• saraisa

    Gravid men min sambo får aggressionsutbrott

    Jag o min sambo har en väldigt nära relation och vi har länge längtat efter att bli gravida vilket vi nu blivit.

    Vi träffades för två år sedan och han berättade redan då att han har lätt för att bli arg. Detta var mycket sant dock fick han inte utbrott speciellt ofta och det "enda" han gjorde var att kalla mig ful och värdelös osv för att sedan ångra sig och säga förlåt.

    Nu undrar ni säkert hur jag orkat med detta men dessa utbrott kom kanske en gång varannan månad och resten av tiden hade vi det helt underbart.

    De senaste två månaderna har detta dock blivit mycket värre. Speciellt den allra senaste tiden har han blivit arg varje dag. Och då riktigt riktigt arg. Han har även börjat ge sig på mig fysiskt vilket jag aldrig trodde han skulle göra. Detta inlägg skulle bli väääldigt långt om jag skulle berätta om alla dessa utbrott så jag tänker ge ett exempel som hände igår, eftersom utbrotten ändå liknar varandra rätt mycket. Igår kväll hade vi väldigt tråkigt så vi bestämde oss för att åka in till Göteborg (vi bor ca 15min därifrån) och kolla läget på kulturfestivalen som pågår nu. Min sambo bad mig köra för att jag skulle få träna på att köra inne i Göteborg eftersom jag är lite rädd för det. Väl i Göteborg var jag jättestressad av alla körfält och trafikljus och arga förare. Så jag sänkte musiken min sambo hade satt på på full volym för att kunna fokusera. Då skrek han jättehögt på mig och slog mig i magen. Slaget gjorde jätteont och jag började gråta kraftigt och sa "mitt barn jag är gravid vad gör du". Jag parkerade bilen och han gick ut och skrek uuuuuut till mig och drog i mina armar och slog mig i ansiktet. Han sa "du vet vart bussarna går jag ska visa dig nu vad som händer när man sänker min musik". Men jag gick såklart inte ut utan kämpade emot. Annars hade jag blivit lämnad där. Tillslut lugnade han ner sig. När vi kom hem gick jag direkt och la mig men vaknade mitt i natten av att jag inte kunde andas. Jag gick till toan och spydde i flera omgångar, något jag inte haft problem med under graviditeten ännu. På morgonen väckte min sambo mig för att han ville ha sex. Det ville verkligen inte jag. Då svor han och började onanera rätt framför ögonen på mig. Lite senare sa jag åt honom att hans jacka luktade starkt av rök och erbjöd mig att tvätta den. Då började han skrika igen och kallade mig respektlös. Han skriker så högt att det skär i öronen.

    Jag känner inte igen min sambo längre. Vad ska jag göra? Jag är väldigt ensam och har ingen mer än honom i min närhet. Vad skulle ni gjort? Vad ska jag göra med barnet?

  • Svar på tråden Gravid men min sambo får aggressionsutbrott
  • saraisa

    Ber jättemycket om ursäkt för lång text men skulle uppskatta så himla mycket om någon orkade läsa.

  • Anonym (qq)

    du ska anmäla idioten för misshandel och sen ska du uppsöka läkare och titta så inget skedde med barnet. Sen ska du flytta så fort du bara kan! berätta för någon du litar på om vad som hänt så att du har stöd, för han kommer ju bli lika arg igen om du säger att du ska flytta.

    om kan man slå på en gravis kvinna, på sitt eget barn, då förstår man att han inte har några gränser alls

    ring en kvinnojour om du behöver hjälp

  • Tigerhonan

    Hur långt gången är du för det första? För det andra, stick så långt bort ifrån honom du bara kan. Kvinnojouren kan hjälpa dig med skyddat boende tills du fått eget boende. Polissnmäl honom för misshandel.


  • Anonym (Linda)

    Hur långt gången är du?
    Är de beredd på att bli ensamförälder?

    Du måste lämna honom oavsett, det kommer bara eskalera.

  • Anonym (Ja)

    Ja jag håller med. Du kan inte leva med en man som slår en gravid kvinna i magen. Det spelar ingen roll att han är pappan, att han brukar vara snäll eller att du älskar honom, du kan inte leva med någon som slår en gravid kvinna i magen och behandlar dig så!

    Sök hjälp på en gång och lycka till!

  • MrsBroderTuck

    Men hjälp, detta är riktigt allvarligt ts! Dels finns det givetvis ingen ursäkt alls för hans beteende, han har inget som helst försvar! Och dels är det extra oroväckande att han reagerade så pass kraftigt av en så liten sak som att du sänkte musiken när du körde. Lägg benen på ryggen ts! Snälla, vänd dig till en kvinnojour, polisanmäl honom och boka tid för läkarbesök!

    Jag blev så ledsen och chockad av det här att jag uppriktigt sagt gråter just nu. Jag har själv varit med om misshandlande och "abusive" män och jag vet hur svårt det är att lämna, och att man själv inte inser hur illa man faktiskt blir behandlad, och det här är verkligen fruktansvärt ts! Du måste komma ifrån den här mannen, till varje pris! <3

  • Anonym (Fru B)

    Hej!

    Du måste lämna denna man och det är nu innan ditt barn är fött. Det kommer bli värre och värre. Ta ansvar för dig och ditt barn, inget barn ska växa upp i en sådan miljö. Det har jag och mina syskon fått göra och det är fruktansvärt.

    Berätta för en vän och ta hjälp. Be denna hjälpa dig och polisanmäl honom. Du förtjänar bättre, han är en sjuk människa som behöver vård.

  • MrsBroderTuck

    Hur du gör med barnet är givetvis enbart upp till dig och ingen annan! Alternativen du har beror ju också på hur långt gången du är. Abort är ju ett alternativ om du inte än är så långt gången, har för mig att fri abort sträcker sig till vecka 18.

    Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag hade nog ändå gjort abort i din situation, förutsatt att den möjligheten fortfarande finns. Då kan du bryta med honom helt och behöver aldrig ha någon kontakt med honom överhuvudtaget. Du slipper dessutom oroa dig för att ta hand om ett barn ensamt och eventuellt strida för vårdnad etc. Men väljer du att behålla barnet är det väldigt (!) viktigt att du polisanmäler din sambo, annars är risken stor att det blir delad vårdnad och jag skulle då inte vilja att mitt barn är ensam med den mannen!

  • saraisa

    Jag är i v10 så abort är ju fortfarande möjligt. Jag tror att jag behöver vakna upp för egentligen är det en ganska dum fråga av mig vad jag ska göra. Självklart är svaret lämna honom och gör abort. Men det är svårt ändå

Svar på tråden Gravid men min sambo får aggressionsutbrott