• zonetripper

    Eviga konflikter

    Min sambo och jag är tyvärr oerhört dåliga på att hitta gemensamma lösningar och hamnar allt som oftast i konflikt om litet och stort.

    Jag körde ut henne till landet för att hon ska vara med vår dotter hos sina föräldrar. Eftersom jag skulle jobba dagen efter kom vi fram till att jag kunde ta bilen tillbaka själv morgonen efter och hon kunde åka tåg med vår dotter när de skulle hem. Hon och vår dotter får skjuts och hjälp till tåget av hennes far, och jag hämtar dem och bär när de kommer fram. Men nu när de ska hem är det inte längre ok, och när vi pratar öppnar hon med "när kommer du och hämtar", underförstått att jag ska tänka mig noga för innan jag ifrågasätter. Nu är jag är en buffel som inte har någon speciell lust att lägga ner en dag på att agera åka fram och tillbaka för att hämta. Hennes föräldrar håller med, menar hon, om att jag tydligen är en idiot. Jag förstår inte varför det är ett problem med att åka tåg som det var tänkt, men det är inte intressant att prata om. 

    Är jag "egoistisk" som inte gör som hon säger?

  • Svar på tråden Eviga konflikter
  • mammalovis

    Har hon inte körkort så hon kan ta bilen själv och köra? Det vore väl smidigast. Det blir ju lite packning med barn, så till viss del kan jag förstå henne. Förr tog jag alltid tåg och buss, men med körkort och barn är det skönt att kunna åka när det passar i förhållande till mat- och sovtider. Det framgår ju inte heller hur långt det är.

  • zonetripper

    Jo visst, men vi åkte bil dit tillsammans och jag bil tillbaka iom att jag skulle jobba nästa dag, så hon har ingen bil där hon är. Tåg kan vara jobbigt, men nu får hon skjuts till stationen, hjälp på och av med baggage, och hämtning av mig från stationen.  

    3 timmar dit och 2.5 tillbaka i normal takt. Plus någon timma där...

  • Anonym (Måndag)

    Man försöker göra som man kom överens om inget oväntat inträffar. Så även om jag förstår henne som mamma (har också litet barn) och att det kan vara jobbigt att resa själv, måste jag vara medgörlig om vi kom överens att göra på ett sätt. Du får väl i värsta fall åka och hämta dem denna gång, men förklara att det är sista gången och att hon måste stå för sina ord. Är det för jobbigt att åka tåg, då får hon stanna hemma då. Eller planera så att ni hyr bil när ni behöver en extra bil.

Svar på tråden Eviga konflikter