• Anonym (TS)

    34 åring med 17 åring

    Hej

    Jag är en man på 34 år som har funnit en tjej via nätet, vi pratade ett tag och sedan kom det fram till att hon var ganska ung. Endast 17 år, men jag hade redan pratat med henne såpass mycket att det då inte spelade någon roll. 

    Vi träffas några gånger i veckan och tar en fika eller umgås hemma hos mig. Detta har lett till att vi har haft sex ett par gånger. Planen var att vi bara skulle ha sex och inget mer, KK:s med andra ord. Men båda känner stark kärlek till varandra nu.

    Är det värt att behålla henne med tanken på hur hennes och mina vänner och familj kommer reagera? Hur skulle ni ha gjort i min situation?

    Snälla, några tips eller idéer skulle verkligen hjälpa. Det här sliter mig samman, jag vill vara med henne men jag vill inte vara med henne om det innebär att jag förlorar mina kompisar, det sliter på våran relation.


    Tack

  • Svar på tråden 34 åring med 17 åring
  • Anonym (Noo)

    Kommer inte vara hållbart i längden, kanske lika bra att bryta upp innan det går för långt ?

  • Anonym (n)

    Nej...jag ser inte ens vad en (normal) 34-åring skulle kunna ha gemensamt med en 17-åring. Ni är förhoppningsvis i helt olika stadier i livet..
    Säg att hon vill ha barn mellan 25-30..då är du 42-47 år...vill hon ens skaffa barn någon som är "gubbe" redan vid första barnet?
    vad sjutton..hon får ju inte ens gå ut på krogen än medan du antagligen är rätt klar med festandet så som man festade när man precis fick gå ut(?)
    Jag tror inte hon ser dig som något långsiktigt, utan du är spännande och lite förbjuden... så säg att du spenderar några år på henne...kommer du ångra att du inte hittade någon seriös att skaffa familj med när du närmar dig 40?

  • Anonym (TS)
    Anonym (Noo) skrev 2016-07-14 11:42:04 följande:

    Kommer inte vara hållbart i längden, kanske lika bra att bryta upp innan det går för långt ?


    Jo, jag funderar på det. Det är något jag vill, jag vill ju ha kvar mitt liv. Men samtidigt så älskar jag henne... Har sådan beslutsångest...
  • Anonym (Noo)
    Anonym (TS) skrev 2016-07-14 11:48:14 följande:

    Jo, jag funderar på det. Det är något jag vill, jag vill ju ha kvar mitt liv. Men samtidigt så älskar jag henne... Har sådan beslutsångest...


    Jag talar av egen erfarenhet när jag säger att det inte kommer funka.

    Skillnad hade varit om det var 10 års ålderskillnad och hon var 25....

    Men nu är det 17 år mellan er och hon har inte ens slutat skolan.
  • MammAmma

    Vad har en (normalfuntad) 34-åring för utbyte av en relation med en tonåring? Förutom det uppenbara... Nädu, inom ett par år har hon gått förbi dig i mognad och utveckling och undra för sig själv vad både hon och du tänkte med när ni inledde relationen. Euwww, för övrigt.

  • trilskas

    Jag är nu 25, snart 26. Är gift med en man som är 46 år nu. Vi träffades då jag var 17 och han 37. Tre barn har vi ihop nu. Känner ni att det är rätt för ER två så skit i alla andra och deras åsikter.

  • Anonym (TS)
    trilskas skrev 2016-07-14 12:01:42 följande:

    Jag är nu 25, snart 26. Är gift med en man som är 46 år nu. Vi träffades då jag var 17 och han 37. Tre barn har vi ihop nu. Känner ni att det är rätt för ER två så skit i alla andra och deras åsikter.


    Hur har andra runt om kring er reagerat?
  • Haskel
    MammAmma skrev 2016-07-14 11:58:26 följande:

    Vad har en (normalfuntad) 34-åring för utbyte av en relation med en tonåring? Förutom det uppenbara... Nädu, inom ett par år har hon gått förbi dig i mognad och utveckling och undra för sig själv vad både hon och du tänkte med när ni inledde relationen. Euwww, för övrigt.


    Du tycker att TS bör skaffa sig en yngre förmåga?Foten i munnen
  • MammAmma
    Haskel skrev 2016-07-14 12:16:24 följande:

    Du tycker att TS bör skaffa sig en yngre förmåga?


    Snarare skaffa sig en förmåga som vuxit och utvecklats klart och trots det befinner sig på samma mognadsnivå som honom.
  • Pastella

    Jag hade absolut sett ner på er(främst dig). Inte om tio år men sålänge hon är under 25. Du är en vuxen karl och hon är ett barn. Det är 17 år mellan er, om hon träffade en yngre kille med samma ålderskillnad som er så hade han varit ett foster..

Svar på tråden 34 åring med 17 åring