• Äldre 9 Aug 09:07
    9695 visningar
    4 svar
    4
    9695

    Bästa bantningspillret?

    Hej! Jag velar lite just nu kring vilket piller/vilken metod jag ska använda för att komma igång med en hälsosammare livsstil och såklart tappa några extra kilon som smugit sig på mig under ett par år.

    Tro nu inte att jag inte testat olika saker förr, men det är så lätt att tappa motivationen när vågen fortfarande inte rört sig efter en månads tid. Jag vill se resultat snabbt! Vad har ni för tips?

    Jag är en sån där som äter godis ofta och har noll diciplin att sluta, äter alldeles för mycket men vill inte gå hungrig och allt lägger sig enbart på magen och lår! :(

  • Svar på tråden Bästa bantningspillret?
  • Äldre 9 Aug 10:51
    #1

    Det finns inga.

    Ät rätt och rör dig mycket så går du ned i vikt.

  • Äldre 31 Aug 23:45
    #2

    Finns allevo weight loss. blir som en tjock gel och fyller magen så att man snabbare blir mätt. Finns att köpa på hälso butiker och apotek. Dessutom är dom inte lika dyra som andra bantningspiller, kostar typ 150 kr paketet :)

  • nernu
    Äldre 2 Sep 08:21
    #3
    -1

    Låt bli sånt där humbug. Om du blir hungrig så ska du äta mer bra mat. Om du äter ordentlig stadig frukost och mycket bra grönsaker och kött till lunch och middag och ordentliga mellanmål så kommer du inte orka trycka i dig en massa skräp.

  • Äldre 13 Sep 15:16
    #5

    Fett på kroppen är överbliven energi, finns inga andra sätt att bli av med det än att använda den energin. Det gör man via kaloriunderskott, helst inte ett större underskott än 500 kcal per dag. Kan starkt rekommendera appen Lifesum för att hålla koll på kalorierna och sidan www.styrkelabbet.se/berakna-energibehov/ för att räkna ut hur många kalorier du förbränner vid energibalans (då du går +-0). När du vet ditt energibehov så drar du helt enkelt bort 500 kcal per dag vilket bör resultera i att du går ner ett halvt kilo i veckan.

    Det viktiga med denna metoden är att hålla sig till sitt kalorimål och registrera allt man stoppar i sig, förutom kalorifria produkter så som vatten och lightläsk.

Svar på tråden Bästa bantningspillret?