• Fläderpärlan

    Positivt ägglossningstest vid bim - är jag gravid?

    Har hört att flera har fått positivt ägglossningstest vid bim och det kam betyda både mens eller att man är gravid. Vad tror ni om detta test? Vad har ni för erfarenheter? Spelar det någon roll hur starkt strecket är?

  • Svar på tråden Positivt ägglossningstest vid bim - är jag gravid?
  • glittersol
    Fläderpärlan skrev 2016-07-24 21:45:13 följande:

    Har hört att flera har fått positivt ägglossningstest vid bim och det kam betyda både mens eller att man är gravid. Vad tror ni om detta test? Vad har ni för erfarenheter? Spelar det någon roll hur starkt strecket är?


    Du kommer antingen få mens eller så är du gravid eller om kroppen spelar ett riktigt spratt så har du ägglossning

    Helt omöjligt att veta genom ett ägglossningstest så spring och köp dig ett graviditetstest istället! Jag håller tummarna!
  • ensamärstark

    Jag har fått starka men aldrig sådär positiva resultat runt BIM med ÄL test. Provat o kolla mest för skojs skull. Ska du kolla med ett gravtest?

  • Fläderpärlan

    Nej inte jag heller, har aldrig fått starkare än kontrollstrecket... Men många skriver ju att de har fått positivt runt då de ska ha sin mens men vad "positivt" betyder för dem är ju svårt att veta eller spekulera i... Jag väntar i några dagar för att se om mensen kommer... Idag är det 14 dagar sedan jag testade positivt för ägglossning så den borde komma snart i så fall ??


    ensamärstark skrev 2016-07-24 22:26:25 följande:

    Jag har fått starka men aldrig sådär positiva resultat runt BIM med ÄL test. Provat o kolla mest för skojs skull. Ska du kolla med ett gravtest?


  • Sandra12

    Garanterat gravid :) Grattis! Sådär starkt sträck får du endast vid ägglossning samt om du är gravid. När du är nära mensen så får du två sträck men absolut inte sådär starkt, jag är testgalning så jag vet ;)

  • Fläderpärlan

    Va?! Skojar du med mig? Vi har försökt i fyra år, har sju ivf bakom oss, har aldrig blivit gravid på naturlig väg vad vi vet.... Vet inte vad jag ska tro....


    Sandra12 skrev 2016-07-25 19:10:27 följande:

    Garanterat gravid :) Grattis! Sådär starkt sträck får du endast vid ägglossning samt om du är gravid. När du är nära mensen så får du två sträck men absolut inte sådär starkt, jag är testgalning så jag vet ;)


  • Sandra12

    Testa med gravtest, visar det sådär starkt på ägglossningstest så borde det utan tvekan synas sträck på gravtest också (om än inte lika starkt). Håller tummarna stenhårt för dig :D

    Jag hoppas verkligen att jag har rätt men har som sagt testat galet mycket, och mina ägglossningstest har endast visat sådär starkt när jag varit gravid, inte ens under ägglossning har de varit så starka :)

  • Fläderpärlan

    Tack ??


    Sandra12 skrev 2016-07-25 19:16:57 följande:

    Testa med gravtest, visar det sådär starkt på ägglossningstest så borde det utan tvekan synas sträck på gravtest också (om än inte lika starkt). Håller tummarna stenhårt för dig :D

    Jag hoppas verkligen att jag har rätt men har som sagt testat galet mycket, och mina ägglossningstest har endast visat sådär starkt när jag varit gravid, inte ens under ägglossning har de varit så starka :)


Svar på tråden Positivt ägglossningstest vid bim - är jag gravid?