• Anonym (Ruby Red)

    Kan man älska någon men ändå inte välja personen?

    Egentligen är jag inte ute efter förklaringar eller att höra andras historia utan jag vill bara veta om någon kan vara ens livs stora kärlek men man väljer ändå att inte tillbringa livet med den personen? Så vad säger du? Ja eller nej?

  • Svar på tråden Kan man älska någon men ändå inte välja personen?
  • My Sigma

    Ja, defintivt. Kan tänka mig tusen skäl: stora avstånd, kulturkrockar, psykisk ohälsa, att man redan har barn med någon annan, religion...

  • Anonym (ID)

    Definitivt.
    Känner en som driver eget företag (med typ 40 anställda) och hans livs kärlek hade ett jobb som inte finns överallt. När hon flyttade så blev han kvar. Det är många år sen. Dom har båda gått vidare med nya kärlekar.

  • Anonym (Föräldrar)

    Min mamma har alltid sagt att min pappa var och är hennes livs största kärlek och att hon aldrig någonsin slutat älska honom trots att de skildes när jag var liten och trots att hon haft andra bra och kärleksfulla förhållanden efter honom. Även pappa har tidvis erkänt att mamma är hans första och största kärlek trots ny fru och barn på senare år. Men de båda har också alltid sagt att de helt enkelt inte passar ihop rent praktiskt. De båda är för kära, för svartsjuka, m.m. och därmed slutar de alltid i bråk som sårade dem båda och mig som liten. Som par fungerar de helt enkelt inte även om de älskar varandra.

  • Aniiee

    Been there, done that, took the picture, bought the T-shirt.


    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
Svar på tråden Kan man älska någon men ändå inte välja personen?