• LMKL

    Nojar över att få en snygg gravidmage!

    Är det inte sjukt! När man är gravid OCH blivande brud så borde man väl kunna släppa hela grejen med att man måste vara sitt "snyggaste, smalaste jag". Allt hets med att komma i form inför bröllopet borde ju liksom vara borta för man kan ju inte riktigt kontrollera eller påverka vad som sker med kroppen. Min syster jämförde graviditet med pubertet.. just att kroppen kommer att gå igenom en massa förändringar som man inte kan påverka. 

    Sitter nu och tittar på tiffanyrose.com efter en gravidklänning till mitt bröllop. Jag kommer vara i vecka 18 och de rekommenderar att man väntar med att beställa till tidigast 8 veckor innan bröllopet. När jag ser alla bilder på slanka modellbrudar med en perfekt "gravidbula" så önskar jag såklart att jag skulle se ut så eller så fin som möjligt iallafall. Samtidigt vill jag inte noja för mycket utan glädjas åt att jag är gravid och se fram emot vår bröllopsdag. Ändå är det svårt att släppa tanken på hur min gravidmage och kropp kommer se ut på vårt bröllop och att jag ska hitta den finaste klänningen. Ska man dölja eller visa upp? Det beror ju på hur stor magen är väl?

    Någon som förstår eller känner igen sig?

  • Svar på tråden Nojar över att få en snygg gravidmage!
  • Carambolan

    I vecka 18 har min mage varit lika platt som innan graviditeten, med alla tre barn.

  • Imse

    Varför jämföra med modellerna?

    Hela kroppen förändras i verkligheten medan de sättet en plastmage på modellen - ingen rättvis jämförelse alltså.

  • MyDestiny

    Hade ingen som helst mage i v 18 med första. Med andra såg jag svullen ut men ingen tydlig kula. Är väldigt individuellt tyvärr hur man ser ut som gravid så svårt att försöka räkna ut i förväg.

  • LMKL
    Carambolan skrev 2016-07-21 13:36:47 följande:

    I vecka 18 har min mage varit lika platt som innan graviditeten, med alla tre barn.


    Ok jag tror inte det kommer vara så för mig men vet såklart inte. Jag har lite liknande kropp som Elsa Billgren d.v.s ganska bystig och kurvig och min mage kan svälla rätt mycket bara vid mens/ägglossning. Elsas mage "poppade ut" redan i vecka 13 så jag är beredd på något sånt för mig. Se Elsas gravidutveckling här:


     


    elsa.elle.se/magen-vecka-18-%25E2%2586%2592-22/

  • LMKL
    MyDestiny skrev 2016-07-21 13:44:46 följande:

    Hade ingen som helst mage i v 18 med första. Med andra såg jag svullen ut men ingen tydlig kula. Är väldigt individuellt tyvärr hur man ser ut som gravid så svårt att försöka räkna ut i förväg.


    Mm jag vet se föregående svar där jag hänvisar till Elsa Billgrens gravidutveckling.. vi är ganska lika i kroppen tycker jag. Men jag är ev lite "nättare" enligt min pojkvän, har smalare ben och så men tror ändå magutvecklingen kan vara liknande.
  • LMKL
    Imse skrev 2016-07-21 13:44:00 följande:

    Varför jämföra med modellerna?

    Hela kroppen förändras i verkligheten medan de sättet en plastmage på modellen - ingen rättvis jämförelse alltså.


    Det är sant! Jag kan ändå inte riktigt jämföra mig med dem då jag är betydligt kurvigare men de är ju de enda man ser i gravidbrudklänning så svårt att jämföra med något annat.. :/
  • augustibebis2016

    Varför jämföra? Jag har tidigt haft tydlig mage med båda mina graviditeter. De där modellerna är knappast gravida ändå och skulle de faktiskt vara det är de utvalda för att de är lika trådsmala gravida som innan. Är inte många förunnat...

  • LMKL
    augustibebis2016 skrev 2016-07-21 15:37:21 följande:

    Varför jämföra? Jag har tidigt haft tydlig mage med båda mina graviditeter. De där modellerna är knappast gravida ändå och skulle de faktiskt vara det är de utvalda för att de är lika trådsmala gravida som innan. Är inte många förunnat...


    Som sagt svårt att jämföra med något annat än det man ser. ;) En (jag) vill se fin ut i sin brudklänning helt enkelt och då utgår en från de bilder av människor i klänningen som finns. :)

    Menar du att man normalt går upp mer än på magen när man är gravid? 
  • MamaSniff

    Modellerna på bilderna är ju oftast inte gravida utan har små kuddar bara. Blir en oerhört orealistisk bild av graviditet eftersom det är vanligast att även andra delar sv kroppen påverkas/ändras.

    Med det sagt är det ju relativt vanligt att inte ha ändrats så mycket i vecka 18 med första graviditeten. I min släkt är det dock vanligt med rejäla magar och jag har sannerligen levt upp till det.

    Jag tycker att du skall vara snäll mot dig själv. Lasta inte dig själv för att du nojjar, klart du vill känna dig fin på ert bröllop! Samtidigt blir du ju så illa tvungen att köpa läget, du kan ju inte påverka vilken mage du får.

  • Froken Lokens
    LMKL skrev 2016-07-21 13:24:28 följande:

    Är det inte sjukt! När man är gravid OCH blivande brud så borde man väl kunna släppa hela grejen med att man måste vara sitt "snyggaste, smalaste jag". Allt hets med att komma i form inför bröllopet borde ju liksom vara borta för man kan ju inte riktigt kontrollera eller påverka vad som sker med kroppen. Min syster jämförde graviditet med pubertet.. just att kroppen kommer att gå igenom en massa förändringar som man inte kan påverka. 

    Sitter nu och tittar på tiffanyrose.com efter en gravidklänning till mitt bröllop. Jag kommer vara i vecka 18 och de rekommenderar att man väntar med att beställa till tidigast 8 veckor innan bröllopet. När jag ser alla bilder på slanka modellbrudar med en perfekt "gravidbula" så önskar jag såklart att jag skulle se ut så eller så fin som möjligt iallafall. Samtidigt vill jag inte noja för mycket utan glädjas åt att jag är gravid och se fram emot vår bröllopsdag. Ändå är det svårt att släppa tanken på hur min gravidmage och kropp kommer se ut på vårt bröllop och att jag ska hitta den finaste klänningen. Ska man dölja eller visa upp? Det beror ju på hur stor magen är väl?

    Någon som förstår eller känner igen sig?


    Det kvittar egentligen! Det är förmodligen inte ditt sista bröllop, så du får piffa till dig lite extra inför bröllop nummer två.
Svar på tråden Nojar över att få en snygg gravidmage!