• LexLex

    Hatar min kropp!

    Hej, jag är 19 år, och väger alldeles för mycket. Skäms otroligt mycket över min kropp. Har massor med bukfett, Och hatar mina ben :c
    jag har funderat väldigt mycket på att tvinga mig att spy, För kan oftast inte sluta äta om jag redan börjat, med t.ex Chips. m.m

    Träna går som fan, Jag försöker men lyckas inge vidare,

    Att tvinga sig att spy, Är det något man borde testa?


    Vilka för och nackdelar har det?

    Läst man kan få för mycket hud, Dåligt för tänderna o.s.v

    Väldigt tacksam för svar!

    Finns det annars något annat sätt att gå snabbt ner i vikt på ett naturligt sätt?

  • Svar på tråden Hatar min kropp!
  • Velouria
    LexLex skrev 2016-08-06 21:54:57 följande:

    Hej, jag är 19 år, och väger alldeles för mycket. Skäms otroligt mycket över min kropp. Har massor med bukfett, Och hatar mina ben :c

    jag har funderat väldigt mycket på att tvinga mig att spy, För kan oftast inte sluta äta om jag redan börjat, med t.ex Chips. m.m

    Träna går som fan, Jag försöker men lyckas inge vidare,

    Att tvinga sig att spy, Är det något man borde testa?

    Vilka för och nackdelar har det?

    Läst man kan få för mycket hud, Dåligt för tänderna o.s.v

    Väldigt tacksam för svar!

    Finns det annars något annat sätt att gå snabbt ner i vikt på ett naturligt sätt?


    Ät mindre? Speciellt skitsaker som snacks?
    Integrerbart DNA
  • Aupendi

    Du vill inte fräta sönder dina tänder och andra invärtes delar på det viset. Det är skadligt för kroppen.

    Det bästa är om du kan lära dig att trivas, och komma till insikt om att ditt värde inte sitter i din kropp. För det gör det verkligen inte. Det är klyschigt, men om du mår bra på insidan så märks det på utsidan, och det är det folk vill ha - en självsäker och levnadsglad person. Det är det som är attraktivt. En sprudlande personlighet. På fullaste allvar.

    Titta gärna på body positivity-videor på youtube. Det peppar mig! Loeybug (på youtube) är en bra kanal. Och jag tänker SÅ ofta om (bla) överviktiga personer att de är så fina. Så varför är det så svårt att tänka om sig själv?

  • Furienna

    Mja, nu tycker alla inte om självsäkra personer. De kan så lätt bli dryga och självgoda. Men det låter som att TS behöver hjälp med sin självbild. Så hemskt är det inte att ha lite övervikt. Och spyr man regelbundet, kan man skador på matstrupen också. Så jag vill inte rekommendera det. 

  • Anonym (LCHF)

    Har du provat LCHF? Mycket effektivt sätt att gå ner i vikt utan hunger :) Tack vare LCHF gar jag kunnat hålla min idealvikt i flera år även om jag frossar ibland (1-2 ggr i månaden). Min kusin gick just ner 30kg på 6 mån med hjälp av LCHF. Har du mycket att gå ner?

  • Santin

    Börja med att tycka om dig själv. Blir lättare gå ner i vikt om du mår bra och tycker om dig. Din vikt är inte den du är.

  • Tilia1900

    Ät morötter som snacks, man måste ju börja någonstans. det är jätte jobbigt i början men man måste tvinga sig. Morötter och dippa i gräddfil och dricka mycket vatten. Att bli av med suget bara.  
    Satsa på att gå på promenader utomhus, då går man i sin egen takt och kan lyssna på musik eller böcker.
    Springa 1 minut, gå, springa, gå. Den där minuten blir till 1.5 och sen 2 minuter och med tiden så blir den längre och längre.
    Står man på gymmet och har dåligt självförtroende så blir det lätt att man tänker
    "tittar dom på mig? gör jag fel nu? vart ska jag börja?"

Svar på tråden Hatar min kropp!