• Anonym (ledsen)

    Lättad över att sonen flyttat?

    Lång historia kort:

    När min son började 6-årsverksamhet fick han en ny bra klasskompis, jag lärde känna hans mamma som bodde ensam med honom, vi blev vänner.

    Våra söner var kompisar under alla år och pojken började vara hos oss ganska ofta. Hans mamma hittade sedan en ny partner och skaffade två barn tätt med honom. Pojken började vara hemma hos oss ofta, både vardagar och helger, han följde med oss på kortare semesterutflykter och blev "som en i familjen" 

    När min son började utöva en sport så började även kompisen på samma, jag skjutsade alltid dem. När det ibland körde ihop sig kunde jag fråga om bonuspappan kunde skjutsa, då sade han alltid nej av olika skäl. Han verkade ändå vara trevlig men verkade inte vilja axla någon papparoll åt pojken.

    Pojken hade ingen kontakt med sin biopappa under dessa år, han är nu 14 år gammal. Förra året tog hans pappa kontakt och de började lära känna varandra, vilket är fantastiskt.

    Pojken har ADHD och har varit utåtagerande, men han är en underbar människa, mamman hamnade ofta i konflikt med sin son men det är ganska vanligt under tonåren även för andra ungdomar.

    Nu har jag fått veta att pojken flyttat hem till sin bio-pappa i en annan stad, han kommer inte hem igen, detta kom helt oväntat, iallafall för mig.

    Mamman rensade på en gång ur pojkens rum och ska sälja hans säng, hon gjorde om rummet åt sitt yngsta barn. Hon förklarade att hon senare ska köpa en "bäddfåtölj" ifall han någonsin kommer tillbaka, och ryckte på axlarna "han vet att han är välkommen hem men då måste han följa våra regler" 

    Nu lägger hon upp massvis med bilder på Fb med sin partner och sina småbarn och de ser sååå lyckliga ut, de ler och kramas på bilderna på stranden. Inte ett enda inlägg om sin tonåring, inte ens någon gammal bild, ingen kommentar, inget.

    Typ finns han inte nu eller? Usch så ledsen för hans skull, saknar den lille grabben. Saknar inte de honom? De gör de säkert men det märks inte.

    Vet inte vad jag vill med detta.... det är inte mitt problem, inte min familj...

  • Svar på tråden Lättad över att sonen flyttat?
  • LFF

    Troligen är de det, ja. Troligen har väl pojken varit "jobbig" iom sin diagnos och varit "krävande". Vilken tur för pojken att du och din son funnits där för honom under dessa år så han haft en fristad och vad roligt att han fått så pass bra kontakt med sin pappa att han velat flytta dit. 

    Kan inte du och din son fortsätta hålla kontakt med pojken även om han flyttat?

  • Anonym (ledsen)

    Ja min son och pojken har kontakt via sociala medier, men han bor långt bort så det blir svårt att träffas, pojken vill inte komma tillbaka till vårt bostadsområde ens, han är arg på sin mamma pga allt tjafs. Pappan har jag ingen kontakt med tyvärr.

  • LFF
    Anonym (ledsen) skrev 2016-07-21 14:46:17 följande:

    Ja min son och pojken har kontakt via sociala medier, men han bor långt bort så det blir svårt att träffas, pojken vill inte komma tillbaka till vårt bostadsområde ens, han är arg på sin mamma pga allt tjafs. Pappan har jag ingen kontakt med tyvärr.


    Det förstår jag att han är. Han har nog känt sig rätt utanför i familjen, som om han inte hört dit sen småsyskonen kom. Nu kan ju mamman och hennes nya låtsas vara den lyckliga kärnfamiljen utan några gökungar i boet. Hoppas det kommer fungera bra för pojken hos pappa och att din son och han fortsätter ha kontakt. Ni får väl ta en roadtripp åt pojkens håll och bjuda med honom på något äventyr :)
  • Anonym (ledsen)

    Exakt den känslan får jag, nu kan de vara en lycklig kärnfamilj

    Bra idé att hälsa på honom, jag har semester snart så vi kanske kan åka dit och passa på att besöka en nöjespark som finns i närheten... hade inte tänkt på det

  • Anonym (3 barn)

    Jag har också 3 barn, sonen bor med mig men är oftast hos mormor, morbror, kompisar osv. Han vill inte va med på bilder och jag lägger därför enormt sällan ut några bilder på honom. Betyder det att jag inte bryr mig om honom?

    Så tråkigt med folk som lever genom sociala medier och tror det är allt i livet.

  • Anonym (ledsen)

    Jag har alltså kontakt med mamman även i verkligheten, hon är min kompis, vi brukar tex fika, senast jag var där och fikade så hade hon packat ihop hans saker... det gjorde mig ledsen, om han skulle vilja komma hem så måste de köpa ny säng mm... om pojken  var jag så skulle jag inte känna mig så välkommen.
    Jag vet att mamman älskar sin son och det är därför jag är upprörd, detta känns så konstigt, hennes sambo har svårt för pojkens beteende och det känns som om han har fått styra indirekt.

  • Miss Skywalker

    Om han har en diagnos och flyttar till biopappan hellre än att respektera mammans och bonuspappans regler och sen dessutom är arg på mamman kan de inte haft det lätt. Tro fan att de är lättade. Undrar hur länge biopappan står ut med en adhdtonåring som gör som han vill..

  • Anonym (Jemma)
    Miss Skywalker skrev 2016-07-21 17:58:39 följande:

    Om han har en diagnos och flyttar till biopappan hellre än att respektera mammans och bonuspappans regler och sen dessutom är arg på mamman kan de inte haft det lätt. Tro fan att de är lättade. Undrar hur länge biopappan står ut med en adhdtonåring som gör som han vill..


    Riktigt vidrigt svar. Barnet verkar dessutom trevligt med tanke på TS engangemang i honom. Då kanske det inte är barnet det är fel på.
  • Anonym (ee)

    det är svårt veta exakt vad och hur saker gått till. Hans pappa kanske är en jättebra förälder, det kanske blir bättre för pojken. Exakt vad som sagts mellan honom och mamman vet ju ingen här. Att hon packat ihop är väl för att han ska ha sakerna om han ska bo där permanent? 
    de kanske behövde rummet till annat. Hur många har möjlighet att ha ett rum stående tomt? 

    det är inte bra om det skulle bero på bonuspappan men av det som står här är ju allt högst oklart. 
    att hon inte lägger upp bilder på fejan säger ingenting. 

  • Miss Skywalker
    Anonym (Jemma) skrev 2016-07-21 19:10:34 följande:
    Riktigt vidrigt svar. Barnet verkar dessutom trevligt med tanke på TS engangemang i honom. Då kanske det inte är barnet det är fel på.
    Så det bevisar att han är trevlig? Okej..
Svar på tråden Lättad över att sonen flyttat?