• Anonym (Vet varken ut eller in.)

    Hjälp

    Jag och min sambo har varit tillsammans i 8 & 1/2 år. Vi har en son på 6 månader. Men nu till problemet:

    Han är aldrig hemma. Han visar aldrig att jag betyder någonting längre. Det känns som att han inte älskar mig. Han jobbar eller umgås med sina vänner.. problemet är att när han väl är hemma är han världens finaste. Men han ljuger om att han jobbar, för att kunna umgås med sina vänner. Och han tycker jag är arg jämt, men de är väl inte så konstigt när jag alltid är ensam med vår son? Han har hållt på såhär sen innan vår son föddes.. men jag älskar honom fortfarande extremt mycket, jag vill vara med honom och vill lösa allt för vår son. Men jag är rädd att det bara ska vara samma sak igen. Och om jag lämnar honom så sitter jag ensam med en bebis medan han kan ut och leva livet igen.. och om jag lämnar honom, hur fan träffar man som ensamstående mamma nån ny?.. vill inte vara ensam resten av mitt liv..

    Lämna eller stanna? Usch allt känns så jävla jobbigt just nu.

  • Svar på tråden Hjälp
  • Anonym (Yber)

    Det sägs att man inte bör separera med bebis. Allt är så upp och ner då och att man ska vänta med viktiga beslut om läget inte är akut. Försök göra det bästa utav situationen. Börja lämna bebisen med honom och skaffa dig ett socialt och aktivt liv du med. Du kommer må bättre och ha roligare. Tids nog kommer du veta vad du ska göra.

  • Carambolan

    Innan du bestämmer dig för något tycker jag att du ska se till att han tar föräldraledigt i några månader. Då får du lite mer space och vuxenliv och han får lära känna sonen bättre utan att du är där och "är arg". Min erfarenhet är att småbarnslivet inte blir riktigt ömsesidigt förrän båda har haft det vardagliga ansvaret för bebisen.

Svar på tråden Hjälp