• Anonym (Vet ej)

    Eviga frågan om för lite sex?

    Finns mängder om dessa trådar men jag blir knäpp på min tillvaro och känner att jag vill ha input vad som är rätt och fel även om ett svar som heter rätt inte finns.

    Är sambo och varit det i säg 8 månader, varit tillsammans i strax över året. Hon har två barn på deltid och jag ett barn på deltid. Vi har också börjat försöka få ett gemensamt barn.

    Nu till denna vanliga sex fråga..

    Jag vill ha sex mycket oftare än min sambo. Hon är nöjd med sex 1-5ggr i månaden och då ska det tilläggas att skulle jag ha så tur att få sex 5ggr så är minst 1-2 av tillfällen bara för att öka på chansen att bli gravid.

    Jag kan utan problem ha sex 5gånger i veckan men ska säga att jag skulle vara nöjd med sex 2-3 gånger i iveckan utan problem.

    Ska även tilläggas att hon aldrig aldrig vill ligga och mysa, kramas pussas det händer aldrig. Så man får aldrig någon form av närhet direkt. Och har vi sex så är det för någon av oss har frågat, ska vi ha sex ? För att pussas kramas bara och att kläderna åker av utav kåthet skulle aldrig hända. Det är jätte synd för jag älskar det.

    Vi har ett roligt och jätte bra liv annars men sex och närhet med pussar är jätte viktigt för mig och jag känner ofta, är det så här mitt sex liv ska se ut resten av mitt liv. Då funderar jag för jämna, borde vi göra slut och hitta en partner som är mer som sig själv i sex och närhet.

    Att man kan onanera hjälper inte ett dugg. Det är inte onani jag vill ha utan närhet till min partner.

    Är jag verkligen dum och egoistisk när jag tänker såhär?

  • Svar på tråden Eviga frågan om för lite sex?
  • Anonym (Minna)

    När jag läste ditt inlägg så var det mycket likt mitt förhållande fast jag är då sin partner..
    Har dock varit tillsammans med min kille längre..
    Jag har knappt sexlist alls och det är konstigt för jag är egentligen väldigt kåt, men när jag är i förhållanden så dör det efter ett tag:(
    Tror det är så för att lite av spänningen försvinner och det blir mycket samma..
    Nu när vi fått barn också så blir det svårare.
    Vill inte alls ha det såhär, inte min partner heller som är ganska frustrerad.
    Men jag kan inte sära på benen när det är planerat, typ ikväll efter läggdags, nej då
    tappar jag suget..
    Vill ha ett aktivt sexliv men kroppen och känslorna det svårt!
    Och att min partner inte anstränger sig så mycket med förspel och lite snuskigt snack innan,.
    Ja det här blev långt och säkert ointressant, men jag är iaf den på andra sidan fast jag inte vill:(

  • Eisregen

    Ok, jag antar att du är kär i denna

    Uppvakta din tjej. Bjud ut henne på dejt om du kan. Ta reda på vilka saker i vardagen som tröttar ut henne och försök styra upp dessa åt henne eller hjälpa till med dom. Fixa frukost, middag etc. Hämta barnen på dagis. Städa hela huset innan hon kommit hem.

    Det finns en stor chans att hon som tvåbarnsmamma är trött och behöver lägga sin befintliga energi på barnen=mindre energi och lust till sex. Om du gör ovan så hon både har mer ork och energi kvar samtidigt som hon känner sig sedd, hörd, respekterad, uppskattad och älskad av dig är chanserna stora att hon vill ha mer sex :)

  • Eisregen

    *Edit pga avklippt inlägg* Ok jag antar att du är kär i henne och vill få det att funka så att ni båda är nöjda hellre än att försöka träffa någon ny som är mer kompatibel med dig och dina önskemål. Isåfall är mitt råd att att göra saker och ting bättre enligt nedan:


    Eisregen skrev 2016-07-24 06:25:52 följande:

    Ok, jag antar att du är kär i denna

    Uppvakta din tjej. Bjud ut henne på dejt om du kan. Ta reda på vilka saker i vardagen som tröttar ut henne och försök styra upp dessa åt henne eller hjälpa till med dom. Fixa frukost, middag etc. Hämta barnen på dagis. Städa hela huset innan hon kommit hem.

    Det finns en stor chans att hon som tvåbarnsmamma är trött och behöver lägga sin befintliga energi på barnen=mindre energi och lust till sex. Om du gör ovan så hon både har mer ork och energi kvar samtidigt som hon känner sig sedd, hörd, respekterad, uppskattad och älskad av dig är chanserna stora att hon vill ha mer sex :)


    Eisregen skrev 2016-07-24 06:25:52 följande:

    Ok, jag antar att du är kär i denna

    Uppvakta din tjej. Bjud ut henne på dejt om du kan. Ta reda på vilka saker i vardagen som tröttar ut henne och försök styra upp dessa åt henne eller hjälpa till med dom. Fixa frukost, middag etc. Hämta barnen på dagis. Städa hela huset innan hon kommit hem.

    Det finns en stor chans att hon som tvåbarnsmamma är trött och behöver lägga sin befintliga energi på barnen=mindre energi och lust till sex. Om du gör ovan så hon både har mer ork och energi kvar samtidigt som hon känner sig sedd, hörd, respekterad, uppskattad och älskad av dig är chanserna stora att hon vill ha mer sex :)


  • Anonym (Sandra)

    För det första så skulle jag ha lagt barnplanerandet på is. Som det är nu verkar det inte troligt att er relation kommer att hålla så länge - inte en lycklig relation i alla fall.

    Sedan får ni prata igenom det, ni måste nå en nivå där ni båda är nöjda.

  • Anonym (Stackare)

    Ni har ju inte varit tillsammans speciellt lång tid och det här är ett ganska stort problem efter bara ett år. Ni ska ju ff vara i nyförälskelse stadiet. Jag håller med om att ni definitivt Ska lägga barnskapanadet på is. Jag tror inte att du "ska uppvakta henne för att hon är trött" som nån gav som förlag, jag tror inte att det är där skon klämmer. Framför allt inte om man bra har sin barn varannan vecka, det är ju inte ens ansträngande att ha barn vv. Jag tror att problemet ligger hos henne och att hon antingen är en person som inte behöver den typ av närhet eller inte anser det viktigt. Tänk dig om hon blir gravid och om ett år så har ni en bebis, du lär inte få ligga på minst två år om jag ska dra det långt. Jag har vänner som har samma problem som inte fått ligga på år pga nytillkomna barn och dom är bara i 30års åldern så dom är rätt unga. Prata med tjejen, blir det ingen förändring så gör slut. Det kommer aldrig bli bättre och du kommer bli olycklig annars.

  • Ascendere

    Håller med ovanstående, om ni har formlige sex nu så kommer det garanterat sjunka till noll och inget alls om ni skaffar barn också. Vänta med det eller avstå, ni har ju faktiskt båda redan avkommor så era gener är ju säkra redan.

  • Carambolan

    Säger som ovanstående. Backa lite och sätt dig inte djupare fast i ett knackigt förhållande. Ni verkar ha gått extremt fort fram, från att ni träffades till att ni bor ihop och planerar barn, på bara ett år och trots att ni båda har barn sedan innan.

    Var det bättre på sexfronten innan ni flyttade ihop?

  • Tecum

    Håller med, det ser inte bra ut för er. Har ni så lite sex så tidigt i förhållandet och hon dessutom tycks sky närhet utan sex är det inget att satsa på. Det är som vid de flesta fall av sexbrist, hon attraheras inte av dig fysiskt. Alternativt att hon har naturligt låg sexlust. Bäst är att ni bryter upp och försöker finna varsin likasinnad.

  • MammAmma

    Om ni redan efter bara ett år har hamnat där ni knappt har sex eller närhet, kommer det definitivt inte bli bättre om ni skaffar barn dessutom. Efter så här kort tid beror det antingen på att hon har naturligt låg sexlust, eller så är hon inte sexuellt attraherad av dig. Inget av det går att 'fixa' oavsett. Jag hade inte fortsatt den relationen, vare sig om jag var i din eller hennes sits, den är dödsdömd.

  • Gaskarl
    Anonym (Minna) skrev 2016-07-24 04:09:08 följande:

    När jag läste ditt inlägg så var det mycket likt mitt förhållande fast jag är då sin partner..

    Har dock varit tillsammans med min kille längre..

    Jag har knappt sexlist alls och det är konstigt för jag är egentligen väldigt kåt, men när jag är i förhållanden så dör det efter ett tag:(

    Tror det är så för att lite av spänningen försvinner och det blir mycket samma..

    Nu när vi fått barn också så blir det svårare.

    Vill inte alls ha det såhär, inte min partner heller som är ganska frustrerad.

    Men jag kan inte sära på benen när det är planerat, typ ikväll efter läggdags, nej då

    tappar jag suget..

    Vill ha ett aktivt sexliv men kroppen och känslorna det svårt!

    Och att min partner inte anstränger sig så mycket med förspel och lite snuskigt snack innan,.

    Ja det här blev långt och säkert ointressant, men jag är iaf den på andra sidan fast jag inte vill:(


    Hej "Minna"

    Känner igen mig i ditt problem med ingen sexlust i relationen... Jag har tänkt lika som du, att liksom spänningen försvinner. Tror du att "singelkåtheten" var liksom för att dämpa ngt annat och nu när lugnet i relationen kommit behövs inte sexet i samma grad??? Jag skulle nog komma igång om min fru var på mer, med smekningar, händer, ja, tog initiativet helt enkelt...
  • Anonym (Vet ej)

    Nämen, oj vad mycket svar.

    Kan klargöra att det har gått väldigt fort fram men känns inte så. Känns som man känt varandra länge. Älskar varandra och har det jätte bra för övrigt.

    Men jag tror som ni säger att vi är väldigt olika med sex och närhet. Hon gillar inte att bara ligga och mysa tex som jag gör. Jag vill ha beröring och mys.

    Kan inte minnas hur vi hade det i början men ja jag vill tro att vi hade bra mycket mer sex då. Kanske inte så mycket mys dock det är väl som nu.

    Känns jätte frustrerande och man vet inte vad man ska göra riktigt.

  • Sione

    Går igenom samma grej fast det är min (nu föredetta) sambo som inte vill ha sex lika ofta som jag. Skattar mig lycklig om han vill ha sex 1 gång i veckan.. ibland går det flera veckor utan, jag har aldrig känt mig så otillfredställd.

    Känner mig mer åtrådd av andra män än min egen, skrattretande.

    Hoppas ert sexliv blir bättre snart!

  • Ascendere
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-24 11:41:29 följande:

    Nämen, oj vad mycket svar.

    Kan klargöra att det har gått väldigt fort fram men känns inte så. Känns som man känt varandra länge. Älskar varandra och har det jätte bra för övrigt.

    Men jag tror som ni säger att vi är väldigt olika med sex och närhet. Hon gillar inte att bara ligga och mysa tex som jag gör. Jag vill ha beröring och mys.

    Kan inte minnas hur vi hade det i början men ja jag vill tro att vi hade bra mycket mer sex då. Kanske inte så mycket mys dock det är väl som nu.

    Känns jätte frustrerande och man vet inte vad man ska göra riktigt.


    Väldigt vanligt att kvinnor vill ha mer sex när förhållandet är nytt eller när förhållandet är osäkert (men bara om det är mannen som tvekar). När förhållandet är stabilt tappar många kvinnor sexlusten.
  • smulpaj01

    Jösses, är ni ens kära i varandra eller lever ihop som vänner?

    Skaffa INTE barn för ert förhållande kommer troligen inte hålla!

Svar på tråden Eviga frågan om för lite sex?