• Väninnan78

    Kär i min bästa kompis sambo

    Hjälp! Jag är kär i min bästa kompis sambo och blivande man.

    Under 4 månader har jag och min bästa kompis sambo/kille träffats. Allt började med att jag på fyllan frågade om skjuts från stan, men ist tog jag bussen hem till han (då min bästa kompis var bortrest) inget hände, jag berättade att jag hade känslor för han och han blev helt chockad. Vi båda har barn i samma ålder, och jag är gift med "mannen" i mitt liv, men nått lockar mig med denne man! veckan efter mitt "besök hos han" började han smsa mig och smsandet har pågått i 4 månader ink att vi setts själva 2-3 dagar i veckan på lunch samt lyckats kysst varandra, kramat om varandra varje gång vi i par umgåts (vilket sker 1-2 dagar i veckan).

    Idag, 4 månader senare bestämmer han sig för att inte vilja ses mer, och jag är helt i chock! Vad ska jag göra? Hur ska jag komma över honom? Lever i det perfekta livet, med man, villa, bilar, allt och vill inte lämna det jag har, men....! Men ändå är det den här killen som är raka motsatsen mot mina drömmars "man" jag nu är helt förkrossad över.

    Snälla hjälp! Vad kan jag göra? Min man är väldigt nära vän med denne man som jag tänker typ 80% av min vakna tid. Hjälp! Vad ska jag göra?

    ????????

  • Svar på tråden Kär i min bästa kompis sambo
  • Anonym (Tess)

    Du ska väl respektera hans val. Han vill inte.

    Sen fundera på vad en bra vän och hustru är. Vad annars?

  • Anonym (Margot)

    Förälskelse går över. Hade du kunnat förlora din man, ert gemensamma liv för detta?

  • Petite Chérie
    ITpappan skrev 2016-07-23 21:21:21 följande:
    Du är ett asshole. Släpp den du är otrogen med, eller berätta för din man. Antingen eller.
    Crazy people don't know they're crazy. I know I'm crazy, therefore I am not crazy. Isn't that crazy.
  • viseversa

    Alltså fy fan vilken vidrig "vän" du är. Allt du tänker är på dog själv du skiter fullständigt i att du svansar efter din "bästa väns" man. Håll dig jävligt långt borta. Från både din vän och hennes blivande man.

  • Anonym (Madde)

    Två grundregler: man ger fan i sin mans vänner och man ger fan I sin väninnas man.

    Sen finns det regler om att man inte öht är med någon annan än sin partner, men det är mer överjävligt och skadar ännu mer med dubbelt svek. Vad du ska göra? Som alla som blir förälskade / kåta fast de är i ett lyckligt monogamt förhållande : ta en kall dusch morgon och kväll i två månader och låt bli den andre killen så går det över. Det funkar utan dusch också.

  • Anonym (....)

    Kanske inte bästa valet av man och intr det optimala men man kan ju oxå intr välja vem man blir kär i. Men frågan är om du är i just honom eller bara i själva " förälskelsen "? Försök tänka tanken att borste allt det romantiska ett tag och tänk det vardagliga att ni ska bo ihop , handla , städa mm om han fortfarande lockar på det planet så är du väl uppenbarligen kär i honom. Men tycker dock att du ska re spektra hans val och för din egen skull ta lite distans från honom tills det är över .

  • Anonym (sa)

    dubbelfel helt enkelt. Inser du inte det beklagar jag din mentala status. 

  • Ego Lovers

    Det är extremt vanligt att tjejer faller för en kompis kille just för att man får höra allt gott om honom. Men man ska inte luras och tro att det är honom man förälskat sig i utan oftast är det kompisens lycka man vill åt och det är inte säkert man får den lyckan för att man får hennes kille eftersom du inte är hon.
    Hade en kompis i skolan som jag umgicks med mycket och så fort jag sa att jag var kär i någon så råkade hon bli tillsammans med honom. Tyvärr hände det ett flertal gånger och hon blev inte lycklig med dom för hon ville bara ha det jag trånade efter. Tillslut låtsades jag bli kär i de hon sa sig avsky men så fort jag sa att de var söta var hon där och blev tillsammans med dom.
    Är det inte lite så att du är lite avundsjuk på hennes liv?

  • Anonym (Hon)

    Du har nog fan gått över alla jävla gränser!! Fy fan för o va din man och vän!

Svar på tråden Kär i min bästa kompis sambo