• Anonym (Gravid)

    Ny graviditet ny kön ?

    Hej jag undrar hur ni tänker : förlorade vår dotter i magen vecka 38. Är gravid igen! Jag vill ta reda på könet men samtidigt inte . Ena stunden vill jag att det ska vara en dotter då jag ser det som ödet , ena stunden vill jag att den ska bli en lillebror för att inte påminnas så mycket .

    Har ni tagit reda på könet ? Ni som har förlorat ett barn både i magen och utanför vilket kön blev nästa barn ?

  • Svar på tråden Ny graviditet ny kön ?
  • Anonym (Anna)

    Förr eller senare kommer du ju ändå få reda på könet. Så det spelar väl ingen roll om ni vet det nu eller när den väl är ute? Jag beklagar sorgen.

  • Anonym (Vill veta)

    Jag kommer att ta reda på könet.. Är också gravid efter att ha förlorat min tös i v 37.. Jag känner att jag behöver veta för att kunna knyta an och även hantera alla känslor innan barnet är fött. Vill ha en dotter för man vill ju på nåt sätt ha tillbaka det man förlorat, känner att jag kommer behöva acceptera att det är en pojke den här gången om det är det.. Å andra sidan blir det en till flicka behöver man tid för att förstå att det inte är samma barn utan en helt ny bebis. Försöka förstå och skilja barnen åt i tankarna och hjärtat. så går mina funderingar...

  • Anonym (Gravid)

    Känner sig dom vill faktiskt ha en liten dotter denna gång :/ vet inte hur jag kommer vara om det är en liten kille


    Anonym (Vill veta) skrev 2016-08-07 20:52:00 följande:

    Jag kommer att ta reda på könet.. Är också gravid efter att ha förlorat min tös i v 37.. Jag känner att jag behöver veta för att kunna knyta an och även hantera alla känslor innan barnet är fött. Vill ha en dotter för man vill ju på nåt sätt ha tillbaka det man förlorat, känner att jag kommer behöva acceptera att det är en pojke den här gången om det är det.. Å andra sidan blir det en till flicka behöver man tid för att förstå att det inte är samma barn utan en helt ny bebis. Försöka förstå och skilja barnen åt i tankarna och hjärtat. så går mina funderingar...


  • Anonym (Vill veta)
    Anonym (Gravid) skrev 2016-08-08 08:07:00 följande:

    Känner sig dom vill faktiskt ha en liten dotter denna gång :/ vet inte hur jag kommer vara om det är en liten kille


    Känner samma sak och det är en hemsk känsla :( känner att jag kommer bli så förkrossad och besviken om det inte blir en tjej, och det går inte förklara för folk heller för efter allt tycker de man borde vara nöjd bara barnet är levande och friskt, klart det är det viktigaste men alla känslor efter en så stor sorg och förlust går inte att förklara.. Kanske viktigt att du tar reda på könet också då så att du kan knyta an<3
  • Anonym (annorlunda)

    Jag tog reda på könet. VI förlorade en son i hjärtfel efter förlossningen. 
    När jag blev gravid igen tog vi reda på könet och fick veta att det var en flicka, jag behövde ta reda på så mycket som möjligt före förlossningen för att ha en illusion av kontroll.
    Det kändes snarare som en lättnad att det var en lillasyster där inne. Lillebror som vi förlorade, kommer alltid vara lillebror. Tyckte det var oerhört skönt att inte känna att jag bara ersatte den förlorade sonen med en annan, utan att det blev en helt ny, egen person, som inte alltid skulle jämföras med sin döda storebror.
    Jag tror att för mig hade det varit mycket jobbigare att få reda på att jag väntade en till son.

Svar på tråden Ny graviditet ny kön ?