• llirka

    Problem med mitt ex

    Mitt ex gjorde slut för 1 1/2 månad sedan efter 4 år (bott ihop i 3 år) då han inte älskade mig längre utan såg mig bara som en vän. Det har varit väldigt jobbigt för mig då jag fortfarande älskar/älskade han. Blev att jag flyttade ut från vår gemensamma hyresrätt och han förstod att det skulle ta någon månad innan jag kunde hitta något eget boende så han sa att det var okej att jag hade mina saker kvar i lägenheten tills dess.

    Blev att vi tyvärr fortsatte att träffas och hade sex några gånger i veckan och han gav mig hopp för förhållandet då han sa att han vill fortsätta umgås med mig som vän och se vad som skulle kunna hända. Det ändrade han sig dock om efter några dagar och ville ha mig som en vän som man kanske inte träffa eller pratar särskilt ofta. Jag blev väldigt sårad av det och tog upp det med honom, då blev han ännu mer distanserad..

    Efter en månad så började han träffa en annan och han säger att det är seriöst men han har inte berättar för henne att han precis avslutat ett annatbseiöst förhållande. Jag kände att det inte var riktigt schysst mot mig att så snabbt träffa någon annan men jag kan inte heller hindra honom. Det som stör mig är att vi låg med varandra en dag innan han sov över hos henne för första gången, känns som att jag dög så länge som han inte hade någon annan.

    Sängen vi haft är min och jag sa att jag inte ville ha någon annan i sängen men att jag inte har plats för den just nu då jag inte har ett eget boende än. Men han skulle absolut ha hem henne till lägenheten och tog jag inte mina saker inom 1-2 veckor skulle jag behöva acceptera att han kommer ta med henne dit och ligga i min säng. Känner mig så grymt sviken av den person som så länge varit min närmsta vän. Han ver inte förstå eller bry sig över hur mycket han sårar mig. Kan inte prata med han om det heller då han på något vis får det till att det ör synd om honom och att jag beter mig illa. Vet inte hur jag ska göra, vill inte ha tillbaka han men vill inte att det ska sluta såhär. Vill kunna gå ifrån det här förhållandet utan att känna agg mot honom, vill kunna se tillbaka på, våra år med glädje men just nu känner jag bara att jag inte har en aning om vem personen jag levt är..

  • Svar på tråden Problem med mitt ex
  • Anonym (?)

    Men hallå, vakna!
    Det är slut. Sedan 1,5 månad. Klart han måste kunna få ta hem nya flickvänner, och flyttar inte du dina saker så får du skylla dig själv. "Inte schysst att träffa någon så fort"?? Man väljer inte när man träffar någon. Dessutom har han ju inte känslor för dig längre, så klart han är öppen för att träffa någon.
    "Känns som att jag dög så länge som han inte hade någon annan." Ja, men just så är det ju. Han hade gjort slut, men du dög tills han hittade någon ny. Borde inte varit förvånande för dig.

    Det är ju du som hoppats och som tolkat in mer än vad du borde gjort i hans handlingar. Ni är inte ett par längre. Han har inga skyldigheter att sätta sitt liv på vänt, tills du är beredd på att låta honom gå vidare.

  • aninymo

    Fy fan tråkig läsning, förstår att det känns tungt. Tror det är vanligt att man inte känner ugen personen man en gång älskat när det är slut, något av det värsta som finns. Mitt råd är att aldrig mer träffa denna kille, i största möjliga mån försök ej tänka på honom. Skit i sängen, bästa vore om han kunde betala en summa för den.

  • Anonym (wq)

    trist men tyvärr inte unikt. Det bästa du kan göra är att bara ignorera honom med högburet huvud och visa att du klarar dig själv och att du kan gå vidare. 

    det där med att ni hade sex är också oerhört vanligt och speciellt om den ena parten hoppas på att det ska leda till att man hittar tillbaka. I ert fall handlade det bara om att han var bekväm och ville få enkelt sex (mitt ex gjorde likadant ett par gånger och hade tom sex med sin nya ena dagen och med mig dagen efter och SEN berättade han om henne!) När jag blev arg så bekände han att han inte sa nåt innan vi hade sex för då förstod han att det inte skulle bli nåt! 

  • Anonym (Dy)
    Anonym (?) skrev 2016-07-30 21:23:23 följande:

    Men hallå, vakna!

    Det är slut. Sedan 1,5 månad. Klart han måste kunna få ta hem nya flickvänner, och flyttar inte du dina saker så får du skylla dig själv. "Inte schysst att träffa någon så fort"?? Man väljer inte när man träffar någon. Dessutom har han ju inte känslor för dig längre, så klart han är öppen för att träffa någon.

    "Känns som att jag dög så länge som han inte hade någon annan." Ja, men just så är det ju. Han hade gjort slut, men du dög tills han hittade någon ny. Borde inte varit förvånande för dig.

    Det är ju du som hoppats och som tolkat in mer än vad du borde gjort i hans handlingar. Ni är inte ett par längre. Han har inga skyldigheter att sätta sitt liv på vänt, tills du är beredd på att låta honom gå vidare.


    Men snälla! Visst han kan träffa och göra vad han vill med vem han vill men att ta hem dom och ligga i hennes säng är f*n inte okej.

    Hon hade inte behövt flytta ut. Hon har rätt till åtminstone 3 månader på sig att hitta något annat. Så han kan inte säga nått om grejerna heller.
Svar på tråden Problem med mitt ex