• Anonym (Inte bra)

    Kanske gravid...

    Var ett tag sen jag hade mens nu, den borde komma snart minns inte exakt jag hade mens sist. Men skulle jag vara gravid kan jag göra abort utan att min sambo behöver veta? Han åker bort 3 veckor i augusti tänkte göra det då i sådana fall.

    Han är redo för barn nu men jag är inte alls redo! Vi måste ju flytta till något större, jag vill ha ett större sparande osv. Dessutom är inte vårt förhållande jättebra för tillfället.

  • Svar på tråden Kanske gravid...
  • Anonym (Berätta)

    Och förhållandet kommer garanterat inte bli bättre av en sån stor lögn, och det lär nog krascha när lögnen kommer fram..
    Var ärlig istället! Det är ditt beslut ändå men han förtjänar att vara involverad.

  • Anonym (Inte bra)

    Tror förhållandet blir ännu sämre om jag berättar, han kommer bli ledsen och bli besviken... Men han tänker mer att det vore kul med barn nu och att det andra praktiska löser sig. Jag tänker mer på allt praktiskt samt att vårt förhållande inte är hundra och ett barn nu kommer inte göra det bättre precis

  • Rudimentär

    Personligen hade jag aldrig ljugit om en sån sak för min sambo. Om ni lappar ihop förhållandet, ska du leva med en så stor lögn hela ditt liv då? Ett foster är ingen småsak, ingen liten vit lögn. Det är en stor, fet svart lögn. Säg att du gör abort och ni håller ihop men att aborten av någon anledning kommer fram ändå, hur tror du det går med ert förhållande då?

  • Anonym (Inte bra)

    Hur ska aborten komma fram som?

  • Anonym (Inte bra)

    Det är bara ett foster, herregud...

  • Anonym (Inte bra)

    Dessutom är jag extremt förlossningsrädd och måste hålla på och kämpa för ett planerat snitt och det orkar nog varken han eller jag just nu, prio ett är ju att jobba på förhållandet..

  • Rudimentär
    Anonym (Inte bra) skrev 2016-07-17 14:58:02 följande:

    Hur ska aborten komma fram som?


    Att du berättar är väl det troligaste - när ert förhållande är bättre och inte så illa ute att du ens kan få idén att undanhålla en sån här sak.
  • Anonym (Inte bra)

    Lite privatliv måste man väl kunna få ha i ett förhållande?

  • Rudimentär
    Anonym (Inte bra) skrev 2016-07-17 15:05:17 följande:

    Lite privatliv måste man väl kunna få ha i ett förhållande?


    Fast det är hans foster också.

    Men som sagt, min främsta fundering är hur ni ska kunna få ihop ert förhållande om ni ljuger för varandra. Skulle du gilla att han undanhöll så stora saker för dig?
  • Anonym (Inte bra)

    Men det är i min kropp allt händer, så nja "hans foster" också.

    Berättar du verkligen allt för din man då? Lite privatliv tycker jag är sunt i en relation

Svar på tråden Kanske gravid...