• Annaspilar

    sy bebistäcke

    Hejsan. Jag letar efter mönster till ett bebistäcke. Det ska vara lätt att förstår och lätt att göra då jag är nybörjare. Tar tacksamt emot förslag

  • Svar på tråden sy bebistäcke
  • Tgc

    Nu är jag lite jobbig, men om du kan sticka skulle jag nog rekommendera det. Det blir mjukare och lägger sig mjukt och fint kring barnet.

    Eller så syr du ett lapptäcke som har lappmönstret på ena sidan och bomullsflanell på andra. Det blir mer som en filt. Om du vill ha det varmare sätt yllefilt istället för flanell, men då kan det inte köras i 60 grader i maskinen. Lapparna kan vara kvadratiska, ca 10x10 cm.

    Du kan också köpa en färdig enfärgad bebisfilt och sy på applikationer.

    Eller så syr du ett fodral till ett köpt bebistäcke. När det blir för varmt med täcke tar du ut det och använder fodralet som filt. På så vis kan det användas lite mer.

    Om du vill sy lapptäcke finns det ofta bra böcker på biblioteket.

  • Annaspilar
    Tgc skrev 2016-08-18 21:04:45 följande:

    Nu är jag lite jobbig, men om du kan sticka skulle jag nog rekommendera det. Det blir mjukare och lägger sig mjukt och fint kring barnet.

    Eller så syr du ett lapptäcke som har lappmönstret på ena sidan och bomullsflanell på andra. Det blir mer som en filt. Om du vill ha det varmare sätt yllefilt istället för flanell, men då kan det inte köras i 60 grader i maskinen. Lapparna kan vara kvadratiska, ca 10x10 cm.

    Du kan också köpa en färdig enfärgad bebisfilt och sy på applikationer.

    Eller så syr du ett fodral till ett köpt bebistäcke. När det blir för varmt med täcke tar du ut det och använder fodralet som filt. På så vis kan det användas lite mer.

    Om du vill sy lapptäcke finns det ofta bra böcker på biblioteket.


    Tyvärr kan jag inte sticka men jag har virkat en filt istället. :) Men tänkte ett påslakan till sängen med örngott till typ. :) Lapptäcke vill jag inte ge mig på som nybörjare.
  • Tgc

    Ok.