• Kary

    Finns det solskenshistorier där underlivet inte blivit "förstört" efter förlossningen?

    Hej!

    Går och väntar på min första förlossning och tycker bara man läser om kvinnor som aldrig riktigt blivit av med underlivsbesvär efter förlossningen. Allt från "det blev aldrig som innan" till "kvinna behövde 27 operationer efter sin förlossning pga underlivsskador". Finns det nån som har någon solskenshistoria där allt läkte fint och där det går bra att träna och lyfta tunga vikter mm även efter att man blivit mamma? Skulle bli hemskt tacksam för lite sådana historier.

  • Svar på tråden Finns det solskenshistorier där underlivet inte blivit "förstört" efter förlossningen?
  • Anonym (qq)

    jag har inga problem. Jag fick sy ända bak till ändan efter ena barnet men det blev inget problem efter det

  • Aileen Allannah

    Jag har inga som helst problem trots att jag fick sy en hel del vid första förlossningen. Kan göra allt jag kunde tidigare, och upplever ingen skillnad mot före barnen.

  • 8airam8

    Jag har fött två barn varav det ena var riktigt stort. Förlossningarna var snabba. Jag sprack nästan ingenting, behövde inte sys alls. Jag kände mig återställd ganska snart efteråt, och kunde återgå till tunga lyft och annat som jag höll på med då. Har inga skador eller men kvar.

  • K grrl

    Jag har inga problem alls och ägnar mig åt styrkelyft.

  • Anonym (K)
    Anonym (qq) skrev 2016-08-17 18:31:50 följande:

    jag har inga problem. Jag fick sy ända bak till ändan efter ena barnet men det blev inget problem efter det


    Samma för mig!
  • Annaama

    Tråkigt om det är så du känner och får höra!

    Fick sy två stygn efter första och inget efter andra. Har inga problem alls med nåt och har då inte heller tränat något eller gjort mängder med knipövningar eller nåt annat för att få ordning på ev sviter.

    Tyvärr finns det de som det inte gått lika bra för, men välj vilka du lyssnar på! Kan bara tala för mig själv men jag pratar inte om hur det blev sen, just för att det blev som innan, men kanske om man får kvarstående men efter att det är lättare att man går och beklagar sig över hur det gick?!

    Försök slappna av så sköter och reglerar kroppen det! Men solskenshistorier (om det är så du vill kalla dem) finns det definitivt!

    Lycka till!

  • MS

    Har fött tre barn, gick sönder mkt m första men blev sydd av en student som var supernoggrann. Barnmorskan kontrollerade och utbrast "Jösses så snyggt!" (Inte ofta man går höra det om sitt underliv! Haha) "Så där många stygn och så noggrant hade jag aldrig sytt!" Sa hon. Jag har iaf inte haft några problem efter och med barn nr 2 och nr 3 gick jag inte sönder alls. Sex blev också mycket bättre efter första förlossningen!

  • Anonym (Tjejkompisen)

    Jag hade problem i ett år efter men sedan blev det precis som innan, eller bättre snarare eftersom jag hade vestibulit innan men den försvann.

  • cosinus

    Förr fyra barn vaginalt, inga yttre stygn alls men fick sätta några stygn (typ 3-4) någonstans invändigt efter första. Inget jag någonsin märkt av efter det.

    Efter tredje barnet köpte jag knipkulor då jag kände att jag var dålig på att komma ihåg knipövningar och jag kände att det nog kunde behöva knipas lita ändå. Men jag var iofs inte sämre än att jag hoppade hoppstylta 3 dagar efter förlossningen :)

    Kan lyfta vad som helst, hoppa hur som helst, springa hur som helst.

Svar på tråden Finns det solskenshistorier där underlivet inte blivit "förstört" efter förlossningen?