• AnnaHarrysson

    Hjälp mig! Hur bra hjälp får du från BUP?

    Pojken fick sin diagnos som sjuåring för två år sen. Efter det har han bytt BUP två gånger och fortfarande är det vi som måste kämpa för att han ska få den vård han behöver.

    Bemötandet av vår kritik är värdelöst. Samma svar varje gång. Inga resurser. Ni är inte ensamma. Det är fel men vi kan inget göra.

    Jag pratade med enhetschefen nyss. Hon kunde inte hjälpa oss. Tyckte vi skulle byta BUP. Igen.... Men vart ska vi byta till nu? Vi vill att vår son ska få den vård han har rätt till. Men finns det överhuvudtaget något BUP därute som fungerar?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hjälp mig! Hur bra hjälp får du från BUP?
  • Anonym (HAB)

    Vi har HAB (från början "bara" autism men nu också utv. störning och adhd). Får bra hjälp. Möte varje månad med specialpedagog och kurator (plus att dom är med och stöttar på skolmöten). Övrig personal (sjuksköterska, sjukgymnast, arbetsteraput) träffar vi sporadiskt när vi har behov.

  • AnnaHarrysson

    Snälla kan ni skriva vilken bup ni går på och eran erfarenhet från den. Jag behöver verkligen hjälp. Har en kille som ligger efter två år i skolan vars hela tioåriga liv hämmas av låsningar. Vi får hjälo en gång var tredje månad med psykolog och en gång i halvåret med olika läkare. Trots att medicinen inte är rätt inställd. Trots att han inte vågat träffa psykologen än, pga tidigare kränkande behandling från annan bup.

    De har noll koll på mediciner, uppföljning och kontroller. Skyller på dåliga resurser. Säger att vi inte är ensamma och rekommenderar oss att byta bup. Till vilka? De ger oss inga svar. Vi är villiga att åka långt för vill vill att sonen ska få bästa förutsättningarna för att leva det liv han vill och hämmas så lite som möjligt av sitt handikapp. Det är en daglig kamp utan stöd, där du själv får läsa på och leka läkare och psykolog för stt sen veta hur du ska trycka på.

  • Anonym (HAB)

    Har du Facebook? Gå med i gruppen "stödgrupp för föräldrar med barn som har autism och adhd". Du kommer nog få fler svar där.

    Förstår att det är tufft. Tycker det är svårt trots att vi får bra hjälp. Vad har skolan gjort för insatser? Med tanke på att han ligger två år efter, är ni nöjda med den hjälp ni får från skolan?

Svar på tråden Hjälp mig! Hur bra hjälp får du från BUP?