• Äldre 17 Aug 15:01
    2470 visningar
    5 svar
    5
    2470

    Första barnet: Inskrivning, planering och råd

    Första barnet: Inskrivning, planering och råd
    Är du gravid med det första barnet? Grattis – här är barnmorskans bästa råd efter plusset!

    Denna tråd innehåller kommentarer för ovantående artikel.

    Läs hela artikeln här
  • Svar på tråden Första barnet: Inskrivning, planering och råd
  • Äldre 17 Aug 15:01
    #1

    jag har precis fått red på att jag är gravid. jag går in i vecka 6 imorgon och märker av tröttheten men har inte än blivit illamående...

    det är min första graviditet och är livrädd för att få missfall då jag förstått att 17% av alla gravida brukar få det mellan vecka 1-12 kan man förebygga missfall?
    kan man bidra till att risken för missfall minskar?

  • Äldre 17 Aug 15:11
    #2
    miinnni skrev 2016-08-17 15:01:06 följande:
    jag har precis fått red på att jag är gravid. jag går in i vecka 6 imorgon och märker av tröttheten men har inte än blivit illamående...

    det är min första graviditet och är livrädd för att få missfall då jag förstått att 17% av alla gravida brukar få det mellan vecka 1-12 kan man förebygga missfall?
    kan man bidra till att risken för missfall minskar?
    Grattis! Glad  Missfall kan drabba alla, men det är ändå en överväldigande majoritet som faktiskt får barn. I alla fall om man är under 40. Missfall går oftast inte förebygga såvida man inte haft flera stycken och får mediciner mot det som funkar. Hände mig nu denna 5:e graviditet och som det ser ut första barnet. Solig Koffein ska undvikas i stora doser, men det betyder ju verkligen inte att man absolut får missfall av att dricka kaffe.
  • Äldre 17 Aug 15:14
    #3

    Hej,

    Jag fick missfall för 1,5 vecka sedan, det var min första graviditet. Det är skitjobbigt, men nej, man kan inte göra nått så tidigt och vi har inte heller gjort nått fel. Har hört att 20-25% slutar i missfall innan vecka 12 och att 30-40% av alla kvinnor upplever det minst en gång i livet. Så det är vanligare än man tror.

    Jag är orolig för att jag ska noja över detta nästa gång jag blir gravid men samtidigt kan man inte tänka så heller. Njut av din graviditet och ta det som det kommer är mitt råd. 75% av graviditeterna går ju bra också :)

  • Äldre 17 Aug 16:10
    #4

    Ät folsyra. Mycket viktigt.

    I övrigt finns det inget du kan göra. Missfall beror nästan alltid på kromosomfel eller andra missbildningar hos fostret. Det är naturens sätt att rensa bort foster som aldrig skulle klara sig.

  • Thu 14 Jan 2021 23:26
    #5
    Brådskande effektiv kärlek Spell caster för att hjälpa dig att få tillbaka ex älskare och spara ditt äktenskap snabbt, doctorosazeetemple235@gmail.com) är verkligen den bästa spell caster online och hans resultat är 100% garanti! .. en hel del människor lider fortfarande av alla slags livsfrågor. Vad är det just som stör dig? Ibland är problemet inte problemet utan problemet är oförmågan att identifiera de som har lösningen. Jag är Chloe Elizabeth från Edinburgh Storbritannien och jag vill presentera dig för Dr ogunsnya en man som har kommit för att rädda mänskligheten från alla livets frågor. Ända sedan dagen jag mötte honom var det dagen mitt problem upphörde. När visdom blinkar blir det ett ord för de vise. Jag skulle uppmuntra dig att berätta vad som helst problem du står inför med Dr OSAZEE och vara säker på att allting skulle fungera tillsammans till ditt bästa för Gud. Du kan kontakta Dr ogunsnya via e-post: (: doctorosazeetemple235@gmail.com) Jag gratulerar dig när du gör det, du är faktiskt nästa vittnesmål. Du kan också ringa honom eller lägga till honom på Whats-app: +1 (301) 747 -3442
     
Svar på tråden Första barnet: Inskrivning, planering och råd