• Shallå

    Inseminering-Danmark

    Hej. Har någon inseminerats i Danmark? Kan man göra det som singel? Vilka krav ställer dem för att man ska få inseminera sig?

  • Svar på tråden Inseminering-Danmark
  • Anonym (Testat nyss)

    Hej

    Jag var i Danmark och gjorde det i tisdags.

    Det är olika vilka tester som klinikerna kräver. Jag fick ta hiv och hepatit och hade jag varit under26 hade jag också fått ta klamydia.

    Sen kräver de också ett samtal innan där de ställer lite frågor och man får berätta varför man vill göra detta.

    Man kan absolut göra detta som singel.

  • Anonym (Mini)

    Jag beställde hem spermier från Danmark. Kom i en frystank. Tinade och inseminerade hemma.

    Tog 2 försök.

  • Anonym (Testat nyss)

    Hej, hur fungerar det rent lagligt? Vad säger man till familjerätten?


    Anonym (Mini) skrev 2016-07-29 10:33:47 följande:

    Jag beställde hem spermier från Danmark. Kom i en frystank. Tinade och inseminerade hemma.

    Tog 2 försök.


  • Anonym (Mini)

    Man visar upp kvittot.

    Inga problem. Privatpersoner får beställa från spermiabanken.

  • Anonym (Ensam)

    Har oxå beställt från Danmark cryos, första försöker nu efter ett missfall i början av sommaren. Då tog det sig på första försöket, så får se hur det går nu

  • Anonym (Testat nyss)

    Jag har försök få koll på om det var lagligt att impotera det eller ej men det är det då alltså?

    Kan man ha öppen donator då med?


    Anonym (Mini) skrev 2016-07-29 11:32:45 följande:

    Man visar upp kvittot.

    Inga problem. Privatpersoner får beställa från spermiabanken.


  • Anonym (Mini)

    Ja och ja. :)

    Känner en som redan varit på familjerätten och skrivit papper. Visade bara upp beställningen och kvittot. Inga problem.


    Anonym (Testat nyss) skrev 2016-07-29 20:33:47 följande:

    Jag har försök få koll på om det var lagligt att impotera det eller ej men det är det då alltså?

    Kan man ha öppen donator då med?


  • Anonym (Testat nyss)

    Det är ju toppen!

    Tack så mycket för svaren.


    Anonym (Mini) skrev 2016-07-29 20:42:55 följande:

    Ja och ja. :)

    Känner en som redan varit på familjerätten och skrivit papper. Visade bara upp beställningen och kvittot. Inga problem.


  • Anonym (Ensam)

    Kul att höra att nån lyckats :) o att det va enkelt o smidigt hos familjerätten

    Hoppas att det tar sig fort för mej, tycker det är väldigt smidigt att beställa o få hem

    Lycka till ni andra :)

Svar på tråden Inseminering-Danmark