• omentimme

    Fiasko till möhippa

    Jag ska försöka fatta mig kort. Jag blev kidnappad häromdagen och hade verkligen sett fram emot min hippa. Hade undanbett tre saker som verkligen gör mig obekväm och ger mig äkta ångest:


    höjder, strippor/naket, och förnedring. Jag tycker inte sådant är kul och höjder kan få mig att svimma. 

    Mina tre tärnor höll i planeringen och ärligt talat har det bara varit kaos från början då de kommit till mig så fort de ansett att något betett sig dåligt, istället för att ta de med varandra. Till slut fick jag ryta till att jag inte ville ha med detta att göra, att jag ville ha det som en överraskning, trots mitt ordentliga kontrollbehov. Allt det här handlar om två av mina bästa vänner, som ska vara mina tärnor. Den tredje gjorde så gott hon kunde men blev nedröstad. Mina två vänner har tidigare inte umgåtts frekvent, men nu är det som att de är oskiljaktiga och jag blir så ledsen. 


    Jag upplever inte att jag betett mig dåligt på något sätt innan möhippan, jag har varit väldigt förstående och glad kring allt, men håll fast vid mina tre punkter; höjder, strippor/naket och förnedring. Gör vad helst vi annars vill! Jag hade fått önska och "fantisera" om vad jag ville göra och hade då sagt; bara jag får umgås med er, men spa hade varit mysigt och få träffa mina vänner liksom. Tilläggas ska är också att jag inte dricker sprit, för det funkar inte, och jag tycker att det är äckligt. Nu till själva händesleförloppet.


    De kidnappade mig på jobbet och började med att tvinga i mig ett glas vodka... Inget att blanda med, fick skölja ner med vin. Jag kände att jag inte vlle vara en party pooper som inte gick med på vad de sa för jag var säker på att de ändå inte hade gått över gränsen med mina tre punkter. 


    När vi kommer till platsen där möhippan ska hållas, 8 timmar senare, är jag odrägligt full. Jag försökte säga ifrån, några av mina vänner försökte säga ifrån för min skull, men det fanns ingen mercy alls. Då hade jag hunnit med några till glas vodka, och väldigt mycket vin. 
    In kommer en naken man. Helt, främmande naken. Vi ska tydligen måla av honom, och fine, lite kroki har jag ju inte dött av. Men det spårade ju ur därefter. Mina tärnor hade planerat att han - helt naken - skulle utföra aktiviteter med mig. Vi skulle smälla fem ballonger mellan oss, alltså trycka oss mot varandra, vi skulle gå skottkärra runt i vardagsrummet, skulle hålla om varandra och hoppa runt i vardagsrummet, skulle stå i sexpositioner och de andra skulle måla av oss och sedan skulle jag måla honom med fingerfärg. Då hetsade mina två bästa kompisar mig att måla hans snopp. Det vägrade jag, jag rör inte andra mäns könsorgan. Han hade dessutom börjat få erektion och jag ville i ärlighetens namn bara dö. När min fästman fick reda på det gick han i taket, och säga vad en vill om det, men jag hade heller inte blivit så glad om han vart tvungen att måla fingerfärg på en naken brud på sin svensexa. Jag försökte som sagt hålla minen och hade jag inte varit så full så hade jag aldrig gått med på det och crashat allt redan innan det hade börjat. Vaknade dagen efter och hade vita, suspekta fläckar på mina byxor och det kändes bara ännu värre. De snackade bara om hur mycket han måste älskat att få visa upp sig, att han säkert varit inne på toaletten och onanerat under tiden osv. 


    Dag två, jag fick göra en jätterolig sånginspelning och var så glad, men de söp mig under bordet, och jag kunde inte vara med på finalen; festa med kändisar på en jättenice klubb där de hade fixat VIP, fyrverkerier och allt för mig. Kunde inte vara med för jag hann bli bakis innan det var dags att gå (14 timmar efter att de hade börjat tvinga i mig vodka igen). Förstod att inte alla kunde skippa detta då det redan var fixat och betalt för, men mina två bästa vänner gick alltså ut. Bad inte om ursäkt för att de hällt i mig vodka och 55% shottar under dagen. Är inte så mycket för att festa, men då jag efter fick höra att det var en "HEEEELT MAGISK KVÄLL, DU SKULLE VART MED, SÅ HIMLA DRÖMMIG, KAN DU FATTA, BÄSTA KVÄLLEEEEN!", så kändes det väldigt jobbigt och jag kände mig väldigt väldigt... åsidosatt och nedprioriterad, att jag skulle få höra att jag missat festen of their lives liksom, att jag inte var där. Jag bad att få åka hem tidigare då de flesta trillat in vid klockan 5-6 på morgonen och jag vaknade vid 8-9, efter att ha sagt ifrån kring det här med att det var "den bästa kvällen", för jag tyckte det kändes så tråkigt att få det uppkört i ansiktet. Då var det jag som var elak för att "jag inte vill att mina vänner ska få vara glada", "jag vill inte att mina vänner ska få ha kul." Och jag fick absolut inte åka hem tidigare, för vi skulle ju äta myslunch. Slutade med att de sov till 14 och därefter inte kunde fungera för att de var arga på mig, jag var irriterad på dem och jag drog iväg med en annan kompis och hittade på nåt, för att de var så fruktansvärt bakis och trötta. 


    Min slutsats är att möhippan var ett event för dem, inte för mig. Det gick ut på att förnedra mig, att jag skulle göra och säga roliga saker pga att jag var så full, att jag skulle bära runt en sexdocka på stan. Ingenstans fanns tanken att det kanske var roligare för mig att minnas min möhippa. Nu minns jag inte mycket mer än det allra värsta, och att jag missade halva hippan för att jag hann bli bakis innan det var dags att festa. Vet inte alls vad jag ska göra med allt det här, bröllopet är nästa vecka men jag har bara gråtit konstant i två dagar. Vill inte ha dem där, min sambo vill inte ha dem där. Vet inte vad vi ska göra. 


     

  • Svar på tråden Fiasko till möhippa
  • Anonym (Fy fan)

    Vilket vidrigt beteende! De vet att du inte vill supa och så tvingar de dig och den nakna mannen. Så sjukt ego. Säg att ni gifter er borgligt och sen en fest efteråt med bara dem... Eller bara dumpa dem eftersom det var en sjukt respektlös möhippa.

  • Carambolan

    Wow. De där hade jag slutat vara vän med på en gång.

    Sen hade jag reflekterat lite över min egen förmåga att sätta gränser och stå emot grupptryck också.

  • KaSaM

    Oj, inte lätt när du har sådana "vänner", du verkar då aldrig behöva fiender i ditt liv... Beklagar verkligen att din möhippa blev en mardröm, känn efter i hjärtat, har de gått totalt över gränsen för vad du accepterar så låt dem inte heller förstöra ert kommande bröllop. Jag hade själv tagit mig en riktig funderare på om jag vill fortsätta ha dessa personer i mitt liv och på bröllop.

    Lycka till med vad du än väljer.

  • Anonym (Fia)

    Låter ju jättekonstigt, att dina vänner skulle göra så mot dig. Känner ni inte varandra?

  • omentimme

    Jag håller med, jag behöver verkligen lära mig att sätta tydligare gränser. cJag ville inte verka otacksam eller att jag förstörde för dem när de fixat allt, har så väldigt lätt att få dåligt samvete. Vet inte om allt detta är mitt fel kanske för att jag blev ledsen över att få det uppkört i ansiktet att de festat med en av Sveriges största stjärnor och vart på efterfest med hans band...  


    Jag är extremt konflikträdd och har lovat att ringa upp den närmsta av mina vänner och prata om detta, så går runt här med ångest, då hon slutar jobbet snart. Men tror inte det finns så mycket mer att säga än att jag är besviken. Vet inte vad mer jag ska säga. 

  • omentimme
    Anonym (Fia) skrev 2016-07-25 13:21:14 följande:

    Låter ju jättekonstigt, att dina vänner skulle göra så mot dig. Känner ni inte varandra?


    Ja, alltså jag trodde att vi kände varandra, men efter den här helgen så funderar jag på om vi faktiskt gör det. Har varit nära vän med båda i flera år och alltid varit tydlig och rak när jag pratat med dem vad det än handlat om. Så jag vet inte, kändes inte som att det var mina vänner som var där, utan två främlingar.
  • Anonym (Fia)
    omentimme skrev 2016-07-25 13:23:39 följande:
    Ja, alltså jag trodde att vi kände varandra, men efter den här helgen så funderar jag på om vi faktiskt gör det. Har varit nära vän med båda i flera år och alltid varit tydlig och rak när jag pratat med dem vad det än handlat om. Så jag vet inte, kändes inte som att det var mina vänner som var där, utan två främlingar.
    Så de vet att du aldrig dricker och inte gillar att festa?
  • Anonym (Älgör)

    I detta läge hade jag dissat kompisarna. Jävligt vidrigt beteende. Förstår att inte din fästman vill ha dom där.

    Sen kan jag inte låta bli att undra hur du inte stod emot spriten på dag två. Du borde ha lärt dig från första dagen.

  • omentimme
    Anonym (Fia) skrev 2016-07-25 13:28:38 följande:
    Så de vet att du aldrig dricker och inte gillar att festa?

    Tror du missuppfattade; jag dricker inte sprit. Jag dricker gladeligen ett glas vin eller några stycken om tillfälle ges och jag känner för det, men sprit är jag inte den som dricker. Tackar alltid nej till sprit när det bjuds (även hemma hos dem). Som sagt i det här fallet ville jag inte verka otacksam då de fixat den här låtinspelningen som jag förstod kostade mycket och de hade gjort klart för mig att det var stora utgifter iom min möhippa, redan för flera månader sedan.


    Vi festar väldigt sällan ja, vi går gärna på uteservering och pratar, men har alltid gjort klart att jag inte ser det som ypperligt umgänge att festa på klubb där en inte hör varandra och att jag inte gillar att vara för full. Jag hör själv väldigt dåligt dessutom så om jag festar på klubb så är det kanske 3-4 gånger om året, max. Oftast kanske det blir 1-2 gånger om året.

  • Anonym (Madde)

    Vad gäller alkoholen och att du valde bort festen pga bakfylla tycker jag inte du kan skylla på dom. Jag kan inte tro att de hällde ner shottarna med våld i halsen på dig. MEN att de struntade blankt i två av dina tre krav var respektlöst och möhippan var helt klart mer för deras egen underhållning än att det skulle vara bra för dig. Men är det samtidigt inte lite så det ska vara och man får räkna med? Sånginspelningen som de planerat och som du verkligen gillade lät ju väldigt trevligt. Om dessa vänner är viktiga för dig så hade jag bett om ursäkt, tackat dom för deras möhippa, ljugit och sagt att jag i efterhand haft skoj ändå. Alternativet är att klippa med dom helt och säga att deras tjänster inte längre behövs på bröllopet. Känns som att det inte finns någon gyllene mellanväg här.

Svar på tråden Fiasko till möhippa