• celavie1

    Kan graviditetstest ge falskt positiva resultat?

    Ligger just nu och är så omtumlad. Har precis fått plus på graviditetstest!!!

    Efter flera misslyckade IVF och ett missfall känns det ju otroligt att det nu skulle gått på naturlig väg.

    Jag börjar direkt noja så klart.

    Jag äter sedan en tid tillbaka läkemedlet Prasteron. Någon typ av dhea hormon tror jag. Vet ni om det kan ge falskt positiva resultat på graviditetstest?

  • Svar på tråden Kan graviditetstest ge falskt positiva resultat?
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-07-31 05:15:10 följande:

    Ligger just nu och är så omtumlad. Har precis fått plus på graviditetstest!!!

    Efter flera misslyckade IVF och ett missfall känns det ju otroligt att det nu skulle gått på naturlig väg.

    Jag börjar direkt noja så klart.

    Jag äter sedan en tid tillbaka läkemedlet Prasteron. Någon typ av dhea hormon tror jag. Vet ni om det kan ge falskt positiva resultat på graviditetstest?


    Åh herregud, jag hoppas verkligen att det här stämmer. Har tänkt mycket på dig <3 Håller tummarna att testet är helt rätt!! All lycka till er!
  • BK1986

    Vilket glatt besked! Hoppas så att det stämmer och att det får gå bra för er! <3 Kram!

  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-07-31 07:23:59 följande:

    Åh herregud, jag hoppas verkligen att det här stämmer. Har tänkt mycket på dig <3 Håller tummarna att testet är helt rätt!! All lycka till er!


    Hej! Vad kul och höra av dig! Hur är det med dig?

    Ja detta känns helt galet. Vet inte vad jag ska tro? Vågar ju inte riktigt hoppas med min historik men vem vet.....

    Tänker unna mig och vara odelat lycklig idag:)
  • celavie1
    BK1986 skrev 2016-07-31 07:27:56 följande:

    Vilket glatt besked! Hoppas så att det stämmer och att det får gå bra för er! <3 Kram!


    Tack!!! Hoppas allt är bra med dig. Kram
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-07-31 11:30:08 följande:
    Hej! Vad kul och höra av dig! Hur är det med dig?

    Ja detta känns helt galet. Vet inte vad jag ska tro? Vågar ju inte riktigt hoppas med min historik men vem vet.....

    Tänker unna mig och vara odelat lycklig idag:)
    Klart du ska vara lycklig vännen! Det kan ske mirakel. Jag tänker ofta på dig och ser dig lite så. Ingen tror väl på att ett plockat ägg ska kunna bli befruktat, insatt och bli en graviditet. Även om ni förlorade den, så var hela det ett mirakel ändå. Så ni ska lyckas nu! Jag tror på det

    Jag har det okej. Får köra igång fjärde försöket snart förhoppningsvis. De hittade en polyp i livmodern som jag blev tvungen att operera bort. Men fick snabbt en tid så det gick bra allting. Godartad var den också. Så är fritt fram för nytt försök nu så snart som tiden stämmer så att säga
  • BK1986

    Regnbågsdröm: Vad glad jag blir av att höra att allt gått bra med operationen! Skönt att ni snart får köra igång igen. Hoppas så att det är er tur nu! <3

  • minerva123

    Nej, DHEA kan såvitt jag vet inte ge falskt positivt gravtest (DHEA blir ju östrogen och testosteron i kroppen och gravtest mäter ju bara hCG). Så grattis!

  • Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-07-31 19:45:45 följande:

    Regnbågsdröm: Vad glad jag blir av att höra att allt gått bra med operationen! Skönt att ni snart får köra igång igen. Hoppas så att det är er tur nu! <3


    Tack snälla du! <3 Hur är allt med dig?
  • BK1986
    Regnbågsdröm skrev 2016-07-31 21:53:06 följande:

    Tack snälla du! <3 Hur är allt med dig?


    Allt är bra! Sista försöket innan sommaren tog sig och vi går in i vecka 9 idag. Har haft lite blödningar som skrämt mig en del, men allt såg bra ut. Så nu försöker jag njuta även om det inte är helt lätt.

    Har du fått något startdatum för nästa behandling? Kram!
Svar på tråden Kan graviditetstest ge falskt positiva resultat?