• Anonym (sleeplessbeauty)

    Fick sjukanmäla mig idag...

    Igår kväll gick jag och la mig precis som vanligt. Det enda ovanliga var egentligen att jag funderade på om jag skulle äta lite choklad på kvällen, men kom sen på att jag inte ville ha. Fick i mig en smörgås och två kex istället. Men hade liksom ingen lust att äta något egentligen.

    Sen kunde jag inte somna. Tror att jag kanske sov typ max två timmar inatt och låg vaken resten av tiden. Magen kändes konstig och inte alls i balans och det var nästan som att jag mådde lite illa. Var uppe på toaletten en gång och kunde bajsa, men det kändes inte bättre efter det heller. Har bara vågat ta några klunkar vatten efter detta. Känns lite som om jag skulle vara magsjuk!? Och är det något jag har halvt fobi för så är det detta... :/

    Kan fortfarande inte sova. Ligger vaken i sängen med datorn hos mig och tänker att så fort jag känner att John Blund kan hälsa på så är det bara att ta av glasögonen och stänga av datorn. Men. Jag. Kan. Bara. Inte. Sova. Skulle kanske kunna äta något litet, men vågar inte riktigt.

    När jag ringde till jobbet och sa att jag nog är magsjuk så lät det som att jag inte är "välkommen" under helgen i alla fall, så hemma blir jag ju. Men ändå. What's wrong? Jag har knappt sovit? Varför kan jag inte bara somna?
  • Svar på tråden Fick sjukanmäla mig idag...
  • Anonym (??)

    Du sjukanmälde dig för att du inte har kunnat sova 1!! natt??!! Varför??

  • Anonym (Inte undra på...)

    ...att kostnaderna för samhället skenar iväg när folk sjukskriver sig för att de inte kan sova en natt. Och inte ens skäms för att berätta det!

  • Anonym (Vaken)

    Sover ibland bara 3-4 timmar på natten och går till jobbet ändå.Har inte råd att sjukskriva mig ofta.Det kanske är så att man ibland kan inte sova av någon andledning?Och det är ingen fara.

  • Anonym (karin)

    Klart du ska stanna hemma om du nästan mår lite illa. 

  • Anonym (sleeplessbeauty)
    Panduro skrev 2016-07-22 14:28:49 följande:

    Har du några andra symptom (idag alltså) än att du inte kan sova?


    Magen känns inte stabil och jag har knappt ätit något. Är energilös och orkeslös med huvudvärk som kommer och går. Har fått sova nån timme till nu i alla fall. Ska försöka våga få i mig lite mer imorgon och se hur det går.

    Kan tillägga att det inte heller känns kul att komma in hit och se hur elaka människor är. Jag är vuxen och trivs, tro det eller ej, på mitt jobb. Det känns inte kul med en karensdag och jag hade säkert haft en tio gånger bättre dag om jag hade fått må bra och vara på jobbet än ligga hemma och känna mig som en däckad säl. Men här verkar folk tro att jag VILL skita i jobbet och att jag automatiskt måste vara  en tonåring med ett tråkigt sommarjobb som skiter i allt för att jag inte kunde somna igår kväll... Tack för den!
  • Anonym (Bb)
    Anonym (sleeplessbeauty) skrev 2016-07-22 18:21:02 följande:

    Magen känns inte stabil och jag har knappt ätit något. Är energilös och orkeslös med huvudvärk som kommer och går. Har fått sova nån timme till nu i alla fall. Ska försöka våga få i mig lite mer imorgon och se hur det går.

    Kan tillägga att det inte heller känns kul att komma in hit och se hur elaka människor är. Jag är vuxen och trivs, tro det eller ej, på mitt jobb. Det känns inte kul med en karensdag och jag hade säkert haft en tio gånger bättre dag om jag hade fått må bra och vara på jobbet än ligga hemma och känna mig som en däckad säl. Men här verkar folk tro att jag VILL skita i jobbet och att jag automatiskt måste vara  en tonåring med ett tråkigt sommarjobb som skiter i allt för att jag inte kunde somna igår kväll... Tack för den!


    Nej men du känns väldigt omogen.
  • Anonym (sleeplessbeauty)
    Anonym (Bb) skrev 2016-07-22 18:34:20 följande:
    Nej men du känns väldigt omogen.
    Varför då??? Vad har jag sagt för "fel" nu då? Rynkar på näsan
  • Anonym (Vanligt)

    Förstår inte vad du vill TS - det är så klart frustrerande att inte kunna somna för vissa människor är det så ofta och för andra mer sällan. Ibland kan det bero på stress man ligger och tänker en massa och kan inte komma till ro, ibland kan det ju vara början till att må dåligt på något vis.
    De flesta jobbar nog som sagt dagen efter att känna sig trött och risig i magen hör till när man rubbar dygnet så där... eller så har du ju faktiskt fått en släng av något och är hemma därför...
    Det som gör att du känns lite omogen är väl att de flesta som levt ett tag vet om att det kan vara så här och kanske inte ser det som något man tar upp på ett forum?

Svar på tråden Fick sjukanmäla mig idag...