret var Gammalt och nytt. Bra frågor.


    Nio rätt är riktigt bra! 
    Diamond Pethead
  • Aniiee

    För en gångs skulle känner jag mig inte uråldrig =P Jag fick 3 rätt.....


    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Skorpion76
    Aniiee skrev 2016-08-03 02:11:45 följande:

    För en gångs skulle känner jag mig inte uråldrig =P Jag fick 3 rätt.....


    Det beror på vad man har växt upp med oh vilka intressen som man har. 
    Hardly Pethead
  • Aniiee
    Skorpion76 skrev 2016-08-03 17:21:40 följande:
    Det beror på vad man har växt upp med oh vilka intressen som man har. 
    Nja, en del av dina frågor är så generationsspecifika att det knappast ens går att säga "bara man är intresserad". Däremot vad man växt upp med, som ju är en generationsfråga till stor del.
    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Johannus

    Fick 5 rätt, men det tre första frågorna har jag ingen aning om trots att jag är född i mitten av 50-talet. Men jag har heller inte kollat på Tv massor.

  • Skorpion76
    Virriga Vera skrev 2016-08-03 18:53:30 följande:

    Sista frågan har 2 svar som är rätt. Så jag hade 10 rätt.


    Fast jag syftade på Sista morgonen. 
    Hardly Pethead
  • Skorpion76
    Virriga Vera skrev 2016-08-04 08:31:47 följande:
    Förlorad igen var en större hit 1989. Den låg längre på listorna än Sista morgonen.
    Jasså? Det visste inte jag, men jag tycker bättre om den än om Sista morgonen. Tyvärr spelar de inte den på Mix Megapol. De spelar bara Sista Morgonen och Om.. 
    Hardly Pethead
Svar på tråden Nostalgi