• MaryM

    Killar : sluta träna långdistans och börja gymma!

    Jag är kvinna, 40 år och dejtar män i ungefär samma ålder. En sak som slår mig: det känns som att män i 40-årsåldern allesammans tränar triatlon, maraton-löpnng och liknande. Tips från coachen: ni blir för SMALA av det. För taninga. Långa smala ben och inte ett uns fett och knappt några muskler. Det är jättebra att träna men lägg den tiden på gymmet! Bygg upp muskler! Ni behöver inte se ut som Arnold men att ha lite biceps och kunna bära tunga grejer är SEXIGT.
    Klart ni kan jogga lite, bra att köra lite cardio också, men tyngdpunkten bör vara på att bygga starka muskler om ni vill se ut som MÄN och inte som taniga pojkar.
    puss/Mary


    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Svar på tråden Killar : sluta träna långdistans och börja gymma!
  • StevenDiese

    Tack för din ovärderliga input!

    Men det är ju så tråkigt på gymmet. Tack vet jag löpning i bistra vinterlandskap.

  • Anonym (Kvinna 34)

    Tur att smaken är som baken då. Jag tycker att det är skitfult med bänkpressarmuskler. Väljer definitivt hellre en senig och slimmad löpare.

  • Anonym (Normal man)

    Jag håller med föregående. Gym är tråkigt. Simmar 2 gånger i veckan och cyklar till jobbet. Detta ger inte mycket synliga muskler, men förhoppningsvis är det bra för min hälsa.
    Gillar du biffiga killar som trivs i gymmet får du väl dejta sådana, men de är ju i minoritet.

  • Anonym (Normal man)
    Anonym (Normal man) skrev 2016-07-24 01:59:01 följande:

    Jag håller med föregående. Gym är tråkigt. Simmar 2 gånger i veckan och cyklar till jobbet. Detta ger inte mycket synliga muskler, men förhoppningsvis är det bra för min hälsa.
    Gillar du biffiga killar som trivs i gymmet får du väl dejta sådana, men de är ju i minoritet.


    Hoppsan, ett annat inlägg hann komma före. Med "föregående" menade jag StevenDiese.
  • Anonym (Tsss)

    Med din attityd förtjänar du varken eller.
    Har det slagit dig att gym-männen som du trånar efter garanterat finns, men inte verkar dras till dig av nån anledning?

  • Eisregen

    Hej Mary och tack för din input. Som en Medelålders man i Lycra själv vet jag att det är något vid 40-strecket som får oss att vilja börja med konditionskrävande idrotter. För min del är det cykling i terräng. Tror det har att göra med att vi börjar känna att vi behöver det mer nu för hälsan än när vi var yngre samtidigt som de flesta blivit bekväma och trygga i sig själva som personer med karriärer, hobbies etc så den rent estetiska kroppsskulpteringen känns mindre viktigt. Dock kul att känna sig stark även i överkroppen de få tillfällen som något skall bäras, dras, etc så brukar försöka påminna mig själv om att lyfta lite tyngder ibland också.

  • MaryM
    Eisregen skrev 2016-07-24 05:25:12 följande:

    Hej Mary och tack för din input. Som en Medelålders man i Lycra själv vet jag att det är något vid 40-strecket som får oss att vilja börja med konditionskrävande idrotter. För min del är det cykling i terräng. Tror det har att göra med att vi börjar känna att vi behöver det mer nu för hälsan än när vi var yngre samtidigt som de flesta blivit bekväma och trygga i sig själva som personer med karriärer, hobbies etc så den rent estetiska kroppsskulpteringen känns mindre viktigt. Dock kul att känna sig stark även i överkroppen de få tillfällen som något skall bäras, dras, etc så brukar försöka påminna mig själv om att lyfta lite tyngder ibland också.


    Detta var liksom ett ärligt tips till singelmän. För dem borde ju att vara attraktiva för kvinnor vara rätt viktigt? Jag tror dessutom att lagom är bäst vad det gäller konditionsträning. Tror Iron Man och liknande sliter för mycket på kroppen. Där hade det definitivt varit bättre att bygga upp en stark kropp också och inte slita ut knän och leder.
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • MaryM
    Anonym (Tsss) skrev 2016-07-24 05:12:48 följande:

    Med din attityd förtjänar du varken eller.

    Har det slagit dig att gym-männen som du trånar efter garanterat finns, men inte verkar dras till dig av nån anledning?


    Nä det hade jag inte tänkt på! ;)

    Detta var lite tillspetsat men faktiskt ett ärligt tips till singelmän.
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • MaryM
    Anonym (Normal man) skrev 2016-07-24 01:59:01 följande:

    Jag håller med föregående. Gym är tråkigt. Simmar 2 gånger i veckan och cyklar till jobbet. Detta ger inte mycket synliga muskler, men förhoppningsvis är det bra för min hälsa.

    Gillar du biffiga killar som trivs i gymmet får du väl dejta sådana, men de är ju i minoritet.


    Simning ger ofta en fin kropp. Får lite muskler av det. Och jag menar inte att man måste vara väldigt biffig. Jag menar att de som kör långdistans ofta blir väldigt väldigt smala. Och otroligt många singelmän i fyrtioårsåldern gör det . De är mycket tanigare än otränade killar. Som marathonlöpare på tv liksom. Not so nice om de vill attrahera kvinnor. Vilket jag antar att de vill :)
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Anonym (jösses)
    MaryM skrev 2016-07-24 01:30:53 följande:

    Jag är kvinna, 40 år och dejtar män i ungefär samma ålder. En sak som slår mig: det känns som att män i 40-årsåldern allesammans tränar triatlon, maraton-löpnng och liknande. Tips från coachen: ni blir för SMALA av det. För taninga. Långa smala ben och inte ett uns fett och knappt några muskler. Det är jättebra att träna men lägg den tiden på gymmet! Bygg upp muskler! Ni behöver inte se ut som Arnold men att ha lite biceps och kunna bära tunga grejer är SEXIGT.
    Klart ni kan jogga lite, bra att köra lite cardio också, men tyngdpunkten bör vara på att bygga starka muskler om ni vill se ut som MÄN och inte som taniga pojkar.
    puss/Mary


    oj vilket fånigt inlägg!

    För det första har ju alla olika kroppsbyggnad sedan innan så tanighet kan bror på det. Sedan ska man givetvis träna det man vill annars blir det inte roligt och man gör det inte helhjärtat = dåliga resultat. Man ska träna för sin egen skull och för att hålla sig frisk, inte för att kvinnor som du ska kunna kommentera om de har muskler eller är smala! Dumheter! Alla tjejer gillar heller inte detsamma, om jag nu ska köra på din linje. Själv föredrar jag alla dagar i veckan en slank, strömlinjeformad man före ett muskelberg.
    Dessutom kan skenet bedra: många seniga, till synes inte så muskulösa män är förvånansvärt uthålliga och orkar bära saker länge medan muskelbergen orkar mkt men inte så länge. 
    Jag är i samma ålder om du och snarare undviker de där "heavy" männen. 
    Det viktiga är att man försöker hålla sig i trim så att man inte blir sjuk när man blir äldre.

    Hur ser du ut själv?
Svar på tråden Killar : sluta träna långdistans och börja gymma!