• OlivKungen

    Skola serverar hallslakt och svenska traditioner!!

    .....

    Min son berätta att han blivit serverad halal i skolan och undra var det var för nåt

    Jag blev riktigt förbannad på skolan eftersom att halalslakt inte är alls bra för djuren och är mer eller mindre grovt djurplågeri. Svenska skolor blir serverade halalslaktat kött. 

    Detta påminner om när skolan tog bort svenska nationaldagen och ville att alla skulle stå med sin eget lands flagga.

    Eller när dom inte gick till kyrkan och sjöng. För att det kunde anses som rasism för att det fanns barn med andra religoner

    Är det nån mer som varit med om nåt av detta eller liknande?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-18 22:01
    menar att dom tar bort svenska traditioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-18 22:01
    menar att dom tar bort svenska traditioner

  • Svar på tråden Skola serverar hallslakt och svenska traditioner!!
  • OlivKungen
    mammatill6 skrev 2016-07-18 21:54:16 följande:

    På vilket sätt är svenskt halalslaktat kött värre än annat? På vilket sätt plågas djuren?


    här har du ett klipp om halal

  • Tecum
    mammatill6 skrev 2016-07-18 21:54:16 följande:
    På vilket sätt är svenskt halalslaktat kött värre än annat? På vilket sätt plågas djuren?
    Hur vet du att köttet var svenskt? I andra länder är det tillåtet att skära halsen av djur och låta dem förblöda medan de är vid medvetande.
  • Anonym (Hmmm)

    Är det samma skola där en kille blev nedslagen för att han var svensk...?

  • Anonym (x)

    När har skolan tagit bort nationaldagen? Hur kan man ta bort något som enbart funnits i 30 år och knappt har firats under de åren och definitivt inte ahr firats tidigare. Jag antar att du menar att man slutat ha skolavslutning i kyrkan när du skriver att de slutat sjunga i kyrka. Att ha skolavslutning i kyrkan är inte en Svensk tradition, det är väldigt många skolor som aldrig har haft det som tradition.

  • Anonym (Eller hur...)
    Anonym (Hmmm) skrev 2016-07-18 22:09:16 följande:

    Är det samma skola där en kille blev nedslagen för att han var svensk...?


    Och där en flicka inte fick ha ett mobilskal med svenska flaggan på. Det var även där alla andra vandringsmyter hände...
  • mammatill6
    OlivKungen skrev 2016-07-18 22:00:33 följande:

    här har du ett klipp om halal


    Jag vet vad halalslakt är. Men då ska man veta att i Sverige måste man fortfarande följa våra lagar. Inga djur får halalslaktas innan de gjorts medvetslös.
  • Anonym (?)

    Är det bara jag som reagerar på att klippet om halalslakt handlar om grisar och djurhållning?

  • 8airam8

    Det är en svensk tradition att visa öppenhet gentemot andra kulturer.

    Och angående halalslaktade djur så lyder även denna form av slakt under svensk djurskyddslagstiftning. Tror du på fullaste allvar att skolorna kan upphandla illegala varor? Nej, ta du och läs på lite.

  • 8airam8

    Och när vi nu är i farten så tycker jag att skolan, när de ändå höll på att avveckla nationaldagen, kunde ha avskaffat julafton också. Äckligare och mer kapitalistisk hycklarhögtid får man leta efter.

    Ganska häftigt att skolan kan ta bort och lägga till helgdagar lite som den känner för.

Svar på tråden Skola serverar hallslakt och svenska traditioner!!