• Nuttan

    Vilken klunik i Europa ska man välja för äggdonation under 2016/2017

    Hej på er!

    Vi är ett par jag ska snart 42 och min man nyss fyllda 45. Vi har tyvärr inte lyckats på naturlig väg med en graviditet och inte heller med IVF/ICSI så nu har beslutet fallit på äggdonation under 2016/2017.

    Vi kollar runt på kliniker och har kommit takter 2 kliniker i Polen, Invimed och Invicta har någon erfarenhet av dessa kliniker nyligen? Eftersom jag har mina rötter i Polen faller det sig lite normalt att man söker hjälp där. Men har hört att även Tjeckien har bra kliniker? Riga?

    Behöver er hjälp och erfarenheter. Tips om kliniker så man kan samla så mycket info det vara går. Allt är välkommet. ????

    Kanske fler än vi planerar äggdonation det närmaste året?

    Kramar från familjen Oscarsson som längtar efter att bli 3 ?

  • Svar på tråden Vilken klunik i Europa ska man välja för äggdonation under 2016/2017
  • Jag är bara jag

    Rekommenderar starkt Unica i Brno. Gravid efter många om och men. Glad  De lyssnar på alla önskemål om allt, anpassar behandling efter personen och är villiga prova det mesta.

  • Nuttan

    Hej, tack för ditt svar. ???? Hur många försök med äggdonation fick ni gå igenom. Vet du villkoren där? Hur många ägg får man vid äggdonation? Hur gamla var ni när ni väl lyckades? Och får jag fråga vad som var problemet i ert fall? ???? Många frågor men detta är så nytt för oss. Men vi är helt på det klara med att prova äggdonation för ett litet knyte vill vi ha ?

  • Lovisens
    Jag är bara jag skrev 2016-08-05 12:43:30 följande:

    Rekommenderar starkt Unica i Brno. Gravid efter många om och men. Glad  De lyssnar på alla önskemål om allt, anpassar behandling efter personen och är villiga prova det mesta.


    Har de någon BMI-gräns för ivf?
  • Jag är bara jag

    7 försök med ED, gravid 3 ggr,2 gånger missfall, men med ändrad dos Prednisolon lyckades det och nu är jag i v.24. Solig  Vi har gjort 2 färskförsök. En gång fick vi 4 blastocyster och en gång 5 så vi hade 5 i frysen- 2 går ju åt varje insättning. Denna är en frysis och vi har en kvar nu. Jag hade usel äggkvalitet vilket är det vanligaste efter 40 och sen missfallsproblematiken. Är 47 nu. Vet ej BMI-gränsen eftersom jag ligger under hur som helst. De har ingen kö, man får välja donatorer helt efter egna önskemål och bemötandet är suveränt. Inget att klaga på!

  • dreamz

    Vi valde Serum i Grekland efter 7 st (FET/ET) misslyckade försök med ÄD i Sverige.

    Har hört mycket bra av dom och ska snart ner för en första konsultation.

  • dreamer66

    Hej kan starkt rekomendera invimed i Polen Gdynia,var där i somras och väntar nu tvillingar på första försöket????????fick åka ner en gång i maj månad för prover och medeciner därefter mail kontakt o resa i juli o då oxå transfer av 2 st kanon ägg tydligen???? Fick satt in 3 dagars o bodde även 8 dagar i lght i centrum som va modern o superfin till ett bra pris????Underbar stad med fin strand o go mat till bra priser jan verkligen rekomendera Gdynia på alla sätt och kliniken var av topp kvalitet fick proffesionellt bemötande o all hjälp vi kunde tänka oss..

  • AnnaHelenaS

    :) Polen låter ju jättebra.
    Jag o min man funderar på Riga också men jag hänger upp mej på att donationen är helt anonym, Tänker att barnet har rätt att kunna, om det vill, ta reda på sitt biologiska ursprung, eller hur tänker ni andra?
    Läste någonstans att väldigt få av dessa barn är intresserade av att ta reda på mer om donatorn. Så det kanske inte spelar någon roll?
    Vilka länder tillåter "öppen" äggdonation? Dvs. då barnet själv kan ta reda på donatorns identitet när det fyller 18.
    Sverige är ju för öppen donation, i Danmark kan man välja själv tror jag.

  • Quinna73

    Hej,

    Jag kan varmt rekommendera Arleta i Tjeckien. Jag är gravid nu med tvillingar på första försöket. Dom hade ett paket pris som vi valde med boende och all medicinering . De enda vi betalade utöver var flygresorna. Dom hämtade på flygplatsen och skjutsade till hotellet samt skjutsade till kliniken. Jättetrevlig koordinator.

    Jag fick ut 8 ägg varav 6 blev befruktade. Så vi har fyra i frysen och dom satte in två femdagars.

    Lycka till med valet av klinik. Gå på magkänsla, de gjorde vi. Hade en annan klinik på gång men tyckte denna kändes bättre.

  • dreamz
    AnnaHelenaS skrev 2016-09-02 18:30:13 följande:

    :) Polen låter ju jättebra.

    Jag o min man funderar på Riga också men jag hänger upp mej på att donationen är helt anonym, Tänker att barnet har rätt att kunna, om det vill, ta reda på sitt biologiska ursprung, eller hur tänker ni andra?

    Läste någonstans att väldigt få av dessa barn är intresserade av att ta reda på mer om donatorn. Så det kanske inte spelar någon roll?

    Vilka länder tillåter "öppen" äggdonation? Dvs. då barnet själv kan ta reda på donatorns identitet när det fyller 18.

    Sverige är ju för öppen donation, i Danmark kan man välja själv tror jag.


    Finland är ett av landen som har öppen ÄD, tror att island likaså men inte helt säker. :)
Svar på tråden Vilken klunik i Europa ska man välja för äggdonation under 2016/2017