• Anonym (Hans)
    Äldre 22 Aug 00:21
    9692 visningar
    48 svar
    48
    9692

    Risker med en trekant

    Hej!

    Jag har ett litet dilemma. Jag och min frus sexliv är väl lite händelselöst numera efter att ha varit gifta i många år. Eller det är väl mest från min frus sida som ett begär efter ett mer intressant sexliv finns. Hon har föreslagit en trekant med någon annan för att krydda upp det hela, och hon är verkligen intresserad av detta. 

    Det skulle innebära att vi provade med en annan man för hennes del och en annan kvinna för min del. Egentligen så är jag inte så intresserad av detta, men jag är rädd att vårt äktenskap kan gå ännu mera utför om jag inte går med på det här, och jag vill ju såklart att vårt äktenskap kan räddas. 

    Jag undrar ni som varit med om en trekant, och varit skeptiska till det innan, hur bra har det fungerat? Jag är rädd för att jag ska bli svartsjuk, eller att jag ska tro att hon blir mer intresserad av den mannen som vi har trekant med efteråt. 

    Vidare undrar jag om det är bättre att ha en trekant med någon vi känner väl, eller är det bättre med någon helt okänd?

    Med Vänliga Hälsningar
    Hans
  • Svar på tråden Risker med en trekant
  • Anonym (...)
    Äldre 22 Aug 00:25
    #1

    En bekant hade trekant med sin tjej och bästa vän. Numera är tjejen och bästa vännen gifta och har barn..

  • Anonym (...)
    Äldre 22 Aug 00:27
    #2
    +1

    Btw ha inte trekant mot din vilja för att "rädda" ditt äktenskap. Allt är inte värt att räddas till vilket pris som helst..

  • Äldre 22 Aug 03:42
    #3

    Det är bra att du är villig att "Kompensera" för din fru, så länge hon kan kompromissa med något du vill prova, om det finns. Att prova nya saker är alltid bra. I detta fall inkluderas andra människor och är lite annorlunda. Jag kan inte riktigt relatera till din situation då jag är kvinna. Men jag var också osäker och inte direkt intresserad. Men gick med på det. Det gick bra och jag är glad att min dåvarande partner blev nöjd. Det var viktigt för mig att det var någon/några vi kände väl, Det blir mer avslappnat och man vet vad man får och hur personerna är. Det påverkade inte alls vårt relation men det var kul att skaffa sig erfarenheten och upplevelsen. Det gäller ju att man litar på varandra. I det här läget är det viktigt att tänka på att sex är en sak, riktiga livet är ett annat, Om du tror du skulle må dåligt av att se någon njuta av din kvinna, eller känner dig ignorerad eller glömd (Vilket kan hända i trekanter, både medvetet men också ofta omedvetet och inte meningen)  så ska du kanske inte göra det. Och om du vill prova en annan tjej så är ju det oftast betydligt svårare att hitta, Jag skulle vara mer orolig för hur det skulle påverka dig psykiskt än att din fru skulle bli känslomässigt intresserad av den andra mannen. Jag önskar dig lycka till! =D

  • Caramb­olan
    Äldre 22 Aug 07:07
    #4

    Jag trodde verkligen att jag skulle gå igång på en trekant, men väl där och då så kändes det mest krångligt och som att någon alltid var ivägen eller utanför. Det var inte alls min grej utanför fantasin. Men jag är ändå glad att vi provade. Både jag och min man tycker att det finns ett egenvärde i att våga testa nya saker, ibland också utanför sin comfort zone (under rimliga gränser) och det tycker jag berikar vårt sexliv även om det inte är kanonbra sex alla gånger. Det finns utrymme för roligt, knasigt eller experimentellt sex också.

    Det förutsätter nog däremot att man är 100% trygg både i sin relation och i sin självkänsla för att det ska fungera.

  • Anonym (Nonon­o)
    Äldre 22 Aug 07:18
    #5

    Man blandar inte in en tredje person om inte alla känner sig 100% bekväma. Du är inte bekväm. Säg nej!

  • Anonym (Katta­)
    Äldre 22 Aug 09:13
    #6

    En kompis till mig hade trekant med sin kille och hans kompis. Det slutade med att hon blev kär i kompisen och började träffa honom bakom ryggen på sin kille. Hon gjorde slut med killen efter ett tag och blev ihop med kompisen men det var ett jävla liv och många tårar och lögner ett tag. Nu är hon ihop med kompisen och allt är glömt. ( tror jag iaf )

  • Anonym (Hans) Trådstartaren
    Äldre 22 Aug 10:42
    #7
    Jenna Eriksdotter skrev 2016-08-22 03:42:36 följande:

    Det är bra att du är villig att "Kompensera" för din fru, så länge hon kan kompromissa med något du vill prova, om det finns. Att prova nya saker är alltid bra. I detta fall inkluderas andra människor och är lite annorlunda. Jag kan inte riktigt relatera till din situation då jag är kvinna. Men jag var också osäker och inte direkt intresserad. Men gick med på det. Det gick bra och jag är glad att min dåvarande partner blev nöjd. Det var viktigt för mig att det var någon/några vi kände väl, Det blir mer avslappnat och man vet vad man får och hur personerna är. Det påverkade inte alls vårt relation men det var kul att skaffa sig erfarenheten och upplevelsen. Det gäller ju att man litar på varandra. I det här läget är det viktigt att tänka på att sex är en sak, riktiga livet är ett annat, Om du tror du skulle må dåligt av att se någon njuta av din kvinna, eller känner dig ignorerad eller glömd (Vilket kan hända i trekanter, både medvetet men också ofta omedvetet och inte meningen)  så ska du kanske inte göra det. Och om du vill prova en annan tjej så är ju det oftast betydligt svårare att hitta, Jag skulle vara mer orolig för hur det skulle påverka dig psykiskt än att din fru skulle bli känslomässigt intresserad av den andra mannen. Jag önskar dig lycka till! =D


    Tack för svaret! 

    Ja både hon och jag ska få ha en trekant med en man och en kvinna. Vi har inte riktigt diskuterat med vilka ännu, men som du skriver så tror jag att det blir svårare för mig att hitta någon. Samtidigt så är ju inte jag så intresserad av en trekant, men det är det som kan få igång vårt sexliv och kanske rädda äktenskapet så funderar jag på det i alla fall. 

    Su du tror det är bättre med någon vi känner? Finns det inte risk för att det kan ge mer svartsjuka då ju för att vi umgås med honom annars också. Med en okänd så är det ju över sedan liksom.

    Jag är kan ju ha lätt för att känna mig ignorerad annars också... i vissa sammanhang då jag inte är så framfusig. Så det kan nog finnas risk att sådana känslor kommer också. Men om det bara blir en gång så kanske det är värt det.
  • Anonym (Hans) Trådstartaren
    Äldre 22 Aug 10:44
    #8
    Anonym (Katta) skrev 2016-08-22 09:13:23 följande:

    En kompis till mig hade trekant med sin kille och hans kompis. Det slutade med att hon blev kär i kompisen och började träffa honom bakom ryggen på sin kille. Hon gjorde slut med killen efter ett tag och blev ihop med kompisen men det var ett jävla liv och många tårar och lögner ett tag. Nu är hon ihop med kompisen och allt är glömt. ( tror jag iaf )


    OJ! Kan det gå så lätt? Men om det hände så så kanske det var meningen ändå? Alltså att hon egentligen ville bryta upp. 
  • Anonym (Hans) Trådstartaren
    Äldre 22 Aug 10:50
    #9
    Anonym (Nonono) skrev 2016-08-22 07:18:46 följande:

    Man blandar inte in en tredje person om inte alla känner sig 100% bekväma. Du är inte bekväm. Säg nej!


    Nej jag är inte helt säker sjäv på detta. Men det kan ju vara ett självcentrerat sätt att tänka kanske, och jag funderar på om jag måste kanske sätta mina känslor åt sidan ett slag och låta min frus vilja gå genom. Varför jag funderar på att gå med på det är ju, trots min ovilja, att det skulle göra henne glad.
  • Anonym (Hans) Trådstartaren
    Äldre 22 Aug 10:53
    #10
    Carambolan skrev 2016-08-22 07:07:19 följande:

    Jag trodde verkligen att jag skulle gå igång på en trekant, men väl där och då så kändes det mest krångligt och som att någon alltid var ivägen eller utanför. Det var inte alls min grej utanför fantasin. Men jag är ändå glad att vi provade. Både jag och min man tycker att det finns ett egenvärde i att våga testa nya saker, ibland också utanför sin comfort zone (under rimliga gränser) och det tycker jag berikar vårt sexliv även om det inte är kanonbra sex alla gånger. Det finns utrymme för roligt, knasigt eller experimentellt sex också.

    Det förutsätter nog däremot att man är 100% trygg både i sin relation och i sin självkänsla för att det ska fungera.


    Tack för svaret. 

    Jo det är ju sant. Jag som person borde ju bli mer bekväm med att ta mig ur min comfort zone. Det kan ju bli bra. Men som sagt så är jag inte 100% trygg i det. Men samtidigt så är man ju aldrig det om man inte vågar ta sig ur sin comfort zone. Jag menar det kanske är jag som är för feg här. 
Svar på tråden Risker med en trekant