• Familjeliv

    Så blir du en bra bonusförälder

    Så blir du en bra bonusförälder
    Du är upp över öronen förälskad, men i din nya kärleks hjärta finns redan några som tar stor plats: barnen. Här berättar relationsexperten Charlotte Sander om vad du som bonusförälder kan göra för att få det nya familjelivet att funka.

    Denna tråd innehåller kommentarer för ovantående artikel.

    Läs hela artikeln här
  • Svar på tråden Så blir du en bra bonusförälder
  • Brumma

    Bra att någon äntligen pekar på vikten att vårda förhållandet också. Det är något många bonusföräldrar får kastat i ansiktet - att sådant får man räkna bort när det finns barn. Mycket bra att det belyses som viktigt!

    "3. Glöm inte bort varandra. Lika mycket som man prioriterar barnen så behöver man också prioritera relationen ? kanske till och med extra mycket när det finns barn med från början."

  • mirimari

    Tack för bra råd men jag saknar perspektivet att vårda min person gentemot hans Ex. Hon som har en ny relation men visar sig att han (min kärlek) och hans Ex ringer (hon gör) ca 3 gånger om dagen varje dag. När det varit fest hos henne, skickar hon med rester i matlåda till honom via barnen, han är 55 år kockutbildad och hon 34, de har 2st barn gemensamt. När hon är på semester på andra sidan jordklotet skickar hon sms om gympakläder, tandborstning, läxor mm.
    Han tackar och tar emot "så snäll hon är som tänker på oss", ringer han till henne och tackar när hon kommit hem från resan med sin man. När vi myser i TV-soffan en fredagkväll ringer hon och undrar om 10-åringens skostorlek för hon ska shoppa dagen därpå. De har barnen varannan vecka sedan 8-år och jag antar att hon kan sina barns storlekar utan och innan. Han tycker hon är jättebra som håller reda på familjen.
    Hon ligger PÅ som en igel och jag gjorde slut till sist eftersom jag inte vill leva i ett påtvingat arv att även ha med hans Ex att göra så tidigt in i relationen som 6-månader.
    Barnen älskade jag på alla sätt, busiga men väluppfostrade, toppenbetyg i skolan och många fritidsintressen. Jag är 49 och har inga egna barn. Trots mina försök till gränsdragningar och stora gräl pga hans Ex hjälpte det inte utan jag valde att lämna honom. Desto värre förstod han inte varför jag gick.

    Skulle vara bra att få råd och tips vad man ska stå ut med som bonusförälder.

Svar på tråden Så blir du en bra bonusförälder