• Anonym (Ångest)

    Hoppade av resa i sista stund!

    Fy sjutton hur jag mår!! Jag har dejtat en man i några månader och det har varit trevligt men själva kärlekslänslan kommer inte. Tvärtom så går mitt ner hela tiden mest på grund av att han skryter om sina hus och bilar och saker hela tiden. Han är rik. Fine men måste man prata om det varje timme? Det går inte att se ett tv-program utan att prata om själva tv apparaten, att han har 15 st och alla kanaler och ljudanläggningar tex.

    Om en kvart går bussen till Alanda och jag ligger i sängen hemma och har skickat ett sms att jag ber om ursäkt men har hoppat av.

    Vi skulle till Paris idag och han har sett fram mot det länge. Pratat om limousiner och massa shopping. Jag känner mig nästan prostituerad av alla smycken kläder klockor väskor böcker restaurangbesök jag får. Det är nog för att jag inte känner nåt!!! Jag packade igår men har inte sovit en blund inatt. Hade ångest hela morgonen och svetten forsade! Inte likt mig alls! Jag klarade inte att åka utan ringde mamma ( herregud) och frågade hur jag skulle göra! Hon sa att jag skulle solklart vara hemma! Man ska resa av tacksamhet för att man blir bjuden.

    Dessutom har vi en resa till planerad och betald av honom. Puh.

    Usch vilken ångest jag har!!

  • Svar på tråden Hoppade av resa i sista stund!
  • Deceree1

    Du gjorde helt rätt. Känner du inget för honom så är det bara att lägga ner. Tur att du kom till klarhet om dina känslor såpass tidigt. Blir han sur så bara skit i det. Du behöver väl inte honom? Du gjorde rätt. Försök att hitta på roliga saker med kompisar nu så du får lite annat att tänka på.

  • Anonym (Semester)

    Hade det inte fungerat att prata med honom?

  • Anonym (Realist)

    Förklara för honom att han förstör för sig själv genom sitt skryt och försök att "köpa" ditt intresse. Han har ju döljt sitt egentliga jag bakom allt skryt.

    Det finns säkert kvinnor som dras till män som agerar på det sättet, men förklara att du inte är en av dem.

  • Lively

    Alltså, du tycker inte att hans beteende är tilltalande, vilket jag i och för sig kan hålla med om. Men det är ju inte precis som att han misshandlat dig, hotat dig eller liknande.

    Det jag egentligen vill ha sagt är att det såklart är helt ok att du inte vill vara tillsammans med honom men ditt beteende gällande resan är faktiskt riktigt taskigt. Han har köpt en resa som du tackat ja till att följa med och sen skickar du ett sms en kvart innan du skulle åkt...

    Det är såklart lätt att vara efterklok och tänka att du skulle berättat att du inte ville följa med tidigare men nu är det som det är. Jag tycker det enda rätta är att följa med på resan och där berätta hur du känner och se om han förstår.

  • Anonym (Semester)
    Lively skrev 2016-07-29 13:59:56 följande:

    Alltså, du tycker inte att hans beteende är tilltalande, vilket jag i och för sig kan hålla med om. Men det är ju inte precis som att han misshandlat dig, hotat dig eller liknande.

    Det jag egentligen vill ha sagt är att det såklart är helt ok att du inte vill vara tillsammans med honom men ditt beteende gällande resan är faktiskt riktigt taskigt. Han har köpt en resa som du tackat ja till att följa med och sen skickar du ett sms en kvart innan du skulle åkt...

    Det är såklart lätt att vara efterklok och tänka att du skulle berättat att du inte ville följa med tidigare men nu är det som det är. Jag tycker det enda rätta är att följa med på resan och där berätta hur du känner och se om han förstår.


    Håller helt med.
  • nevermind

    Avskyr såna snubbar. Har precis blivit bjuden på en resa av min sambo, har inget problem med det, men avskyr såna killar som ska hålla på och kuka sig med sina pengar.

  • Tecum

    Omoget och dålig stil att leka runaway bride så nära resan. Du har ju känt att det gått utför med dina känslor en tid och då är inte en gemensam resa en lysande idé. Så du borde satt stopp tidigare.

  • FannyN

    Det gäller Berlin men jag ville först onte outa mig här. På buke är jag bekväm.

Svar på tråden Hoppade av resa i sista stund!