• Anonym (Anna-Lisa)

    Svärmorsproblem, igen

    Svärmor säger gång på gång att hon älskar vår dotter mest av allt, till och med mer än sin egna son (min sambo)

    Kul att hon älskar dottern men när hon säger så, då sårar hon min sambo.
    Ska vi fråga henne om det?

  • Svar på tråden Svärmorsproblem, igen
  • Anonym (nja)

    inte bara pga det du skriver här. Klart man säger att man älskar barnbarn. Ligger det däremot mer bakom, som att hennes son ofta känt sig komma i andra hand, då kanske det är jobbigt. 

  • Anonym (Anna-Lisa)

    Nä det gör han inte det gör han inte. Snarare är det så att hon har vart hyper manisk mot dottern sen födseln, lite väl påig kan man säga

  • Myling

    Att säga "jag älskar dig mest av allt" är ganska sliskigt men normalt. Att säga "jag älskar dig mest allt till och med mer än pappa" är creepy och inte normalt.

  • Anonym (Anna-Lisa)
    Myling skrev 2016-07-23 12:02:27 följande:

    Att säga "jag älskar dig mest av allt" är ganska sliskigt men normalt. Att säga "jag älskar dig mest allt till och med mer än pappa" är creepy och inte normalt.


    Ja precis vad vi tänker. Jätte roligt atthon är glad för bebisen men man behöver inte säga att man älskar någon mer än sina egna barn
  • Anonym (Goa barnbarn)

    Vi har ofta våra goa barnbarn här.  Jag har sagt åtskilliga gånger att jag älskar dom mest av allt i världen... Ingen som tagit illa upp för det. Tvärtom!  Deras föräldrar är glada för att de är en sån glädjekälla för oss. Vi har 8 stycken.

    Vi har också en vovve som jag älskar. Gubben blir aldrig sur för att jag säger att jag älskar vovven mer än honom. Han brukar kontra med att han älskar sin fina åkgräsklippare mer än mig. Han har nämligen humor min man! Glad

  • Anonym (Anna-Lisa)
    Anonym (Goa barnbarn) skrev 2016-07-23 12:50:19 följande:

    Vi har ofta våra goa barnbarn här.  Jag har sagt åtskilliga gånger att jag älskar dom mest av allt i världen... Ingen som tagit illa upp för det. Tvärtom!  Deras föräldrar är glada för att de är en sån glädjekälla för oss. Vi har 8 stycken.

    Vi har också en vovve som jag älskar. Gubben blir aldrig sur för att jag säger att jag älskar vovven mer än honom. Han brukar kontra med att han älskar sin fina åkgräsklippare mer än mig. Han har nämligen humor min man!


    Det är ju inte samma sak som att säga "jag älskar er mina barn, men jag älskar bebisen mest"
  • smulpaj01
    Anonym (Goa barnbarn) skrev 2016-07-23 12:50:19 följande:

    Vi har ofta våra goa barnbarn här.  Jag har sagt åtskilliga gånger att jag älskar dom mest av allt i världen... Ingen som tagit illa upp för det. Tvärtom!  Deras föräldrar är glada för att de är en sån glädjekälla för oss. Vi har 8 stycken.

    Vi har också en vovve som jag älskar. Gubben blir aldrig sur för att jag säger att jag älskar vovven mer än honom. Han brukar kontra med att han älskar sin fina åkgräsklippare mer än mig. Han har nämligen humor min man!


    Men ååååå.... Får jag vara med i er familj? underbart!!

    Ts skärp dig och läs detta! Jag kommer garanterat älska mina barnbarn sjukt mkt, men det betyder inte att jag inte älskar mitt barn och mina bonusbarn-dom är alltid bäst!
  • Anonym (Goa barnbarn)
    Anonym (Anna-Lisa) skrev 2016-07-23 13:06:32 följande:
    Det är ju inte samma sak som att säga "jag älskar er mina barn, men jag älskar bebisen mest"
    Ja ja.......,, tycker ni det är en grej att haka upp sig på, så får ni naturligtvis tycka det.

    Inte konstigt att det är krig i världen!
  • Jordgubbarmeglass

    Alltså det där har jag fått höra ofta av både föräldrar och svärföräldrar. Tar det med en klackspark och är glad för att dom visar sådan kärlek till barnbarnen :)

  • Anonym (.)

    Jag brukar sägs till min man att jag älskar honom nästan lika mycket som jag älskar chokladkaka.

    Jag förstår att han känner sig bortvald men försök bortse från det, en del människor blir ju snudd på gaggiga när barnbarnen kommer.

Svar på tråden Svärmorsproblem, igen