• Anonym (Ellio­t)
    Äldre 26 Jul 11:59
    7188 visningar
    32 svar
    32
    7188

    "Jag hatar dej o du fick mej aldrig att komma"

    Jag gjorde slut med minflickvän häromdagen. Sedan dess har hon bombat mig med Facebookmeddelanden och -efter att jag blockade henne på Facebook- sms. Lördagskvällens konversation löd som följer.

    Hon: Ja ska gå ut i kväll o ligga me första bästa kille ja ser!!!!

    Jag: Okej.

    Hon: Låtsas inte som att du inte bryr dej

    Jag: Allvarligt talat bryr jag mig inte.

    Hon: Ska bli så jävla skönt att slippa dej och din äckliga familj

    Jag: Det ska bli skönt att slippa dig med. Ha en bra kväll.

    Hon: Din pappa är en jävla rasist!!! Så jävla glad att jag slipper höra hans skitsnack igen!!!!!!!

    Hon: Han är allvarligt den vidrigaste människan jag nånsin träffat

    Jag: Tråkigt att höra. Han tyckte om dig.

    Hon: O vem bryr sej om vad en rasist tycker??? Jag hatar dej o du fick mej aldrig att komma

    Jag: Okej, tror du allvarligt att jag bryr mig? Tror du att det var DU som fick MIG att komma? Du var bara köttgropen jag sköt in det i. Om det någonsin uppfinns en fleshlight som hatar ens familj så kan jag knulla den i två år och få precis samma upplevelse som hela vårt förhållande. Du tillförde INGENTING till mitt liv.

    Sen var det tyst ett tag. Omkring ett på natten fick jag följande sms från min lillasyster:

    Systern: [Exet] är här i mitt kök och storgråter. Fattar du ens hur mycket det du sa sårade henne!?

    Har försökt ringa min syster sedan dess, men hon svarar inte. Vi ska på dop på söndag, och jag hoppas verkligen inte att hon gör en scen (

    vilket hon har en tendens att göra).

    Vet verkligen inte vat jag ska göra nu. Gick jag för långt?

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden "Jag hatar dej o du fick mej aldrig att komma"
  • Anonym (Viola­)
    Äldre 26 Jul 12:03
    #1

    Ja du var taskig. Hon verkar vara helt ur balans. Om du inte kan vara snäll med henne är det bättre att du helt ignorerar henne. Blocka henne överallt om du behöver det.

  • Äldre 26 Jul 12:12
    #2

    Hon började med elakheter och har sig själv att skylla. Men håller med om att du borde ignorera henne i fortsättningen istf att tjafsa mot.

  • Äldre 26 Jul 12:18
    #3

    Hon började och vill ha reaktion från dig. Men det enda du gör genom att svara är att mata elden. Låt det dö ut istället genom att ignorera henne. Ge inte tillbakablick med samma mynt, sjunk inte till hennes nivå (vilket iofs redan är försent) men skriv ett sista sms till henne att du blockar henne överallt och vill hon dug något så kan hon skriva via swish på så sätt tjänar du pengar på hennes meddelanden om hon fortsätter så kan hon bara skriva där genom att swisha en krona varje gång och du behöver inte ge nån respons. Men antagligen gör det att du slipper henne i fortsättningen.

    Tänk på en sak framöver bara, sjunk inte så lågt som du gjorde i ditt senaste sms svar

  • Äldre 26 Jul 12:27
    #4

    Bra jobbat! Alltför många kvinnor  tror att de är oåtkomliga pga av det faktum att de är just kvinnor. De beter sig som svin, blir chockade när man ger svar på tal, och klämmer sedan fram krokodiltårar i försök att manipulera dig, och det är det som pågår just nu. Hon försöker manipulera dig och få dig till the bad guy.

  • Anonym (Jenny­)
    Äldre 26 Jul 12:28
    #5

    Jag förstår nog inte riktigt, ska ditt ex med på dopet eller är det din lillasyster som brukar ställa till scener? 

    Ni var båda riktigt elaka mot varandra men kan inte tycka att du gick längre än vad hon gjorde. Kan hon inte ta elakheter på den nivån så ska hon ju inte dra igång med såna kommentarer själv. Din syster vet förmodligen inte vad ditt ex sa som triggade din kommentar så det behöver du inte lyssna så mycket på. Bara som nån sa tidigare blocka alla kanaler exet har till dig och ignorera. 

    Om hon ställer till med en scen på dopet (om det var det du menade) så försök gå därifrån så fort det går och strunta i henne. Ge dig absolut inte in i nån konfrontation med henne. De andra gästerna kommer ju se att det är hon som är obalanserad och gör bort sig. 

  • Påven Johann­a
    Äldre 26 Jul 12:35
    #6
    +1

    Du, borde förstås inte ha fortsatt konversationen efter att hon inledde den. 

  • Äldre 26 Jul 12:36
    #7

    Om man ser det ur ett mer konkret och förnuftigt synsätt, så gjorde du helt rätt.

    Men i det här fallet handlar det om känslor. Ur en känslomässig synvinkel, gjorde du det elakaste och taskigaste man kan göra.
    Du vet och inser säkert, varför hon skrev som hon gjorde. Hon ville få fram en känslomässig reaktion från dig.

  • Påven Johann­a
    Äldre 26 Jul 12:39
    #8
    Haskel skrev 2016-07-26 12:36:19 följande:

    Om man ser det ur ett mer konkret och förnuftigt synsätt, så gjorde du helt rätt.

    Men i det här fallet handlar det om känslor. Ur en känslomässig synvinkel, gjorde du det elakaste och taskigaste man kan göra.
    Du vet och inser säkert, varför hon skrev som hon gjorde. Hon ville få fram en känslomässig reaktion från dig.


    Och då anser du att man får vräka ur sig vad som helst för att uppnå en sådan reaktion?

    För övrigt så är ju den där sortens förolämpningar så enormt imbecilla - att stanna hos en mänsklig fleshlight i två år är idiotiskt. Att fejka orgasmer likaså. 
  • Äldre 26 Jul 12:47
    #9
    Påven Johanna skrev 2016-07-26 12:39:48 följande:
    Och då anser du att man får vräka ur sig vad som helst för att uppnå en sådan reaktion?

    För övrigt så är ju den där sortens förolämpningar så enormt imbecilla - att stanna hos en mänsklig fleshlight i två år är idiotiskt. Att fejka orgasmer likaså. 
    Inte alls, men ändå förståeligt. 

    Vidare tror jag inte heller att någon har fejkat några orgasmer.
  • Äldre 26 Jul 12:49
    #10
    +1

    Du påstår att du inte bryr dig men fortsätter svara. Sen säger hon nåt som uppenbarligen är extra känsligt för dig och då sjunker du genast till hennes nivå och lägre ändå. Grattis. Du är lika omogen som ditt ex.

Svar på tråden "Jag hatar dej o du fick mej aldrig att komma"