• Anonym (Abort)

    Begränsad efter abort

    Hur begränsad blir man av en medicinsk abort?

    Dagen efter jag tack de två tabletterna(ska göra hemabort) , har jag en tid bokad för fransförlängning. Man ligger ner i ca 2 timmar. Tror ni jag klarar det?

    Ska även på en stor fest. Kan man gå på den ändå utan att oroa sig över att blöda jättemycket??

    Vad gjorde ni de dagar nu gjorde abort?

    Hur begränsad blev ni?

  • Svar på tråden Begränsad efter abort
  • Mytilio

    Det är nog väldigt individuellt. Men jag skulle tippa att man generellt blöder mest de första dagarna. Vissa blöder ju stora mängder och behöver byta binda ett par-tre gånger i timmen, andra har mer som en mensblödning efter två tre dagar...

    Jag gjorde hemabort en torsdag, på lördagen satt jag 1,5tim hos frisören och det gick bra.

  • Anonym (Abort)
    Mytilio skrev 2016-08-01 21:22:04 följande:

    Det är nog väldigt individuellt. Men jag skulle tippa att man generellt blöder mest de första dagarna. Vissa blöder ju stora mängder och behöver byta binda ett par-tre gånger i timmen, andra har mer som en mensblödning efter två tre dagar...

    Jag gjorde hemabort en torsdag, på lördagen satt jag 1,5tim hos frisören och det gick bra.


    Tog du första tabletten på torsdagen eller på tisdagen? :)
  • MammAmma

    Det är ju väldigt olika från person till person och vilken vecka man är i. Jag var i v 5+6 och blödde jättemycket dagen jag gjorde aborten (hemabort på en fredag), lördagen och söndagen blödde jag något mindre än vad jag brukar göra i början av mensen och därefter minskade det ytterligare. Hade dock avslag i 6 veckor men det var sparsamt.

  • Carambolan

    Dagen jag gjorde aborten (v 8+5) blödde jag mycket i 3-4 timmar sen var det ungefär som vanlig mens i en vecka. Dvs det avtog rejält redan samma dag.

  • Anonym (Titi)

    Hej!

    Nu var det var riktigt länge sedan jag gjorde en medicinsk abort men.. Något gick fel och jag blödde rätt mycket. Blödde en lång period, slutade med att jag fick åka in akut och skrapas och sedan äta järntillskott ett tag pga förlorat stora mängder blod. Blir inte alltid som man tänkt.

  • Mytilio
    Anonym (Abort) skrev 2016-08-01 21:25:28 följande:
    Tog du första tabletten på torsdagen eller på tisdagen? :)
    Tog första tabletten på tisdagen och resten på torsdagen.
Svar på tråden Begränsad efter abort