• Nallen13

    Panik! - Har ''Gotlandsbåten!'' utedäck?

    Hejsan! 


    Har många gånger googlat frågor allt mellan himmel och jord, och ofta leder sökningarna in här på familjeliv! Tycker alltid att det är seriösa och bra svar, så nu ger jag det ett försök! :) 


    Frågan riktar sig till dem som HAR åkt på Gotlandsbåten! , den nya båten som ser ut såhär: www.google.se/url&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjg96aOqorOAhWDDiwKHcjIBT0QjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fvisbyliv.se%2Fgotlandsbaten-intrimmad-i-varje-hamn%2F&psig=AFQjCNGtIwZY3_pWW6Dxd2EpS81rrbYKWQ&ust=1469388834238455 Oj herrejösses vilken länk... jaja! 


    Frågan iallafall, är om det finns utedäck/rökdäck? Har efter en tids googlande kommit fram till att det KAN finnas ett pyttelitet soldäck: www.google.se/url&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiG4YGvqorOAhXGlSwKHU4RBocQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.landgangen.se%2Fforum%2Findex.php%3Ftopic%3D34574.0&bvm=bv.127984354,d.bGg&psig=AFQjCNGtjUkfdPXGkljyfXBZ8k1BYZarbA&ust=1469388900968863 


    Är det någon som har åkt båten som kan bekräfta detta? Ska nämligen åka båten imorgonbitti, och min flickvän som också ska med har en OTROLIG båtskräck när man inte kan ta sig ut. Då vi tidigare åkt med destination gotland som har utedäck, så tänkte vi inte på detta när vi bokade... Oavsett vad så kommer vi ju åka, men den mentala stressen blir betydligt mycket bättre innan bägge färderna för henne om hon vet rakt av att det finns möjlighet  att komma ut i luften, oavsett storlek på utedäcket! 


    Hoppas det går att få tag på någon som åkt den båten med såhär kort varsel... 
    Aja, det var nog det! 
    Tack på förhand! :) 


    Mvh en nervös pojkvän till en ännu mer nervös flickvän...


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-23 21:45
    Såg att länkarna inte funkade...
    Här är båten: i0.wp.com/visbyliv.se/wp-content/uploads/2016/04/Gotlandsb%C3%A5tens-f%C3%B6rsta-ankomst-Visby-hamn-8990.jpg?w=960

    Här är det möjliga soldäcket: sjofartsbloggarna.files.wordpress.com/2016/04/dsc_0647-kopia.jpg
  • Svar på tråden Panik! - Har ''Gotlandsbåten!'' utedäck?
  • Anonym (Förstår känslan)

    Jag googlade och fick fram att det finns

  • Anonym (Förstår känslan)

    Hmm,osäker nu.sambon säger att det finns två olika bolag.

    Vart åker ni ifrån?

  • Nallen13

    Nynäshamn - Visby. Och vi åker med den nya båten som kommer upp när man googlar: ''Gotlandsbåten!'' Katamarans liknande båten som liksom flyter med sina två ''skridskor'' :p 

  • Anonym (Förstår känslan)

    Fel av mig...Ska kolla på detta

  • Nallen13
    Anonym (Förstår känslan) skrev 2016-07-23 22:24:55 följande:

    Fel av mig...Ska kolla på detta


    Tackar! :) Finns väldigt lite information på deras egna sidor... Det enda jag hittat ifrån bolagets egna text är ''Rökning får inte ske inomhus'' Vilket tyder på att det BORDE finnas ett utomhus... Fastän det inte nämns :/
  • Anonym (..)

    Vi åkte den förra veckan. Det finns ett "observationsdäck" som man nådde från Familjesalongen.

  • Anonym (N)

    Vi åker oxå med båten imorgon bitti, vet dock inte hur båten ser ut då det var några år sedan jag åkte dit sist. Men när vi bokade tror jag att det stod att de hade två olika typer av båtar, en mindre och en större, om det nu skulle ha nån betydelse.

  • Anonym (Förstår känslan)

    Skönt att ni fått svar.Håller med dig att det verkar omöjligt att hitta infon på deras hemsida

  • Nallen13
    Anonym (..) skrev 2016-07-23 22:33:19 följande:

    Vi åkte den förra veckan. Det finns ett "observationsdäck" som man nådde från Familjesalongen.


    Detta är alltså utomhus och inte något inglasat uthus? Man ser himmeln utan något emellan? 


    Stort tack för svaret!! :) 

  • Nallen13
    Anonym (N) skrev 2016-07-23 22:37:11 följande:

    Vi åker oxå med båten imorgon bitti, vet dock inte hur båten ser ut då det var några år sedan jag åkte dit sist. Men när vi bokade tror jag att det stod att de hade två olika typer av båtar, en mindre och en större, om det nu skulle ha nån betydelse.


    Då får vi hoppas på en lugn färd imorgon bägge två! :D 


    Tack för svaret! :) 


    Anonym (Förstår känslan) skrev 2016-07-23 22:39:15 följande:

    Skönt att ni fått svar.Håller med dig att det verkar omöjligt att hitta infon på deras hemsida



    Hehe aa, den informationen hade kunna varit viktig för både båträdda eller rökare för den delen! :) 


    Tack så mycket för att du lagt ner energi på att forska du också!! :)

  • Anonym (Förstår känslan)

    Så lite så

    Önskar er en trevlig resa

  • Anonym (N)
    Nallen13 skrev 2016-07-23 22:42:16 följande:

    Då får vi hoppas på en lugn färd imorgon bägge två! :D 


    Tack för svaret! :) 


    Anonym (Förstår känslan) skrev 2016-07-23 22:39:15 följande:

    Skönt att ni fått svar.Håller med dig att det verkar omöjligt att hitta infon på deras hemsida



    Hehe aa, den informationen hade kunna varit viktig för både båträdda eller rökare för den delen! :) 


    Tack så mycket för att du lagt ner energi på att forska du också!! :)


    Oj, nu när jag kollade länken insåg jag att jag inte åker med gotlandsbåten utan destination Gotland.
    Gotlandsbåten för mig är den vanliga färjan.

    Hursom, lycka till imorgon ;)
  • Sjömamma

    Nu ser jag att du redan fått svar men annars kan du alltid räkna med att det finns någon form av utedäck på en färja. Fartyget måste ju kunna utrymmas och livbåtar och flottar sitter ju på utsidan. Kan inte tänka mig att det ens går att konstruera en färja utan utedäck. Hoppas ni får en god tur!

  • BlueBalloon

    Ni som åkte med Gotlandsbåten, kan någon berätta för mig vart incheckningen ligger? Vi kommer ha väldigt ont om tid pga hur tidigt incheckningen slutar (ska checka in med bil) och skulle gärna vilja veta vart vi ska på första försöket. Har googlat utan resultat.

Svar på tråden Panik! - Har ''Gotlandsbåten!'' utedäck?