• Melissenta

    Finns det män som ångrade abort?

    Det sägs till höger o vänster om att abort är kvinnans beslut..
    Ja visst, med tanke på att det är bara våra kroppar som kan bära barn.
    Men visst bär män lika mycket psykologiskt ansvar för beslut?

    Det känns även som att det är bara kvinnor som kan sörja över förlorade drömmar om barn efter abort...

    Min fråga är - finns det någon man som var säker på att det skulle göras abort och sedan ångrade sig och mått dåligt under en lång tid efter att barnet blivit borttaget?

  • Svar på tråden Finns det män som ångrade abort?
  • Fjäril kär

    Ja min dåvarande sambo . Vi ville båda ha barnet men omständigheter omkring gjorde det omöjligt. Abort var enda valet.

    Han var jättelededsen efteråt för han hade nånstans trott och hoppats på att jag skulle ångra mig.

    Än idag 17 år senare pratar vi om det ibland och han är lika ledsen än (fast på ett annat sätt)

  • Anonym (sverre)

    Min bror, han var upp över öronen kär i en tjej. Hon var sådan att hon velade en massa om hon ville ha honom eller någon annan, gjorde slut med honom, tog tillbaks osv. Hon berättade att hon hade aborterat hans barn, nu var hon ju aldrig gravid och gjorde någon abort öht (åtminstone inte då) utan bara sa det för att göra honom ledsen, men han trodde att hon gjort det och var helt förstörd. 

  • Sarasvarar

    Både jag och min sambo ångrade aborten. Jag ångrade mycket mer än han, men han var fortfarande väldigt ledsen flera veckor efter och tyckte att det var synd att vi gjorde det.

Svar på tråden Finns det män som ångrade abort?