• Antipk
    Äldre 3 Aug 00:51
    1174 visningar
    8 svar
    8
    1174

    Tankar är som vågor

    De kommer och går, de orsakar ständig rörelse i vattnet, vilket gör det svårt att se klart. Genom meditation kan vi stilla vågorna och se botten klarare.

  • Svar på tråden Tankar är som vågor
  • Äldre 3 Aug 00:53
    #1

    Kan du meditera?

  • Antipk
    Äldre 3 Aug 00:54
    #2
    LeaAndersson44 skrev 2016-08-03 00:53:42 följande:

    Kan du meditera?


    Alla kan meditera.
  • Äldre 3 Aug 01:31
    #3

    Nej jag kan inte, jag vet inte hur man gör..

  • Äldre 3 Aug 02:21
    #4

    Fast det är bara i orkanens öga man kan se havets botten så som den är, utan vattnets reflektioner.


    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Antipk
    Äldre 3 Aug 02:51
    #5
    LeaAndersson44 skrev 2016-08-03 01:31:55 följande:

    Nej jag kan inte, jag vet inte hur man gör..


    Det handlar om att tömma sitt sinne från tankar, du kan sätta dig ute i naturen vid någon fin utsikt och gör andningsövningar, eller i hemmet lyssnandes på någon lugn musik.
  • Äldre 3 Aug 16:15
    #6
    Antipk skrev 2016-08-03 02:51:21 följande:
    Det handlar om att tömma sitt sinne från tankar, du kan sätta dig ute i naturen vid någon fin utsikt och gör andningsövningar, eller i hemmet lyssnandes på någon lugn musik.
    Tack så mycket :)
  • Pentra
    Äldre 3 Aug 16:37
    #7
    LeaAndersson44 skrev 2016-08-03 01:31:55 följande:
    Nej jag kan inte, jag vet inte hur man gör..

    Har du någon gång varit så fördjupad i en bok att du inte märkt världen runt omkring dig? Har du någon gång varit så inne i ett arbetsmoment eller en kroppsövning att du inte noterat människor som passerat förbi? Detta är också former av meditation, fast en mer omedveten typ av meditation. Alltså; alla människor mediterar, då och då, fast att de kanske inte är medvetna om det. ... Rätt utförd meditation befrämjar hälsan på flera plan. Den medvetna formen av meditation är dock effektivare än den omedvetna, men båda är viktiga. Det finns många olika former av befrämjande meditationsövningar och koncentrationsövningar, så varje människa är fri att finna den typ som passar just honom/henne. ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Äldre 3 Aug 16:54
    #8
    Pentra skrev 2016-08-03 16:37:38 följande:

    Har du någon gång varit så fördjupad i en bok att du inte märkt världen runt omkring dig? Har du någon gång varit så inne i ett arbetsmoment eller en kroppsövning att du inte noterat människor som passerat förbi? Detta är också former av meditation, fast en mer omedveten typ av meditation. Alltså; alla människor mediterar, då och då, fast att de kanske inte är medvetna om det. ... Rätt utförd meditation befrämjar hälsan på flera plan. Den medvetna formen av meditation är dock effektivare än den omedvetna, men båda är viktiga. Det finns många olika former av befrämjande meditationsövningar och koncentrationsövningar, så varje människa är fri att finna den typ som passar just honom/henne. ... Med vänlig hälsning, Pentra
    Tack så mycket :)
Svar på tråden Tankar är som vågor