• Miracle

    Pergotime

    Jag slutade med mina ppiller i slutet på oktober -15 för att vi ville bli gravida. Månaderna gick och ingen mens kom igång. Ringde till gyn efter att mensen inte dykt upp 6 månader efter piller stopp. Blev uppskriven på väntelista. När jag väl kom dit på undersökning så såg dom att slemhinna var väldigt tunn och att jag hade massa små äggblåsor. Jag fick pergotime utskrivet på engång och vi bokade in en tid till undersökning utav pergotime så att det inte skulle ha blivit överstimulerat. Det såg bra ut när jag var där och att hon såg att det nästan 100 skulle bli ägglossning. Jag och min man myste rejält dom dagarna och jag har gått och väntat och hoppats på att det skulle ta sig men så igår Kom mensen ???? är jätteledsen vill verkligen bli gravid. Bliren kur till med pergo o. Några dagar.

    Hur har det gått för er andra som fått pergotime?

    När tog det sig för er?

    Hur många ägglossningar fick ni innan ni lyckades?

    Vore roligt om vi med samma problem kunde hjälpa och stötta varandra här ????

  • Svar på tråden Pergotime
  • MyDestiny

    Använde pergotime och det lyckades på första försöket. Men fick utskrivet på chansning pga kort lutealfas. Allt annat såg normalt ut.

    Men håll ut nu har du fått hjälp och det kanske behövs några kurer att det ska funka bara?

  • Orkide

    Första gången jag använde pergotime blev jag gravid på andra försöket, andra graviditeten femte försöket.

  • Miracle

    Grattis? vad roligt att ni fått uppleva baby lyckan ? längtar verkligen tills det blir våran tur. Man gick och va så hoppfull att det äntligen skulle ta sig när man fått hjälp så denna gång hoppas jag verkligen. Känns som att pressen ökar för varje månad ???? tack för att man får öppna upp sig till er här?

  • Anonym (Karin)

    För min del tog det sig månaden efter jag ätit min andra dubbelkur. Tog en månads paus för det var jobbigt med all stress. Hade ätit två enkelkurer innan men ingen ägglossning då.

  • Miracle

    Grattis vad roligt för dig:)

    Ja man har en väldigt stor press över sig för att man så gärna vill:(

    Gyn trodde ju som sagt nästa till 100 att jag skulle få ägglossning och att jag svarat bra på pergo så hon skrev ut två enkel kurer till. Hoppas verkligen att det tar sig går om kring med längtan och känner sorg alla andra runt om kring verkar bli gravida utan att ens försöka:(

  • Jäniiis

    Hej!

    Är i nästan samma sits som dig. Slutade med p-plåster förra året i sep men fick ingen mens tillbaka. Fick då veta att jag har pcos och fick både primolut och pergotime utskrivet. Första kuren fick jag nog ingen äl då jag testade med stickor. Andra kuren fick jag starkare utslag och blev gravid. Slutade tyvärr i MA i v 8 och fick Cytotec för att få ut allt i v 10 på midsommardagen.. Har varit väldigt ledsen över allt men är redo att hoppa upp på hästryggen igen och väntar med spänning på att få börja igen!

    Hoppas vi båda får våra efterlängtade plus snart!

  • Miracle

    Visst är det jobbigt när man så gärna vill:(

    Stackare det lät inge roligt alls:( styrke kramar till dig ?

    Har du börjat tagit pergotime igen?

    jag tog min första tablett på en ny kur idag.

    Vore kul om vi kunde följa varandra och stötta varandra. Kram

  • Jäniiis
    Miracle skrev 2016-07-29 22:22:44 följande:

    Visst är det jobbigt när man så gärna vill:(

    Stackare det lät inge roligt alls:( styrke kramar till dig ?

    Har du börjat tagit pergotime igen?

    jag tog min första tablett på en ny kur idag.

    Vore kul om vi kunde följa varandra och stötta varandra. Kram


    Hej igen!

    Nej har inte ens slutat blöda sen missfallet kom ut.. Blir så frustrerad då det är 6 v sen snart. Och ingen vill hjälpa mig då detta är "normalt" tydligen. Är orolig att något har fastnat så snart orkar jag inte mer och då blir det en tur till gynakuten och kräva en undersökning!

    Men har en tid hon min gyn som skrev ut pergotime till mig den 22/8 för att prata om hur vi ska gå vidare med behandlingen. Så förhoppningvis börjar jag i början på sep igen. Håller alla tummar för att det ska gå lika fort nästa gång!

    Hur går det för dig? Testar du med stickor eller går du hos gyn för att ta blodprov om du fått äl? Borde väl snart vara dags för äl eller?
  • Miracle

    Hej

    Nej men fy då hoppas att det slutar blöda snart och stå på dig så att du får en ordentlig undersökning.

    Och hoppas att du får börja med än ny kur pergotime när du varit hos gyn <3

    Förra månaden var jag hos gyn och hon sa då att hon var nästan till 100 procent säker på att det skulle bli ägglossning men jag var aldrig och tog blodprov efter det och har inte kört med ägglossning test funderade på att göra det men är rädd att jag ska känna ännu mer press och bli stressad så har bara försökt hålla koll i kalendern och får mysa extra den veckan som ägglossning för hoppningsvis sker på :)

    Ja jag tror att det är ägglossning pågång nu så nu får vi ligga i och hoppas att vi får ett plus om ett par veckor:) försöker att slappna av och inte tänka så mycket på det men är jättesvårt speciellt nu när min syster har gått ut med att hon är gravid och vi ses dagligen så är det svårt att inte tänka på det:/

    Du känner dig pigg och så annars?

    Håller verkligen tummaroch tår för dig att du får en ordentlig undersökning så att du slipper gå och vara orolig?

  • Jäniiis

    Jag hoppas innerligt att det snart tar slut. Hela semestern har liksom gått till att hoppas men ändå vill det aldrig ta slut.. Detta går liksom ut över mig och min sambo. Jag blir bara mer och mer ledsen över att inte kunna släppa detta och gå vidare någon gång. Förstår att det är jobbigt för han med men det är ändå jag som går och blöder och vi kan ju inte mysa eller något eftersom infektionsrisken finns ju där.. Så inte världens bästa semester även fast jag försökt vara så glad och positiv jag kan.. Aja, vi har en resa till Cypern i sep och ber till högre makter att allt är över då!

    Jag förstår dig angående att din syster är gravid. Är ni nästan samma sits fast det är min sambos syster som är nära till oss. Vi blev gravida samtidigt och det är såååå jobbigt att följa henne och försöka låtsas vara glad. Det är klart jag är lycklig för hennes skull men gråter inombords när hon visar ul bilder osv. Antagligen för att kag inte kunnat gå vidare så förhoppningsvis blir det lättare när vi kan försöka igen.

    Ne det kan nog vara en bra ide att inte testa med tester då det faktiskt sätter enorm press. Dock valde jag att inte säga till sambon när äl va på g så inte han också får press på sig. Dom dagarna fick jag bara se till att få han i säng haha.

    Jodå, jag mår väl okej trots allt detta.. Kunde varit lite bättre psykiskt med det blir väl lättare snart! Hoppet lever. Nu vet jag ju att jag kan bli gravid och det är det viktigaste. Försöker att tänka på annat och inte bara graviditeter och bebisar.

    Hur mår du själv?

    Kram!!

  • Miracle

    Ja jag förstår att ni inte haft sån rolig semester:(

    Hoppas verkligen att ni får det underbart på Cypern och att ni då är redo att försöka igen <3

    Ja det är jättejobbigt är överlycklig för min systers skull och för att jag ska bli moster men samtidigt känner man ju svartsjuka och gråter inombords. Är så drygt med för min mamma mormor och moster sa direkt när dom fick veta om min systers graviditet jaha vi som trodde att du skulle få först ni ska väl ha snart med när ska ni ha? M.M är som att få en kniv i hjärtat när dom frågar ..

    Jo samma här har inte heller berättat för min man denna månad om när jag tror ägglossning sker är som sagt bara att se till att få honom i säng haha.

    Ja det tär på psyket mår helt okej jag med bara det att man har svårt att slappna av tankar på barn finns där hela tiden. Jobbar dessutom på förskola så är jättesvårt att inte tänka på det när man träffar alla barn och föräldrar på jobbet:/

    Ja det måste vara skönt att veta att ni kan bli gravida:) det går ju jag och funderar över nu tänk om vi inte ens kan bli gravida. Pratade om adoption igår vi känner att vi vill börja ta reda på så mycket som möjligt hur adoptioner går till så vi vet hur vi ska gå till väga och hur hela prossesen ser ut om det är så att vi inte kan bli gravida.

    Kram kram

Svar på tråden Pergotime