• Anonym (F)

    Hur fixar man heltidstjänster för att visa heltid till förskolan om man jobbar svart?

    Min man jobbar delvis svart, men måste visa stt han jobbar heltid så att i får ha vår son heltid påförskolan.

    Hur gör man i detta läget, gäller te ett handskrivet schema med eventuellt stämpel och underskrift från chefen?

  • Svar på tråden Hur fixar man heltidstjänster för att visa heltid till förskolan om man jobbar svart?
  • Anonym (F)

    Samt, gäller praktik lika mycket som anställd, heltid alltså?

  • Dixie

    hur menar du "delvis" svart? är han anställd på deltid, men jobbar mer och får det betalt svart?
    skulle gissa att en arbetsgivare inte är så sugen på att skriva på ett schema att din man jobbar heltid...... även om det är till förskolan, så kan ju detta intyg användas till annat också....

  • Aniiee

    MAn börjar jobba vitt. Problemet, skatteskulden OCH brottet löst.


    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Anonym (Realist)

    TS, du har inte tänkt på att det är skattepengarna som betalar förskolan? Avgiften är mycket liten i förhållande till vad det egentligen kostar kommunen. Varför ska vi andra betala för att ni ska ha ert barn på dagis?

  • Anonym (H)

    Måste skattesmitare dessutom yngla av sig och därmed kosta oss andra ännu mer?

  • Anonym (F)

    Haha vilka nötter...

    Vi betalar det man ska men situationen i nuläget är som den är tills heltidsavtalet är på skrivet.

    Det är ingen som försöker komma undan med något men vill inte arbetsgivaren ge heltid vitt tilla vidare så tar man vad man får, man jobbar söker andra jobb oc hoppas på att det löser sig.

    Så jag ska stanna hemma säga upp mig frön mitt jobb och börja gå på soc bidrag för att vi inte får tillräckligt med pengar istället för att på något sätt kunna redovisa heltid jobb från mig och pappan så att även jag kan jobba heltid samt han tills det löst sig?!

    Men klart ni ska hugga. Själpa istället för att hjälpa.

    Det är från våra fickor vi betalar för våra liv vi lever.

  • Anonym (Realist)
    Anonym (F) skrev 2016-07-23 16:42:54 följande:

    Vi betalar det man ska men situationen i nuläget är som den är tills heltidsavtalet är på skrivet.

    Det är ingen som försöker komma undan med något men vill inte arbetsgivaren ge heltid vitt tilla vidare så tar man vad man får, man jobbar söker andra jobb oc hoppas på att det löser sig.

    Så jag ska stanna hemma säga upp mig frön mitt jobb och börja gå på soc bidrag för att vi inte får tillräckligt med pengar istället för att på något sätt kunna redovisa heltid jobb från mig och pappan så att även jag kan jobba heltid samt han tills det löst sig?!


    Hur tänkte du nu? Ska en av er jobba svart och den andre gå på socialbidrag? Det är ju ännu värre. Det är väl rimligare att den som jobbar svart antingen är hemma med barnet eller söker ett riktigt arbete. Om man besöker arbetsförmedlingen eller går på en arbetsintervju så får barnet vara på förskolan.
  • Anonym (stefan)
    Anonym (F) skrev 2016-07-23 15:27:05 följande:
    Min man jobbar delvis svart, men måste visa stt han jobbar heltid så att i får ha vår son heltid påförskolan.
    Hur gör man i detta läget, gäller te ett handskrivet schema med eventuellt stämpel och underskrift från chefen?
    Får du svart lön har garanterat arbetsgivaren svarta inkomster, kriminellt
Svar på tråden Hur fixar man heltidstjänster för att visa heltid till förskolan om man jobbar svart?