• Pingvin

    vill ha kejsarsnitt

    detta är mitt tredje barn och har nu 4 veckor kvar till förlossning,har inget bra minne av min första förlossning där jag krystade i 5 timmar för huvudet inte ville komma ner som till slut avslutades med sugklocka,de fick klippa mig,jag blödde mycket efteråt som läkaren fick sttoppa på ett dramatiskt sätt och bebisen fick syrgas när hon kom ut....min andra förlossning gick för snabbt,1 timme på förlossning ,sen ute men med hemska värkar där lustgasen knappt hjälpte ett dugg....jag börjar bli mer och mer nervös...vill inte uppleva detta igen...jag vill ha ett planerat kejsarsnitt,vill verkligen inte föda vaginalt igen!! hur kan jag få detta,är detta ens möjligt?barnmorskan tycker kanske det är konstigt för jag har ju inte tagit upp detta med henne tidigare...ochnu har jag 4 veckor kvar. ...vad göra?

  • Svar på tråden vill ha kejsarsnitt
  • blairw

    Kan rekommendera flera saker, b.la. kan du läsa denna tråden för att få ett  sammanställt inlägg (första sidan tror jag) om vanliga argument från andra kvinnor och sjukvården om varför du bör välja KS och svar på tal på dessa. Detta för att ge dig lite kött på benen så att säga i att kunna "försvara" ditt val om KS. För du kommer förmodligen behöva kriga lite, kanske inte lika mycket iom att du haft en jobbig förlossning innan. 

    Kan också rekommendera att läsa Vanja Wikströms blogg, googla henne och gå in på bloggen - sök på kejsarsnitt så kan du läsa om hennes resa till att få KS. Bra för hon inkluderar mycket information om fördelar med KS och hur man får ett KS beviljat.

    Slutligen, gå med i gruppen "Rätten att välja kejsarsnitt" på facebook. Där kan du få massor av stöd och tips från andra kvinnor som gått igenom samma sak. Superbra grupp!

    Det är inte alls omöjligt att få snitt, om du verkligen ger dig fan på att ha det så kommer du få det. Men det kan vara en uppförsbacke, så gå med i gruppen så du kan få hjälp och stöd längs vägen.

    Kram och lycka till!

  • blairw

    Du behöver agera rätt snabbt dock, så kontakta din BM igen och propsa på att detta är vad du vill! Och gå med i gruppen, de kan ge dig jättebra tips på hur du går tillväga för att få ett KS beviljat trots att det är endast 4 veckor kvar. 

  • Pingvin

    Oj...ja känns som jag är lite sent ute:( men ska verkligen försöka!!tack för tipset om gruppen,ska kolla genast! Tusen tack och håll tummarna för mig

  • blairw
    Pingvin skrev 2016-07-16 09:56:10 följande:

    Oj...ja känns som jag är lite sent ute:( men ska verkligen försöka!!tack för tipset om gruppen,ska kolla genast! Tusen tack och håll tummarna för mig


    Glömde ju klistra in länken till tråden...haha. Här är den iallafall:
    www.familjeliv.se/forum/thread/76797749-skam-over-forlossning

    Lycka till! Det går! Men du måste våga stå på dig och inte backa ner, säg att detta är det enda alternativet för dig! Håller tummarna :)
Svar på tråden vill ha kejsarsnitt