• ssa123

    Hur stora är era tvååringar?

    Våran flicka född i mars -14 väger just under 10 kg. 9900 ungefär.

    Har inte mätt på länge men hon drar ca 80-86 i strl i kläder så över 90 lång tror jag inte hon är.

    Nu på sommaren träffar man ju släkt och vänner från när och fjärran och varendaste en måste tydligen påtala dotterns storlek.

    Är hon verkligen SÅ liten?

    På föris är de fyra flickor födda samma månad. Två av dem är bjässar i jämförelse med våran flicka iofs, men den tredje är ungefär lika lång, dock något knubbigare, så jag har mest sätt dottern som' lite liten'

  • Svar på tråden Hur stora är era tvååringar?
  • Simone

    Min dotter är inte två utan strax över nio månader. Hon väger 9760 och är 74cm, har storlek 80. Jag har absolut ingen aning om hur stor en tvååring ska vara, men om man jämför med min dotter (som följer kurvorna på bvc bra) så låter hon rätt så liten. Har inte bvc sagt något om det?

  • Trippelmamma76

    Men hur ligger hon till på kurvan? 10 kg låter väldigt lite. Hon är i storlek med min 14-månaders som ligger på medelkurva för sin ålder..

  • augustibebis2016

    Min kille är snart 2.5 men väger runt 14 och är strax över 90. Ingen bjässe mao, drar 92-98 i kläder. Min väninnas dotter är mer än halvåret äldre och ligger på 86 i kläder. Hon är helt enkelt bara nätt av sig, föddes liten och har fortsatt vara liten men följer sina kurvor. Nämnda dotter har fått ett lillasyskon som kom ut precis lika liten som storasyster...

    En del är väl helt enkelt lite mindre?

  • cosinus

    Den av mina som varit minst vägde 9 kg vid 2 år. Han hade nog 80-86 i kläder då.

    Den näst minsta passerade 10 kg ungefär i samband med 18 månaders-kontrollen.

    De två som växt fortast har vägt 9 kg vid 1 år och 11-12 vid 2 år.

  • augustibebis2016
    augustibebis2016 skrev 2016-07-14 22:08:06 följande:

    Min kille är snart 2.5 men väger runt 14 och är strax över 90. Ingen bjässe mao, drar 92-98 i kläder. Min väninnas dotter är mer än halvåret äldre och ligger på 86 i kläder. Hon är helt enkelt bara nätt av sig, föddes liten och har fortsatt vara liten men följer sina kurvor. Nämnda dotter har fått ett lillasyskon som kom ut precis lika liten som storasyster...

    En del är väl helt enkelt lite mindre?


    Vår lille är född februari 2014
  • ssa123

    Hon följer 'sin kurva' fint. Tror den är mellan -1 och -2 kurvan under medelkurvan.

    Denna kurva föddes hon på också. 3 v tidig

  • ssa123

    Kan tillägga att varken jag eller bvc är oroliga. Blev mer bara förvånad att hon upplevs så otroligt liten tydligen

  • Simone
    ssa123 skrev 2016-07-14 22:11:23 följande:

    Kan tillägga att varken jag eller bvc är oroliga. Blev mer bara förvånad att hon upplevs så otroligt liten tydligen


    Dåså! Jag är väldigt lång för att vara tjej och jag får ständigt kommentaren "men oj vad lång du är" precis som att jag inte visste det... Alla är vi olika helt enkelt. Din tjej är lite nättare, men så länge hon mår bra och är glad så ska det väl inte vara några problem :)
  • Trippelmamma76

    Ok. Då är väl allt som det ska!


    ssa123 skrev 2016-07-14 22:11:23 följande:

    Kan tillägga att varken jag eller bvc är oroliga. Blev mer bara förvånad att hon upplevs så otroligt liten tydligen


Svar på tråden Hur stora är era tvååringar?